//
کدخبر: ۴۴۲۹۶۳ //

نحوه تعمیرات تیلر | عیب‌یابی و راهکارهای رفع ایرادات رایج تیلر کشاورزی

به مرور زمان احتمال دارد که در عملکرد قطعات تیلر اختلال ایجاد شود. برای کسب اطلاعات درباره مشکلات این دستگاه و نحوه تعمیرات تیلر کلیک کنید.

نحوه تعمیرات تیلر | عیب‌یابی و راهکارهای رفع ایرادات رایج تیلر کشاورزی

تعمیرات تیلر را به متخصصان بسپارید

تیلر در حقیقت نسخه کوچک‌تر و جمع‌وجور تراکتور کشاورزی است و بسیاری از نیازهای کشاورزان در تمام مراحل کشاورزی را تأمین می‌کند. با ظهور این دستگاه و پیشرفت صنعت کشاورزی، کشاورزان می‌توانند در زمان کمتر و بادقت بیشتر به عملیات کشاورزی بپردازند.

به دلیل کاربردهای گسترده تیلرها در اغلب فرایندهای کشاورزی، سرویس کردن آن و تعمیر یا تعویض قطعات در صورت عدم عملکرد مطلوب و خرابی قطعات، لازم است. همچنین برخی از قطعات اصلی و ضروری تیلر، مصرفی هستند و باید پس از مدتی آن‌ها را با قطعات نو تعویض کرد. از سوی دیگر نکاتی در نگهداری از دستگاه وجود دارند که در صورت رعایت آن‌ها، می‌توان از بروز مشکلات رایج تیلر جلوگیری کرد. در این مطلب نحوه تعمیرات تیلر را بررسی می‌کنیم.

images_1705914585_65ae30d945127.jpg

قطعات اصلی تیلر کشاورزی

پیش از بررسی نحوه تعمیرات تیلر به‌صورت پایه و اساسی، لازم است که با قطعات و اجزای تیلر و کاربردهای آن‌ها در نحوه عملکرد تیلر آشنا شوید. تیلر دستگاهی پرکاربرد است که قابلیت اتصال به قطعات گوناگونی دارد. شما می‌توانید با اتصال ادوات مختلف به تیلر، از این دستگاه برای افزایش سرعت و بهره‌وری کشاورزی استفاده کنید. وجود تیلر باکیفیت با قطعات سالم و قدرتمند در زمین‌های زراعی نسبتاً کوچک، برای پوشش‌دهی تمام کاربردهای تراکتورهای بزرگ با آپشن‌های متنوع کافی است. فقط لازم است با آشنایی با قطعات تیلر و نحوه تعمیرات آن، نحوه عملکرد این دستگاه را بررسی کنید و بهترین بهره را از آن ببرید.

برخی از مهم‌ترین قطعات تیلر کشاورزی عبارت‌اند از:

  • تیغه تیلر

  • موتور اصلی تیلر

  • دینام

  • چرخ‌ها

  • شمع

  • کاربراتور

  • گیربکس انتقال نیرو

  • اگزوز تیلر

  • کابل کلاچ

  • تایر

  • گل‌‌گیرهای تیلر

مشکلات رایج، عیب‌یابی و نحوه تعمیرات تیلر

بروز مشکل در قطعات و اختلال در نحوه عملکرد تیلر، در صورت استفاده زیاد، چه بخواهیم و چه نخواهیم رخ خواهد داد. تنها می‌توانید با رعایت نکات نگهداری از تیلر و استفاده درست، این مشکلات را به تعویق بیندازید و عمر مفید دستگاه را افزایش دهید. لازم به ذکر است که ایجاد اختلال در نحوه عملکرد تیلر، بعضاً طبیعی است و ممکن است چندین بار اتفاق بی‌افتد. بنابراین شما می‌توانید با آشنایی با عملکرد تیلر و نحوه تعمیرات تیلر، کاملاً از این دستگاه شناخت داشته باشید و برای هر اقدامی جهت تعمیر یا افزایش بهره‌وری آماده باشید. در ادامه با برخی از مشکلات رایج تیلرهای کشاورزی و نحوه رفع آن‌ها آشنا می‌شویم.

شکسته‌شدن تیغه‌های تیلر؛ از رایج‌ترین مشکلات این ماشین کشاورزی

تیغه‌های تیلر از اجزای اصلی این ماشین هستند و لازم است پس از مدتی تعویض شوند. این تیغه‌ها در مرور زمان فرسوده می‌شوند و مقاومت سابق خود را از دست می‌دهند. در برخی مواقع فرسودگی تیغه‌ها و غفلت از تعویض آن‌ها، باعث شکستگی آن‌ها می‌شود. این مشکل الزاماً به دلیل وجود ایراد در تیلر نیست و شما باید با بررسی خاک برای عیب‌یابی این مشکل اقدام کنید. سفت‌بودن خاک، وجود سنگ‌های سخت در خاک، ریشه قطور درختان و وجود سنگلاخ ممکن است باعث شکستن تیغه‌های تیلر حین عملیات شود. البته، ممکن است این مشکل ناشی از سفت نبودن اتصالات دستگاه و نصب غیراصولی تیغه‌ها باشد.

موتور تیلر به‌سختی استارت می‌خورد

موتور تیلر در برخی مواقع به‌سختی روشن می‌شود و این مشکل، در رسیدگی به عملیات کشاورزی به‌صورت مطلوب اختلال ایجاد می‌کند. این مشکل معمولاً ناشی از دو عیب در ماشین است. اولین دلیل، معیوب‌بودن شمع است. همان‌طور که می‌دانید، تعویض شمع پس از مدتی برای عملکرد مطلوب دستگاه، ضروری است. در صورت وجود علائم شکستگی، ترک و تجمع کربن روی شمع، باید سریعاً برای تعویض آن اقدام کنید؛ زیرا در غیر این صورت، بهره‌وری کاهش می‌یابد و احتمال خرابی سایر قطعات نیز افزایش پیدا می‌کند. اگر تیلر پس از تعویض شمع، هنوز به‌سختی روشن می‌شود، باید کاربراتور دستگاه را بررسی کنید. کثیفی و گرفتگی در کاربراتور حرکت آن را محدود می‌کند و در روشن‌شدن موتور اختلال ایجاد می‌کند.

حرکت به‌صورت افقی و به سمت راست یا چپ

عیب‌یابی دستگاه و اقدام برای تعمیر دراسرع‌وقت، از خرابی و آسیب‌دیدگی سایر قطعات تیلر نیز جلوگیری می‌کند. در برخی موارد احتمال دارد که دستگاه به سمت راست یا چپ حرکت کند و کشیده شود. وجود این اختلال باعث می‌شود که اپراتور و موتور تیلر تحت‌فشار بیش از حد قرار بگیرد و پس از مدتی آسیب ببیند. این مشکل معمولاً به دلیل معیوب‌بودن نوسان‌گیرها یا عدم نصب اصولی آن‌ها است. علاوه بر این، نصب غیراصولی و غلط تیغه‌ها نیز ممکن است دلیل بروز این اختلال باشد. پس از مراجعه به متخصصان و تعمیرکاران حرفه‌ای، این مشکل با نصب مجدد تیغه‌ها و بررسی عملکرد نوسان‌گیرها عیب‌یابی و تعمیر خواهد شد.

نحوه تعمیرات تیلر برای رفع مشکل صداهای عجیب

در برخی مواقع ممکن است که تیلرهای کشاورزی پس از مدتی، صداهای عجیب‌وغریب تولید کنند. در صورت شنیدن شدن صداهای عجیب در دستگاه، در بهترین حالت، احتمال دارد تکه سنگی در میان تیغه‌ها گیرکرده باشد. بنابراین در اولین قدم اطمینان حاصل کنید که سنگ یا هر شی خارجی در تیغه‌ها گیر نکرده باشد. در موارد جدی‌تر، شنیده‌شدن صداهای عجیب از دستگاه، ممکن است به دلیل مشکلات تخصصی باشد. برای مثال شکستگی گیربکس انتقال نیرو، کم‌بودن روغن گیربکس، نشت روغن و... برخی از دلایل رایج بروز این‌گونه ایراد تیلرهای کشاورزی هستند.

نحوه تعمیرات تیلر در زمان روشن‌نشدن موتور

برای روشن‌شدن موتور تیلر به‌صورت مطلوب و بی‌عیب، نیاز است که تمام قطعات به‌صورت هم‌زمان بدون اختلال فعال باشند؛ بنابراین باید برق موردنیاز تأمین شود و با ایجاد جرقه و احتراق در سیلندرها، دستگاه شروع به حرکت کند؛ بنابراین ممکن است روشن‌نشدن دستگاه ناشی از مشکلات متعددی باشد. در فرایند روشن‌شدن دستگاه، شمع، کاربراتور، سیم‌پیچ جرقه‌زن، مجموعه استارت، سوئیچ ایمنی، سوئیچ خاموش و روشن و... نقش مهمی را ایفا می‌کنند؛ بنابراین در صورت روشن‌نشدن دستگاه، لازم است که تمام این اجزا بررسی شوند و در صورت ایراد در نحوه عملکرد، تعمیر یا تعویض شوند؛ بنابراین شما در صورت مواجهه با این مشکل، باید به تعمیرکاران حرفه‌ای مراجعه کنید و آگاهانه از بروز مجدد این مشکل جلوگیری کنید.

images_1705914598_65ae30e6b216f.jpg

برای رفع خرابی تیلر سریعاً برای تعمیر یا تعویض قطعات آن اقدام کنید

تیلر یک ماشین کشاورزی پرکاربرد است و باعث ارتقا و پیشرفت این صنعت می‌شود. امروزه کشاورزان می‌توانند در عملیات گوناگون از این ماشین استفاده کنند. برخی از قطعات مهم تیلر مصرفی هستند و ممکن است به‌مرورزمان دچار فرسودگی یا خرابی شوند؛ بنابراین لازم است که به‌صورت مرتب عملکرد قطعات را بررسی کنید و در صورت خرابی آن‌ها، با مراجعه به تعمیرکاران حرفه‌ای برای تعمیر یا تهیه قطعات یدکی باکیفیت اقدام کنید. کوهستان مجموعه‌ای معتبر در حوزه فروش تراکتور کشاورزی و تیلر کشاورزی باکیفیت است. شما می‌توانید برای تهیه قطعات یدکی اصل و باکیفیت نیز به مجموعه ما مراجعه کنید.

سؤالات متداول

چرا باید از قطعات اصلی تیلر استفاده کرد؟

از برخی از مزایای استفاده از قطعات اصلی تیلر در صورت نیاز به تعویض، می‌توان به افزایش ایمنی دستگاه، بررسی و عیب‌یابی دقیق‌تر، کاهش هزینه‌های مضاعف، وجود گارانتی، بهره‌وری بیشتر، افزایش طول عمر دستگاه و... اشاره کرد.

موتور تیلر چگونه سرویس می‌شود؟

ابتدا شمع جدا می‌شود و سپس باک سوخت در فضای باز و ایمن تخلیه می‌شود. پس از خالی‌کردن باک، سوخت کاربراتور تخلیه خواهد شد. پس از این نوبت به تعویض و بررسی فیلتر سوخت می‌رسد.

چگونه می‌توان از بروز مشکلات رایج تیلر کشاورزی جلوگیری کرد؟

شما می‌توانید با تعویض منظم فیلترها، روغن‌کاری تیغه‌ها، سوخت‌دهی مناسب و باکیفیت، پارک‌کردن در محیط سربسته، تعویض منظم تایرها و... احتمال خرابی و بروز اختلال در عملکرد تیلر را کاهش دهید.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۴۲۹۶۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد