//
کدخبر: ۴۷۳۷۸۷ //
رئیس هیات تنیس استان خبر داد؛

صعود ۱۴ پله‌ای تنیس استان کرمانشاه در ارزیابی فدراسیون تنیس

رئیس هیات تنیس استان کرمانشاه از صعود ۱۴ پله‌ای تنیس این استان در ارزیابی فدراسیون تنیس خبر داد.

 صعود ۱۴ پله‌ای تنیس استان کرمانشاه در ارزیابی فدراسیون تنیس
به گزارش فرتاک نیوز،

رئیس هیات تنیس استان کرمانشاه گفت:

 نبود امکانات زیرساختی، سخت‌افزاری و پایه‌ای چالش بزرگ ورزش تنیس در شهرستان‌های کرمانشاه است.

"محمد‌علی زرندی" رئیس هیات تنیس استان کرمانشاه، در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: توسعه زیر ساخت‌های رشته تنیس و تلاش برای جذب ورزشکاران آموزش و پرورش و آموزش عالی در این رشته باعث شده در حال حاضر حدود ۶۶۰ ورزشکار سازمان یافته در این رشته فعالیت کنند که این تعداد ورزشکار در تاریخ ورزش تنیس استان بی‌سابقه است.

وی در ادامه به کمیته‌‌های تخصصی این هیات اشاره کرد و افزود: در حال حاضر کمیته‌های مسابقات، آموزش، داوران، اخلاق، انضباطی، پشتیبانی و... در هیات تنیس استان فعال هستند و به تازگی نیز کمیته امور شهرستان‌ها را راه‌اندازی کرده‌ایم.

به گفته زرندی توسعه و ارتقا ورزش تنیس در شهرستان‌های استان از مهمترین اهداف این کمیته است، اما در حوزه شهرستان‌‌های کرمانشاه ضعف وجود دارد و علی‌رغم تلاش‌های انجام شده تنها سه شهرستان کنگاور، صحنه و جوانرود دارای هیات تنیس هستند.

 وی اضافه کرد: در حال حاضر دو شهرستان پاوه و سنقر نیز متقاضی راه‌اندازی هیات تنیس هستند اما مابقی شهرستان‌های استان به دلیل نبود افراد با انگیزه و آشنا با ورزش‌های راکتی هنوز بدون هیات است.

رئیس هیات تنیس استان، مهمترین مشکل شهرستان‌ها در رشته تنیس را نبود امکانات زیرساختی، سخت‌افزاری و پایه‌ای عنوان کرد و گفت:هر چند از ظرفیت بخش خصوصی در کرمانشاه استفاده شده اما به دلیل عدم استقبال در شهرستان‌ها این موضوع مغفول مانده است.

 وی در گوشه دیگری از سخنانش به افزایش تعداد مربیان درجه سه در رشته تنیس اشاره کرد و گفت: با برنامه‌ریزی انجام شده هر ساله به تعداد مربیان درجه این رشته در استان افزوده می‌شود و در حال حاضر نیز ۲۰ مربی آقا و خانم در استان فعال هستند.

وی ارتقا سطح مربیان از درجه سه به دو و یک را کاری مهم و ضروری در استان عنوان کرد و افزود: به دلیل پایین بودن سهمیه پذیرش که یکی از دلایل آن حفظ کیفیت است و به جز یکی دو نفر کسانی که معرفی کرده‌ایم توانایی لازم را برای کسب مدرک مربیگری درجه دو و یک نداشته‌اند.

زرندی رتبه تنیس استان در سال ۹۳را ۲۷ عنوان کرد و گفت: طبق آخرین ارزیابی انجام شده در فدراسیون تنیس این رتبه با ۱۴ پله صعود به رتبه سیزدهم رسیده است.

وی با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری در سطح سنین پایه می‌تواند باعث ارتقا سطح، و رسیدن به جایگاه  قهرمانی در این رشته شود گفت: در حال حاضر در رده سنی زیر ۱۰ سال در بین دختران و پسران، حداقل سه تا چهار نفر ورزشکار داریم که با ادامه این راه درآینده خواهند درخشید.

رئیس هیات تنیس استان در گوشه‌دیگری از سخنانش از استان کرمانشاه به عنوان یکی از فعال‌ترین استان‌ها در طرح jti (توسعه تنیس نوجوانان) اشاره کرد و گفت: هیات تنیس استان جز سه یا چهار هیات برتر در طرح jti است‌.

وی در پایان توجه به مسائل روحی و روانی ورزشکاران را امری مهم عنوان کرد و گفت: در هیات تنیس استان روانشناس بالینی بصورت کاملا رایگان با ورزشکاران با استعداد و خانوا‌ده‌‌های آنها در راستای کاهش استرس و بالا بردن اعتماد به نفس صحبت، و راه‌هکارهایی را ارائه می‌دهد.

خبرنگار:طیبه دولت‌آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۷۳۷۸۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد