//
کدخبر: ۴۶۴۱۸۶ //

جاهای دیدنی سوئیس که باید حتماً ببینید

سوئیس کشوری است که همه آن را با کوه‌های سپیدپوش آلپ، طبیعت خاص و سرسبز کوهستانی، مناظر کارت پستالی، امنیت، رفاه، صلح و آرامش و سازمان‌های مهم بین‌المللی می‌شناسیم.

جاهای دیدنی سوئیس که باید حتماً ببینید
به گزارش فرتاک نیوز،

سوئیس به خاطر همه این مواهبی که برشمردیم، یکی از دیدنی‌ترین کشورهای جهان است و گردشگران زیادی برای بازدید از جاهای دیدنی سوئیس به این کشور می‌روند. اگر شما هم می‌خواهید به کشور کوهستان‌ها، ساعت‌های لوکس و شکلات‌های بی‌نظیر بروید، با ما همراه باشید تا با مهم‌ترین جاهای دیدنی این کشور آشنا شوید.

برنینا اکسپرس؛ قطاری جذاب در سوئیس

اگر می‌خواهید در یک سفر کوتاه، بهترین جاهای دیدنی طبیعی سوئیس و مناظر دیدنی آن را ببینید، باید با برنینا اکسپرس همراه شوید. برنینا اکسپرس نام قطاری است که در تور سوئیس از شما را قلب کوه‌های آلپ عبور می‌دهد و از شهر چور سوئیس به شهر تیرانو ایتالیا می‌برد. قطار برنینا اکسپرس معمولاً در مسیر خود از خط ریلی معروف و بسیار دیدنی برنینا و آلبولا گذر می‌کند که به عنوان میراث جهانی یونسکو محسوب می‌شوند. برنینا اکسپرس شما را از ۵۵ تونل و ۱۹۶ پل می‌گذراند و حتی تا ارتفاع ۲۲۰۰ متری از سطح دریا نیز بالا می‌رود.

دریاچه زوریخ؛ از زیباترین جاهای دیدنی سوئیس

Picture6

یکی از جاهای دیدنی سوئیس زوریخ، دریاچه زوریخ است که در جنوب شرق شهر زوریخ قرار دارد. این دریاچه ۸۸ کیلومتر مربع وسعت و ۱۴۳ متر عمق دارد. این دریاچه به دلیل آب شفاف خود در مکان های دیدنی تور اروپا شهرت دارد و در اطراف آن نیز باغ‌ها و زمین‌های سرسبز متعددی به چشم می‌خورد که بر زیبایی آن می‌افزاید. امکان شنا در این دریاچه نیز فراهم شده است و قایق‌های مختلف نیز بر روی این دریاچه در رفت و آمد هستند.

آبشار راین سوئیس را هم حتماً ببنید

آبشار راین یکی از زیباترین جاهای دیدنی سوئیس است که قوی‌ترین و پرفشارترین آبشار اروپا به شمار می‌رود. آبشار راین در مرز شهر شاف هاوزن و زوریخ قرار دارد و ۱۵۰ متر عرض و ۲۳ متر ارتفاع دارد. این آبشار به رود راین می‌ریزد که از کوه‌های آلپ سرچشمه می‌گیرد و با طول ۱۳۲۰ کیلومتر طول، یکی از مهم‌ترین و طویل‌ترین رودهای اروپا محسوب می‌شود.

کوه ریگی سوئیس؛ محبوب کوهنوردان

کوه ریگی یکی از کوه‌های رشته کوه آلپ است که بین شهرهای زوگ و لوسرن سوئیس واقع شده است. این کوه به دلیل نزدیکی به شهرهای مهم و آسان بودن کوهنوردی در آن، بین گردشگران محبوبیت زیادی دارد. در کوه ریگی سوئیس ۱۰۰ کیلومتر مسیر کوهپیمایی و ۱۵ کیلومتر مسیر پیاده‌روی فراهم شده است و زمانی که به قله کوه برسید نمایی خیره‌کننده از طبیعت بکر سوئیس، شهرهای مجاور و ۱۹ دریاچه این منطقه را خواهید دید.

قلعه چیلون؛ یادگار قرون وسطی در سوئیس

قلعه چیلون یا شیلون، یک قلعه قرون وسطایی است که یکی از پربازدیدترین جاهای دیدنی سوئیس محسوب می‌شود. این قلعه در جزیره کوچکی در منتهی‌الیه شرقی دریاچه ژنو، در جنوب شهر ویتو قرار گرفته است. این قلعه در دوران امپراتوری روم به‌عنوان یک دژ دیده‌بانی برای حفاظت و نگهبانی از مسیرهای استراتژیک کوهستان آلپ مورد استفاده قرار می‌گرفت.

ماترهورن؛ یک کوه کُشنده اما زیبا در سوئیس

Picture7

کوه ماترهورن یکی از کوه‌های مرتفع رشته‌کوه آلپ و از جاهای دیدنی سوئیس در دهکده زرمات است. این کوه ۴۴۷۸ متری، شکلی شبیه به هرم دارد و چهار وجه آن دقیقاً به سمت چهار جهت جغرافیایی اصلی قرار گرفته‌اند. ماترهون یکی از کوه‌هایی است که صعود به آن بسیار دشوار بوده و در یک بازه زمانی ۱۳۰ ساله، بیش از ۵۰۰ کوهنورد در این کوه جان خود را از دست داده‌اند.

پل معلق چارلز کونن سوئیس؛ ترسناک ترین پل معلق جهان

پل معلق چارلز کونن که لقب ترسناک‌ترین و طولانی‌ترین پل معلق جهان را به خود اختصاص داده است، در سال ۲۰۱۶ بر روی دره‌ای عمیق در کوهستان آلپ افتتاح شد. این پل با طول ۴۹۴ متر، روستای زرمات را به روستای گراچن متصل می‌کند. این پل به دلیل عرض بسیار کم خود که تنها ۶۴ سانتی‌متر است و باریک بودنش که بر ترسناکی و هیجان‌انگیزی‌اش می‌افزاید شهرت دارد.

موزه ملی سوئیس

یکی دیگر از جاهای دیدنی سوئیس زوریخ، موزه ملی سوئیس است که از جمله مهم‌ترین موزه‌های اروپا به شمار می‌رود. این موزه به سبک معماری فرانسوی در دوران رنسانس ساخته شده است و در آن، ۸۴۰ هزار اثر مختلف که روایتگر تاریخ و فرهنگ سوئیس هستند، به نمایش درآمده است.

کاخ فدرال برن در کشور سوئیس

کاخ فدرال برن محل برگزاری جلسات مجلس فدرال سوئیس و شورای فدرال محسوب می‌شود. این ساختمان از دو بخش شرقی و غربی تشکیل شده و ادارات دولتی و کتابخانه کاخ فدرال در آن قرار گرفته‌اند. ساختمان این کاخ در قرن نوزدهم ساخته شد و یک نمونه خاص معماری به سبک رنسانس آلمانی به شمار می‌رود.

برج ساعت برن در سوئیس

یکی از جاهای دیدنی برن سوئیس، برج ساعت آن است. قدمت برج ساعت برن به ۸۰۰ سال پیش و دوران قرون وسطی برمی‌گردد. این برج ۲۳ متر ارتفاع دارد و در انتهای آن، ساعت نجومی معروفش به چشم می‌خورد. در این برج، ۱۳۰ پله ساخته شده است که بازدیدکنندگان می‌توانند با بالا رفتن از آنها به بلندترین نقطه برج برسند و چشم‌اندازی بسیار زیبا از شهر برن را ببینند.

کلیسای گروس مونستر سوئیس

کلیسای گروس مونستر یکی از شاهکارهای معماری سبک رومی است که در قرن ۱۲ تا ۱۳ میلادی ساخته شده است. این بنا که در مرکز شهر زوریخ قرار دارد، با دو برج بلند و دوقلوی خود به عنوان نمادی برای شهر زوریخ شناخته می‌شود. این کلیسا محل دفن سه شهید مسیحی است و از این جهت، برای مسیحیان پروتستان بسیار اهمیت دارد.

خانه آلبرت انیشتین در برن سوئیس

آلبرت انیشتین، فیزیک‌دان مشهور و صاحب نظریه نسبیت، دو سال از دوران اوج خود را در شهر برن گذراند. اکنون خانه او که در خیابان Kramgasse، پلاک ۴۹، قرار داشت، به خانه‌موزه‌ آلبرت انیشتین تبدیل شده است. انیشتین در سال ۱۹۰۵ که سال جادویی زندگی او نامیده می‌شود، در این خانه اقامت داشت و مقاله‌های مربوط به نظریه نسبیت را در همین خانه منتشر کرد. این خانه با همان وسایل قدیمی و به سبک سال‌های اولیه قرن بیستم، دکور شده و در قسمت‌های مختلف آن، تصاویر و آثار مرتبط با انیشتین به نمایش گذاشته شده است.

جاهای دیدنی سوئیس؛ از دل کوه های آلپ تا خانه انیشتین

سوئیس یکی از دیدنی‌ترین کشورهای جهان است که به دلیل طبیعت خاص کوهستانی و وجود بخش زیادی از کوه‌های آلپ در این کشور، بین گردشگران شهرت دارد. مهم‌ترین شهرهای سوئیس مانند زوریخ، برن، ژنو، لوسرن، اینترلاکن، موزه‌ها، کلیساها و جاذبه‌های طبیعی متعدد همگی دلایلی هستند که شما را برای همراهی با تور اروپا تابستان ۱۴۰۳ مجاب خواهد کرد. برای سفر به سوئیس با الفبای سفر همراه شوید تا بهترین تجربه سفری خود را بسازید. الفبای سفر یکی از بهترین‌ها در زمینه اجرای تور خارجی است. برای کسب اطلاع از تورهای مختلف، به وب‌سایت الفبای سفر (www.alefbatour.com) سر بزنید یا با شماره ۰۲۱۴۹۳۵ تماس بگیرید.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۶۴۱۸۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان