//
کدخبر: ۴۳۱۵۴۳ //

۶ لژیونری که در سودای بازگشت به تیم ملی هستند؛ در انتظار تصمیم قلعه‌نویی

امیر قلعه‌نویی احتمال دارد که در فهرست جدید تیم ملی در مسیر حضور در رقابت‌های انتخابی جام جهانی 2026 تغییراتی را به‌وجود آورد.

6 لژیونری که در سودای بازگشت به تیم ملی هستند؛ در انتظار تصمیم قلعه‌نویی
به گزارش فرتاک نیوز،

 تیم ملی ایران قرار است از هفته آینده اردوی آماده‌سازی خود را برای انجام 2 دیدار ابتدایی‌اش در دور نخست انتخابی جام جهانی 2026 آغاز کند. شاگردان امیر قلعه‌نویی باید در گام نخست رقابت‌ها پنجشنبه 25 آبان‌ماه به مصاف تیم ملی هنگ‌کنگ بروند و بعد از برگزاری دیدار خانگی برابر این تیم، عازم تاشکند خواهند شد تا در دومین مسابقه در مسیر انتخابی جام جهانی 2026، برابر تیم ملی ازبکستان صف‌آرایی کنند. کادرفنی تیم ملی به دنبال تغییر و تحولات در برنامه مسابقات لیگ برتر بود اما در نهایت این اتفاق رخ نداد.

هفته دهم لیگ برتر قرار است به انجام برسد و بعد از آن بلافاصله اردوی ملی برگزار خواهد شد. قلعه‌نویی و دستیارانش در طول هفته‌های گذشته با رصد رقابت‌های لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا، در سودای انتخاب بهترین بازیکنان برای اردوی پیش‌روی تیم ملی هستند و در این‌باره گفته می‌شود که احتمال تغییر و تحولات در فهرست تیم ملی وجود دارد. در کنار طرح اسم چند بازیکن جدید لیگ برتری، احتمال دعوت دوباره از چند لژیونر که در ماه‌های گذشته از تیم ملی فاصله گرفته بودند هم دور از ذهن نیست.

امیر عابدزاده

دروازه‌بان 30 ساله فوتبال ایران کاملاً از روزهای اوج خود فاصله گرفته و پیوستن به ماریتیمو هم نتوانست او را به شرایط ایده‌آل بازگرداند. عابدزاده در ماریتیمو، هنوز شانس بازی در سطح دوم فوتبال باشگاهی پرتغال را به‌دست نیاورده و در فصل جدید تنها در 2 مسابقه در جام حذفی به میدان رفته است که 2 بار دروازه او باز شده و نتوانسته کلین‌شیت کند. امیر عابدزاده نتوانسته کارنامه قابل دفاعی را از خود در ماه‌های گذشته به جای بگذارد و همین مسئله باعث دوری او از تیم ملی شده است. با این‌حال با توجه به سطح کیفی مسابقات پیش‌رو، این احتمال وجود دارد که امیر قلعه‌نویی برای اولین‌بار به سراغ دعوت از این دروازه‌بان باتجربه برود و او را به اردوی ملی فرا بخواند.

مجید حسینی

مرتضی پورعلی‌گنجی شانس حضور در جام ملت‌های آسیا را از دست داده و همین مسئله باعث شده تا بیش از پیش نگاه‌ها به سوی مجید حسینی باشد. هر چند که بازیکنانی مانند محمدحسین کنعانی‌زادگان و شجاع خلیل‌زاده هم در دسترس قلعه‌نویی هستند اما به نظر می‌رسد که حسینی هم می‌تواند گزینه مناسبی برای جانشینی پورعلی‌گنجی باشد. او که در دوره سرمربیگری قلعه‌نویی، تنها در تورنمنت کافا توانست همراه تیم باشد و به دلیل مصدومیت، در سایر اردوها غیبت داشت، حالا به فرم ایده‌آل رسیده و بعد از درخشش در ترکیب کایسری‌اسپور در سوپرلیگ ترکیه، مهیای حضور در فهرست تیم ملی است و به نظر می‌رسد که او در اردوی پیش‌رو، یکی از چهره‌های جدید تیم ملی خواهد بود و بعد از نزدیک به 6 ماه بار دیگر به تیم ملی دعوت می‌شود.

صادق محرمی

محرمی برای حضور در ترکیب تیم ملی، رقیب سرسختی مانند رامین رضاییان را دارد. البته که او در اردوی قبلی به دلیل مصدومیت غیبت داشت و جای خود را به صالح حردانی داد اما به نظر می‌رسد که با رفع مصدومیت و البته نیمکت‌نشینی‌های حردانی در استقلال، صادق محرمی که در هفته‌های گذشته عملکرد قابل‌قبولی از خود در ترکیب دیناموزاگرب به جای گذشته، به فهرست تیم ملی بازگردد و در اردوی پیش‌روی در جمع شاگردان امیر قلعه‌نویی حضور یابد. البته که همان‌طور که گفته می‌شود با توجه به آمادگی بالای رضاییان، محرمی برای حضور در ترکیب اصلی روزهای سختی را در پیش خواهد داشت.

علی کریمی

علی کریمی یکی از هافبک‌های محبوب امیر قلعه‌نویی محسوب می‌شود و بسیاری او را یکی از گزینه‌های حضور در فهرست تیم ملی در جام ملت‌های آسیا می‌دانند. کریمی در دوره جدید سرمربیگری قلعه‌نویی در تیم ملی، تنها در فیفادی ماه سپتامبر برای دو بازی دوستانه با تیم‌های ملی بلغارستان و آنگولا دعوت شد و مصدومیت و دوری او از فرم ایده‌آل باعث شد تا شمار بازی‌های علی کریمی در تیم ملی افزایش چشمگیری نداشته باشد. با توجه به اینکه کریمی از روزهای مصدومیت گذر کرده و توانسته خود را به ترکیب اصلی کایسری‌اسپور بازگرداند، به نظر می‌رسد که امیر قلعه‌نویی هم درباره دعوت او به تیم ملی تجدیدنظر خواهد کرد و احتمال حضور نام کریمی در فهرست جدید تیم ملی دور از ذهن نیست.

علی قلی‌زاده

امیر قلعه‌نویی برای افزودن خلاقیت به خط هافبک تیم ملی، به دنبال دعوت از بازیکنان خلاق و بازی‌ساز است. بعد از ثبت عملکرد درخشان از سوی سامان قدوس در جمع شاگردان قلعه‌نویی، حالا به نظر می‌رسد که رفته‌رفته شرایط برای بازگشت یک هافبک خلاق دیگر به تیم ملی در حال مهیا شدن است؛ علی قلی‌زاده. او که در 9 ماه گذشته به دلیل مصدومیت سنگینی که داشت، دور از میادین بود، توانسته در 2 بازی اخیر لخ‌پوزنان در فهرست تیمش قرار گیرد و 35 دقیقه برای این تیم لهستانی به میدان رفته است. با توجه به اینکه در فهرست‌های تیم ملی به نام قلی‌زاده به عنوان یک بازیکن مصدوم اشاره می‌شد، این احتمال وجود دارد که در فیفادی پیش‌رو و برای جدال با تیم‌های ملی هنگ‌کنگ و ازبکستان، از این هافبک خلاق به تیم ملی دعوت شود تا او بعد از پایان دوره مصدومیت طولانی‌مدتش برای اولین‌بار شانس حضور در فهرست تیم ملی را به‌دست آورد.

اللهیار صیادمنش

صیادمنش روزگار خوبی را در سطح دوم فوتبال باشگاهی انگلیس نمی‌گذراند؛ به‌طوری‌که او در مجموع 16 بازی این فصل هال‌سیتی در چمپیونشیپ و جام اتحادیه، تنها 3 بار برای تیمش به میدان رفته که جمعاً دقایق بازی او به 30 دقیقه نمی‌رسد! او که از روزهای مصدومیت خود هم فاصله گرفته، فعلاً در تیم باشگاهی خود نتوانسته فرصت زیادی برای درخشش داشته باشد اما با این وجود گفته می‌شود که امیر قلعه‌نویی تمایل ویژه‌ای به سبک بازی صیادمنش دارد و در اردوهای قبلی هم به دلیل تداخل اردو تیم‌های امید و بزرگسالان، او را به اردوی ملی فرانخوانده و این احتمال وجود دارد که برای 2 دیدار پیش‌رو در مسیر انتخابی جام جهانی 2026، قلعه‌نویی به سراغ دعوت از این مهاجم 22 ساله برود؛ هر چند که مهاجمانی آماده‌ای چون سردار آزمون، مهدی طارمی، شهریار مغانلو و البته رضا اسدی هم در دسترس کادرفنی تیم ملی هستند تا کار صیادمنش برای حضور در جمع شاگردان قلعه‌نویی دشوار باشد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۳۱۵۴۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد