//
کدخبر: ۴۷۰۸۷۲ //
مدیراجرایی موکب مردمی امداد زائر استان:

سامانه "امداد زائر" راهنمای زائرین از کرمانشاه تا مرز خسروی است/ برقراری ۱۰هزار تماس منجر به راهنمایی طی سال گذشته

مدیراجرایی موکب مردمی "امداد زائر کرمانشاه گفت: سامانه تلفنی امداد زائر از ورودی شهرستان کنگاور تا مرز خسروی، اطلاعات لازم در زمینه اسکان، موکب‌ها، اطعام، اطلاعات مرزی، قیمت‌ها و ... را در اختیار زائرین عتبات عالیات قرار خواهد داد.

سامانه "امداد زائر" راهنمای زائرین از کرمانشاه تا مرز خسروی است/ برقراری ۱۰هزار تماس منجر به راهنمایی طی سال گذشته
به گزارش فرتاک نیوز،

نشست خبری مدیراجرایی موکب مردمی "امداد زائر" با اصحاب رسانه امروز (۲۱ مرداد) برگزار شد.

 "امیر فرهنگیان" با اشاره به اینکه استان کرمانشاه از دیرباز به عنوان دروازه کربلا، میزبان زوار اباعبدالله الحسین (ع) بوده است اظهار داشت: بیش از ۲۰ استان کشور، برای عزیمت به عتبات عالیات از استان کرمانشاه عبور می‌کنند و این امر رسالت ما را در خدمت‌رسانی به زائرین افزایش می‌دهد.

مدیر اجرایی موکب مردمی امداد زائر افزود: با هدف رونق اربعین، دعوت مردم به تردد از مرز خسروی در راستای توسعه و رشد اقتصادی استان، و معرفی و احیا استان کرمانشاه به عنوان دروازه کربلا، سامانه امداد زائر در کرمانشاه راه‌اندازی شد.

وی تصریح کرد: ستاد موکب مردمی امداد زائر از سال ۹۷ با هدف افزایش خدمات فراتر از سایر موکب‌ها در چهار کمیته؛ سامانه، میدانی(شامل استقبال و بدرقه)، آشپزخانه امداد زائر، و رسانه و فضای مجازی آغاز به کار کرد که اصلی‌ترین کمیته آن سامانه ۲۴ ساعته امداد زائر با شماره تماس ۳۱۳۸-۰۸۳ است که بر اساس انعقاد تفاهم‌نامه با شرکت مخابرات استان، در آستانه ورود زائرین به کرمانشاه پیامکی با عنوان موکب "امداد زائر ورود شما را به استان کرمانشاه گرامی می‌دارد، برای دریافت هرگونه اطلاعات و راهنمایی با این سامانه تماس حاصل فرمایید" به تمامی زوار ارسال می‌شود.

 به گفته فرهنگیان، طی سال گذشته ۱۰‌هزار تماس منجر به راهنمایی در سامانه امداد زائر ثبت شده و امسال نیز این سامانه فعال است و زائرین پس از تماس می‌توانند اطلاعات لازم در زمینه اسکان، اطعام، اطلاعات مرزی، قیمت‌ها و... را دریافت نمایند.Untitled

وی اشاره‌ای به کمیته‌های دیگر موکب مردمی امداد زائر داشت وگفت: اعضای کمیته استقبال و بدرقه امداد زائر، در ورودی شهر کرمانشاه شهرستان‌ها، و مرز خسروی راهنمای زائرین در این مسیر خواهند بود، همچنین کمیته آشپزخانه امداد زائر در ایام اربعین بیش از ۲۵۰۰ پرس غذا را در موکب‌هایی که تنها محل استراحت و اسکان زائرین هستند توزیع می‌کند و کمیته رسانه و فضای مجازی نیز با نصب تبلیغات محیطی و اطلاع رسانی در فضای مجازی خدمت‌گزار زوار اربعین است.

مدیر اجرایی موکب مردمی امداد زائر خاطرنشان کرد: این‌موکب به عنوان بزرگترین موکب کشور از دو هفته قبل از اربعین تا دو هفته بعد در خدمت زائرین عزیز است و سامانه امداد زائر نیز از ورودی شهرستان کنگاور تا مرز خسروی در دسترس زائرین خواهد بود و در خارج از مرز نیز ایستگاه‌های مختلفی در قالب کمیته فرهنگی مستقر شده که کار راهنمایی و اطلاع رسانی به مردم را برعهده خواهد داشت.

فرهنگیان، در گوشه دیگری از سخنانش به برگزاری پویش‌های مختلف در این ایام اشاره کرد و بیان داشت: در راستای خدمات‌رسانی  به زوار اربعین پویش "بیت‌الحسین" برای در اختیار قراردادن سکونتگاه به زائرین، پویش "یک لقمه عشق" برای تهیه لقمه‌های خانگی و ارسال به موکب‌ها و تقسیم بین زائرین و پویش "یک آشپزخانه یک موکب"، برای پخت غذا در منزل و تقسیم در موکب‌ها در این ایام انجام خواهد شد، همچنین پویش "زیارت نیابتی" نیز طی این‌مدت راه‌اندازی،  و اسامی تمامی افرادی که به هر دلیل توانایی رفتن به عتبات عالیات را ندارند در لیستی نوشته می‌شود و هر کدام از زائرین می‌توانند به نیابت زائری که اسمش در این لیست نوشته شده زیارت نیابتی انجام دهند.

خبرنگار:طیبه دولت‌آبادی

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۷۰۸۷۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد