//
کدخبر: ۴۸۱۶۴۳ //

برگزاری جشنواره "طعم امید ۳" با حضور ۱۳ آشپز در کرمانشاه

جشنواره و مسابقه منطقه‌ای خوراک "طعم امید۳" با حضور ۱۳ آشپز دارای معلولیت از استان‌های کرمانشاه، کردستان، ایلام، لرستان و همدان امروز شنبه (پنجم مهرماه) در محل رستوران دایه واقع در پارک غربی تاق‌بستان برگزار شد.

برگزاری جشنواره "طعم امید ۳" با حضور ۱۳ آشپز در کرمانشاه
به گزارش فرتاک نیوز،

 "داریوش فرمانی" مدیر‌کل میراث فرهنگی،  صنایع‌دستی و گردشگری استان  کرمانشاه در این‌مراسم اظهار داشت: کرمانشاه دارای پتاسیل‌های بالایی در زمینه گردشگری است که یکی از این پتاسیل‌ها گردشگری خوراک است.

 وی با اشاره به اینکه در حال حاضر کرمانشاه به عنوان سی و هفتمین شهر خلاق خوراک در دنیا شناخته می‌شود افزود: بر همین اساس خوراک، ظرفیت خوبی در زمینه جذب گردشگر در استان دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی در ادامه به سه ویژگی استان کرمانشاه که باعث شده این استان به قطب گردشگری خوراک کشور تبدیل شود اشاره کرد و گفت: شرایط آب و هوایی و اقلیمی کرمانشاه به عنوان استانی چهار فصل باعث شده که در مناطق مختلف این استان گیاهانی خود رو رشد کند که از گذشته تاکنون به عنوان منابع خوبی برای تامین خوراک خوشمزه و لذیذ مردمان این منطقه استفاده می‌شده است.IMG_20241026_170848

 فرمانی همچنین خلاقیت و هنرمندی زنان برای آماده کردن و طبخ انواع میان وعده، شیرینی، نان، غذا، ترشی‌ و... را ویژگی دیگر این منطقه برای تبدیل شدن به قطب گردشگری خوراک در کشور عنوان کرد و بیان داشت: روحیه مهمان‌نوازی مردمان این‌منطقه در پذیرایی از میهمان نیز یکی دیگر از عواملی است که این استان را به قطب گردشگری خوراک کشور تبدیل کرده است.

وی در ادامه به حضور استان کرمانشاه در نمایشگاه‌های مختلف بین‌المللی و ارائه ظرفیت‌های گردشگری خوراک استان در این نمایشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: تمام تلاش خود را به کار گرفته‌ایم تا ظرفیت‌های گردشگری خوراک کرمانشاه را در سطح داخلی و خارجی عنوان نماییم.IMG_20241026_170854

وی در پایان اضافه کرد: در راستای رونق گردشگری خوراک در استان اولین خانه خلاق خوراک و اولین آشپزخانه صنعتی خوراک نیز امروز در کرمانشاه راه‌اندازی شد.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم در بخش نابینایان، مریم مرادی از کرمانشاه، در بخش معلولین جسمی حرکتی اسرا امیدیان از کردستان و در بخش سندرم داون سجاد اکبری تو‌دار به عنوان نفرات برگزیده پخت غذا انتخاب و به مرحله  کشوری راه یافتند.

خبرنگار:طیبه دولت‌‌آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۸۱۶۴۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد