//
کدخبر: ۴۸۱۵۱۶ //

پرسپولیس - شمس آذر؛ ماتادور با لشگر مصدوم!

بعد از یک شکست دردناک دیگر در آسیا ماتادور اسپانیایی به رقابت برای قهرمانی لیگ برمی‌گردد.

پرسپولیس - شمس آذر؛ ماتادور با لشگر مصدوم!
به گزارش فرتاک نیوز،

پرسپولیس بعد از استراحت در هفته هشتم و حضور در لیگ نخبگان حالا در خانه پذیرای شمس آذر با مربی تازه است

شناسنامه بازی

هفته نهم لیگ برتر

شنبه ۵ آبان ۱۴۰۳

ساعت ۱۹:۱۵

ورزشگاه شهدای شهر قدس

داور: موعود بنیادی فر

کمک‌ها: علیرضا ایلدروم و رحیم حاجی پور

نکات بازی

  • عدم حضور پرسپولیس و سپاهان در دیدارهای هفته هشتم و تعویق رقابت این دو هم باعث تغییر در جایگاه آنها نشد. کماکان پرسپولیس با یک بازی کمتر و ۱۴ امتیاز پشت سر سپاهان ۱۶ امتیازی تیم دوم جدول است.
  • پرسپولیس دوشنبه ۳۰ مهر در دوحه با السد بازی کرد و حالا در تهران به مصاف شمس آذر می‌رود. سپاهان که هفته پیش سه‌شنبه به میدان رفت، یکشنبه بازی خواهد کرد تا تکلیف صدر جدول مشخص شود.
  • شمس آذر در حال حاضر با ۷ امتیاز از ۸ بازی در پله دوازدهم، ۱۰ رتبه در جدول با پرسپولیس فاصله و درست نصف این تیم امتیاز گرفته است!
  • هر دو جدال رفت و برگشت فصل قبل به سود پرسپولیس تمام شد. بازی رفت مثل این فصل در تهران بود که قرمزها  -۱ بردند و بازی برگشت در قزوین را ۳-۱
  • بازی رفت فصل قبل در هفته ۱۴ در ورزشگاه آزادی یکشنبه سوم دی با دبل ستاره گرجستانی مقابل تک گل گودرزی به سود پرسپولیس تمام شد. پرسپولیسی از دقیقه ۶۲ با اخراج نعمتی ۱۰ نفره بود و دقیقه ۸۱ گل برتری را زد. شمس آذر در آن مسابقه یک پنالتی را هم از دست داد.
  • در بازی برگشت هفته  ۹ در قزوین دوباره بازی با گلهای اورونوف و پاپی مساوی بود که پرسپولیس در کورس قهرمانی با گل‌های ریگی و ترابی کار را تمام کرد.
  • در تاریخچه رقابت دو باشگاه تنها همین دو بازی موجود است. شمس آذر برای اولین بار تابستان سال قبل به سطح اول فوتبال حرفه‌ای آمد.
  • شمس آذر که با سعید دقیقی به لیگ برتر آمد برای سومین بار این مربی را از دست داد! دقیقی که از این بابت رکورد دار است، زمستان سال قبل در نیم فصل به مس رفسنجان رفت اما بعد از یک هفته به تیمش برگشت. این تابستان راهی ملوان شد اما یک هفته مانده به شروع فصل دوباره به قزوین برگشت و حالا برای سومین بار این تیم را ترک و روی نیمکت خیبر نشسته است!
  • در یک بده بستان رایج در فوتبال ما شمس آذر و خیبر مربیان خود را با یکدیگر طاق زدند! رضا مهاجری که هفته پنجم از خیبر برکنار شده بود حالا برای اولین بار روی نیمکت شمس آذر می‌نشیند و دقیقی راهی خرم آباد شده تا مقابل استقلال بنشیند!
  • در آخرین بازی قبل از این مسابقه در لیگ برتر، شمس آذر در خانه در هفته هشتم مقابل هوادار به تساوی ۱-۱ رسید و پرسپولیس در هفته هفتم با یک گل چادرملو را در تختی تهران برد.
  • پرسپولیس در این مسابقه میزبان است. گاریدو این فصل برای اولین بار دو میزبانی را در یک ورزشگاه تجربه می‌کند! او در هفته اول و دیدار افتتاحیه لیگ در ورزشگاه امام خمینی اراک میزبان ذوب آهن بود که ۱-۱ مساوی کرد. هفته سوم برابر فولاد در ورزشگاه سردار آزادگان قزوین ۲-۰ برد و هفته پنجم در شهدای قلعه حسن خان با همین نتیجه آلومینیوم را برد. هفته هفتم نیز در تختی تهران با یک گل چادر ملو را شکست داد. یعنی یک مساوی در بازی اول و سه پیروزی و ۱۰ امتیاز در خانه و حالا برای دومین بار در قلعه حسن خان میزبان خواهد بود. پرسپولیس در بازی‌های خانگی این فصل تنها دقیقه اول بازی اول گل خورد!
  • شمس آذر نیز پیش از این به عنوان مهمان در لیگ برتر ۴ امتیاز از ۴ بازی دارد. آنها که در خانه سه مساوی و یک باخت آورده‌اند، هفته دوم در تهران با چادر ملو ۱-۱ و هفته سوم با یک گل به سپاهان در اراک باختند. هفته پنجم در انزلی شکست ۲-۰ و هفته هفتم در رفسنجان با یک گل مس را بردند.
  • پرسپولیس برای این مسابقه باز هم لشکری غایب دارد. حسین کنعانی زادگان، فرشاد فرجی، ایوب العملود و اورونوف مصدومند و سعید صادقی هم با تنبیه انضباطی روبرو شده
  • پاشنه آشیل پرسپولیس شده دفاع راست! ظهر بازی با السد العملود مصدوم شد و در همان نیمه اول فرشاد فرجی هم بیرون رفت تا سهیل صحرایی جوان بازی کند و بدرخشد. در این مسابقه یا او بازی می‌کند یا براجعه دیگر جوان پرسپولیس.
  • گاریدو در طول این فصل هرگز دو بازی متوالی تیمش را با یک ترکیب نتوانسته به میدان بفرستد! این سنت این بازی هم ادامه خواهد داشت و علاوه بر مشکلات مصدومان به احتمال زیاد علیپور هم به پست تخصصی خود در نوک حمله برمی‌گردد!

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۸۱۵۱۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد