//
کدخبر: ۴۷۳۲۰۰ //
عضو هیات رئیسه هیات تنیس استان:

فعالیت ۶۶۰ ورزشکار سازمان‌یافته در هیات تنیس استان کرمانشاه

عضو هیات رئیسه هیات تنیس استان و رئیس هیات تنیس شهرستان کرمانشاه گفت:در حال حاضر ۶۶۰ ورزشکار سازمان یافته در هیات تنیس استان کرمانشاه فعالیت می‌کنند.

 فعالیت ۶۶۰ ورزشکار سازمان‌یافته در هیات  تنیس استان کرمانشاه
به گزارش فرتاک نیوز،

نشست خبری رئیس هیات تنیس شهرستان کرمانشاه عصر امروز( پنجم شهریور) برگزار شد. "رضا فدایی" با اشاره به اینکه استان کرمانشاه، استانی پیشرو در زمینه استعداد‌یابی در رشته تنیس است اظهار کرد: بر اساس هدفگذاری انجام شده سعی کردیم افراد معمولی و دارای استعداد را شناسایی نماییم و در این زمینه موفق عمل کردیم.

رئیس هیات تنیس شهرستان کرمانشاه و عضو هیات رئیسه هیات تنیس استان،هدف دیگر این هیات برای شناسایی افراد دارای استعداد در رشته تنیس را استفاده از ظرفیت معلمان آموزش و پرورش برای آموزش رشته تنیس در مدارس عنوان کرد و افزود: با هماهنگی  انجام شده در مرداد‌ماه طی چهار هفته متوالی کار آموزش معلمان را برعهده گرفتیم و با در اختیار قرار دادن امکانات سعی داریم رشته تنیس را، به رشته‌ای متداول در مدارس تبدیل نماییم.

وی یکی دیگر از اهداف این هیات را افزایش امکانات عنوان کرد و گفت: طی چند سال گذشته با توجه به اقبال عمومی که از ورزش تنیس در استان به عمل آمده از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کردیم و در حال حاضر ۱۹ زمین شامل ۱۴ زمین بخش خصوصی و پنج زمین هیات تنیس در استان فعال هستند.

فدایی، آموزش مربیان با توجه به افزایش سرانه استقبال از ورزش تنیس را از اهداف دیگر این هیات عنوان کرد و بیان داشت: سال گذشته به میزبانی کرمانشاه کلاس مربیگری درجه سه رشته تنیس به عنوان اتفاقی نادر در کشور با حدود ۳۰ شرکت‌کننده در استان کرمانشاه برگزار شد.

وی اضافه کرد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده ۱۷ شهریور‌ماه امسال نیز، دوره مربیگری  درجه سه تنیس در کرمانشاه برگزار خواهد شد که شرکت‌کنندگانی از شش استان کشور در این دوره حضور خواهند داشت و در حال حاضر نیز ۲۶ شرکت‌کننده از استان کرمانشاه ثبت‌نام کرده‌اند.

به گفته عضو هیات رئیسه هیات تنیس استان در حال حاضر  ۲۰ مربی درجه سه تنیس شامل ۹ نفر خانم و یازده نفر آقا در استان فعالیت دارند.

وی با اشاره به اینکه جهش خوبی در جذب ورزشکاران رشته تنیس در استان وجود دارد افزود: در سه ماهه اول سال ۱۴۰۳ تعداد ۲۹۰ ورزشکار سازمان یافته رشته تنیس در استان وجود داشت که در حال حاضر این تعداد به ۶۶۰ نفر رسیده که حدود ۳۰۰ نفر از آنها خانم و مابقی آقا هستند.

فدایی با تاکید بر اینکه رشته تنیس رشته پولدارها نیست گفت: هزینه یک ماهه این رشته حدود ۸۰۰ هزار تومان است و در مقایسه با سایر رشته‌ها هزینه بالایی ندارد.

 رئیس هیات تنیس شهرستان کرمانشاه معضل اصلی ورزش تنیس را ماده ۸۸،بابت هزینه واگذاری زمین‌های ورزشی بخش دولتی به بخش خصوصی دانست و گفت: گاها افرادی از بخش خصوصی در مزایده واگذاری این زمین‌ها برنده می‌شوند که برای ارائه خدمات به هیات‌های ورزشی مشکلاتی ایجاد می‌کنند.

 وی افزود:خوشبختانه در حال حاضر پنج زمین ورزشی دولتی که در اختیار هیات تنیس است از طریق مزایده به این هیات سپرده شده و در حال حاضر مشکلی در این زمینه نداریم.

فدایی گفت: مزیت در اختیار قرار دادن زمین‌های دولتی به هیات‌های ورزشی در مقایسه با بخش خصوصی این است این هیات‌ها صرفا بهره‌بردار نیستند و از منابع مالی خود برای تجهیز و توسعه این زمین‌ها استفاده می‌کنند.

وی در ادامه از قرار گرفتن انجمن پدل در زیرمجموعه هیات تنیس خبر داد و گفت: زمین این انجمن در مجموعه ورزشی ۱۵ خرداد ساخته شده و کرمانشاه جز سه یا چهار استان اول کشور است که  زمین پدل فعال دارد.

وی در پایان تکریم پیشکسوتان تنیس استان را امری لازم و ضروری دانست و گفت: احترام خاصی برای پیشکسوتان این رشته قائلیم و در حال حاضر نیز تعدادی از این عزیزان سمت‌هایی در هیات تنیس دارند.

خبرنگار:طیبه دولت‌‌آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۷۳۲۰۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد