//
کدخبر: ۴۷۰۲۳۷ //
دبیر ستاد اربعین استان:

ظرفیت پارک ۸۵ هزار خودرو در قصرشیرین و حاشیه جاده برکت مهیا شده است

دبیر ستاد اربعین استان کرمانشاه گفت: ظرفیت پارک ۸۵ هزار خودرو برای زائرین اربعین در قصرشیرین و حاشیه جاده برکت مهیا شده است.

ظرفیت پارک ۸۵ هزار خودرو در قصرشیرین و حاشیه جاده برکت مهیا شده است
به گزارش فرتاک نیوز،

نشست خبری دبیر ستاد اربعین استان کرمانشاه با موضوع آغاز رسمی میزبانی از زوار اربعین عصر امروز( ۱۶ مرداد) برگزار شد.

 "سید جعفر امامیان" با اشاره به اینکه استان کرمانشاه آماده میزبانی از زوار سید‌الشهدا (ع) است اظهار داشت: در حال حاضر خادمین کمیته‌های ستاد اربعین استان به صورت متمرکز در حال فعالیت در امر اربعین هستند‌.

 دبیر ستاد اربعین استان افزود: با توجه به اینکه بیش از ۸۰ درصد زوار عتبات عالیات از محورهای مواصلاتی استان کرمانشاه به سمت مرز‌ها حرکت می‌کنند این‌مسیر جبهه‌ عملیاتی بزرگ و مهمی است و نیازهای دارد که باید مرتفع و مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی جبهه عملیاتی دوم در اربعین را، مرز خسروی دانست و گفت: شبانه‌روزی شدن مرز خسروی، گسترش ورودی و خروجی‌ها ، احداث جاده ترانزیتی برکت و دو برابر شدن پارکینگ‌های اقماری در این جاده ظرفیت‌های بزرگی برای خدمات‌رسانی در ایام اربعین است.

 امامیان جبهه سوم عملیاتی را در کشور عراق عنوان کرد و گفت: در این جبهه نیز موکب‌های ایرانی در مسیر کربلا و نجف و پایانه مندریه خدمات‌رسانی می‌کنند.

دبیر ستاد اربعین استان اضافه کرد: علی‌رغم اینکه انجام چهار انتخابات و ملاحظات انجام شده در اجرای آنها، انجام کارهای اربعین امسال را به تعویق انداخت اما وضعیت خوبی در مرز خسروی حاکم است و آماده میزبانی شایسته از زوار اباعبدالله حسین(ع) هستیم.

وی از جمله اقدامات انجام شده در ستاد اربعین را راه‌اندازی قرارگاه ویژه آب اعلام کرد و گفت: با توجه به افزایش دمای هوا و با همکاری دستگاه‌های مربوطه، تدابیر لازم برای تامین و ذخیره‌سازی آب ویخ مورد نیاز زائرین انجام شده و حدود ۲۰ هزار بطری آب آشامیدنی در حال ذخیره‌سازی نهایی است.

امامیان همچنین از استقرار ۱۷۰ دستگاه اتوبوس برای جابجایی زوار در مرز خسروی و منذریه عراق خبر داد و‌گفت: ۴۰ خودروی ون نیز برای جابجایی زائرین در مرز خسروی مستقر شده‌اند.

به گفته دبیر ستاد انتخابات استان در حال‌ حاضر وسعت پارکینگ‌های خودرو در قصرشیرین و حاشیه جاده برکت ۲۷۰ هکتار با ظرفیت پارک ۸۵‌هزار خودرو است که اگر نیاز بیشتری احساس شود از پارکینگ مرز پرویز‌خان با ظرفیت ۶۰ هزار خودرو نیز استفاده خواهد شد.

وی اشاره‌ای هم له ظرفیت اسکان زائرین  داشت و گفت:با توجه به اینکه زائرین ممکن است در مرز تردد چند ساعته داشته باشند نیازی به اسکان آنها وجود ندارد اما ۱۰ هزار محل اسکان آماده میزبانی از زوار است و در صورت ایجاد شرایط اضطراری نیز آمادگی پذیرایی و اسکان ۳۰ هزار‌ نفر از زوار را در مرز قصرشیرین داریم.

 امامیان در ادامه تعداد موکب‌های مستقر در مسیرهای مواصلاتی استان و مرز خسروی را طی سال گذشته ۳۰۰ موکب عنوان کرد و افزود: به دلیل قانون ثبت حقوقی مواکب در سال جدید تا کنون آماری از تعداد موکب‌های ثبت شده نداریم اما تدابیری اندیشیده شده تا این موکب‌ها برای خدمات رسانی در مرز مستقر شوند.

وی طول مسیر از شهر خسروی تا ورودی پایانه مرزی خسروی را ۱.۷ کیلومتر عنوان کرد و گفت: با تکمیل سایبان در این مسیر طول سایبان‌‌های ایجاد شده به ۲۰ هزار متر می‌رسد.

خبرنگار:طیبه دولت‌‌آبادی

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۷۰۲۳۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد