//
کدخبر: ۴۰۶۹۰۹ //
طرز تهیه شربت تخم شربتی | شربت تخم شربتی

طرز تهیه شربت تخم شربتی فوق العاده خوشمزه + آموزش

تخم شربتی و زعفران خواص زیادی برای بدن دارد پس درست کردن یک شربت با زعفران آن هم در روزهای گرم تابستان گزینه خوبی است.

طرز تهیه شربت تخم شربتی فوق العاده خوشمزه + آموزش
به گزارش فرتاک نیوز،

شربت تخم شربتی زعفرانی از نوشیدنی های از نوشیدنی های خنک و خوشمزه است که به خاطر زعفران عطر و طعم خوبی دارد و تخم شربتی هم برای رفع عطش بسیار عالی است. در ادامه با طرز تهیه شربت تخم شربتی خوشمزه و زعفرانی مجلسی همراه ما باشید.

تخم شربتی

مراحل طرز تهیه شربت تخم شربتی

مرحله 1

برای درست کردن شربت تخم شربتی خوشمزه، ابتدا تخم شربتی را در یک کاسه نسبتا بزرگ با مقداری آب جوش مخلوط می کنیم و کنار می گذاریم تا تخم شربتی ها کاملا خیس شوند و حالت ژله ای پیدا کنند.

مرحله 2

سپس در یک قابلمه شکر و آب را مخلوط می کنیم و روی حرارت می گذاریم تا شکر در آب حل شود و به جوش بیاید. نیازی نیست زیاد آن را هم بزنید. فقط چند باری قابلمه را بچرخانید کافی است.

مرحله 3

وقتی مخلوط آب و شکر به جوش آمد، گلاب و زعفران را به آن اضافه می کنیم و صبر می کنیم تا شربت حدود ۴۰ دقیقه با حرارت کم بجوشد و غلیظ شود.

مرحله 4

در این فاصله که شربت در حال جوشیدن است با یک برس آغشته به آبلیمو کناره های قابلمه را دورگیری می کنیم تا بعدا شربتمان شکرک نزند.

مرحله 5

در انتها که شربت غلیظ شد و به خوبی قوام آمد، آن را از روی حرارت برمی داریم تا در دمای محیط بماند و کاملا خنک شود. بعد از خنک شدنشربت، آن را در ظرف شیشه ای یا بطری تمیز و خشک می ریزیم و داخل یخچال نگهداری می کنیم.

مرحله 6

برای سرو شربت، مقداری از شربت غلیظ را با آب خنک مخلوط می کنیم و در لیوان ها می ریزیم. بعد روی هر لیوان حدود یک قاشق از تخم شربتی خیس شده و چند تکه یخ ریخته و سرو می کنیم.

شربت تخم شربتی

مرحله 7

برای داشتن یک شربت شیک برای پذیرایی از مهمانان خود، می توانید تخم شربتی را از شب قبل آماده کرده و مثل تصویر بالا در قالب های کوچک یخ بریزید و در فریزر بگذارید تا یخ ببندد و موقع سرو شربت از آنها استفاده کنید.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۰۶۹۰۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد