//
کدخبر: ۴۵۷۴۰۹ //

نمای چوبی ترموود در ساختمان ها

نمای ترموودی مهم‌ترین نقش را در زیبایی ساختمان‌های یک طبقه ایفا می‌کند. برای آشنایی با طرح نمای چوبی ترموود ساختمان یک طبقه کلیک کنید.

نمای چوبی ترموود در ساختمان ها

نمای ساختمان یک طبقه با ترموود زیباتر می‌شود

ویژگی‌های مقاومتی و زیبایی منحصربه‌فرد ترموود، باعث شده است که از ترموود علاوه بر طراحی دکوراسیون داخلی، در اجرای نمای ساختمان‌ها نیز استفاده شود. ترموود با مقاومت مکانیکی بالا قابلیت اجرا به هر سبکی را دارد و این مساله منجر به متنوع بودن طرح‌های نمای ساختمان با چوب ترموود شده است. در این مطلب مزایای موثر ترموود در قابلیت اجرای نمای ساختمان را بررسی می‌کنیم و با تنوع ویژگی‌های طرح نمای چوبی ترموود ساختمان یک طبقه آشنا می‌شویم.

دلیل محبوبیت نمای چوبی ترموود برای ساختمان‌های یک طبقه چیست؟

طراحی نمای ساختمان، یکی از مهم‌ترین مباحث معماری است؛ چرا که زیبایی نمای ساختمان یک یا چند طبقه، به اعتبار کل سازه می‌افزاید و از زیبایی طرح دکوراسیون داخلی حکایت می‌کند. البته نمای ساختمان یک طبقه، نسبت به آپارتمان‌های مرتفع و برج‌ها چشمگیرتر است و همین مساله باعث شده است که طرح نمای چوبی ترموود ساختمان یک طبقه از اهمیت زیادی برخوردار باشد.

مقاومت بالای ترموود نسبت به چوب خام اصلی‌ترین عامل موثر در محبوبیت این متریال است. ترموود بر اثر فرایند حرارتی ترمودینامیکی بر چوب خام، با خشک شدن چوب و گردش هوا و بخار آب به‌دست می‌آید. این مساله باعث می‌شود که این متریال مقاومت بی‌نظیری در برابر شکنندگی، آفت‌های چوب، رطوبت و حرارت زیاد و ... داشته باشد و احتمال خراب شدن سازه‌های چوبی را به حداقل برساند. این فرایند حرارتی باعث از بین رفتن رطوبت طبیعی چوب و همچنین موجودات میکروسکوپی می‌شود. البته یکی دیگر از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار در افزایش کاربردهای ترموود در طراحی نمای ساختمان یک طبقه یا چند طبقه، زیبایی خاص این متریال با خصوصیات ظاهری طبیعی است.

طرح نمای چوبی ترموود ساختمان یک طبقه با ترکیب سایر متریال‌ها

مصالح ساختمانی و متریال‌های متعددی با ویژگی‌های ظاهری برای طراحی نمای ساختمان یک طبقه در دسترس هستند. علاوه بر ترموود، که از هر لحاظ یکی از بهترین متریال‌ها برای طراحی ساختمان یک طبقه است، سنگ طبیعی و مصنوعی، انواع فلزات، بتن، کامپوزیت، شیشه و ... نیز جزو متریال‌های پرکاربرد در این زمینه به‌شمار می‌رود. با توجه به سلیقه کارفرمایان و معماران می‌توان از زیبایی و جلای طبیعی ترموود برای ایجاد جلوه‌ای خاص و شیک استفاده کرد. همچنین سازگاری ترموود از نظر ساختاری و ظاهری با سایر مصالح ساختمانی مرسوم باعث شده است که امکان ترکیب ترموود با سایر متریال‌ها وجود داشته باشد و نتیجه‌ای رضایت‌بخش داشته باشد.

عوامل موثر در انتخاب و ترکیب ترموود و سایر متریال‌ها برای طراحی نمای ساختمان یک طبقه عبارتند از:

  • سلیقه افراد

  • میزان بودجه در نظر گرفته شده برای نما

  • ارتفاع و ابعاد ساختمان

  • فرم ساختمان

  • آب‌وهوای معمول منطقه

  • مقاومت و دوام انواع متریال‌ها در کنار ترموود

طرح نمای چوبی ترموود ساختمان یک طبقه به سبک سنتی

شما می‌توانید از ایده‌های نمای کلاسیک چوبی یا ایده‌های کاربرد چوب در طراحی نمای سنتی در شهرهای مختلف ایران، از جمله نماهای شهرهای شمالی و کلبه‌ها استفاده کنید. ویلاها و ساختمان‌های یک طبقه در شهرهای شمالی کشور، بهترین بستر برای طراحی خلاقانه نما با ترموود هستند. در طراحی نمای سنتی یا کلاسیک، می‌توانید با ترکیب ترموود و سنگ‌های زینتی جلوه‌ای چشمگیر ایجاد کنید. همچنین تزییناتی مانند رنگ‌های گوناگون ترموود، شیشه‌کاری، چمن مصنوعی یا طبیعی و ... منظره‌ای جذاب به نمای ساختمان یا ویلا اضافه می‌کنند. مقاومت بالای ترموود در برابر نور خورشید و رطوبت، باعث شده است که افراد با خیال راحت از ترموود برای طراحی نمای ساختمان در شهرهای شمالی ایران استفاده کنند.

طرح نمای چوبی ترموود ساختمان یک طبقه به سبک مدرن

در نظر گرفتن رنگ‌های خنثی، توجه به خطوط در نمای مدرن چوبی، استفاده مینی‌مالیستی از ترموود در نمای ساختمان یک طبقه، پرهیز از شلوغی و استفاده از طرح‌های ساده در نما و ... از ایده‌های طراحی نمای ساختمان یک طبقه با ترموود به سبک مدرن هستند. در طراحی نما به سبک مدرن باید از تنوع بیش از حد رنگ و تنوع متریال استفاده شود. با این حال، شما برای طرح نمای چوبی ترموود ساختمان یک طبقه به سبک مدرن، می‌توانید نمای مدرن ساختمان را با استفاده از متریال‌هایی همچون شیشه و فلز تکمیل کنید. به‌طور کلی بهتر است که در طراحی مدرن، از بیش از دو متریال استفاده نشود. همچنین یک طبقه بودن سازه باعث می‌شود که جلوه مدرن به بهترین نحو خودنمایی کند.

نکات عمومی طراحی ساختمان یک طبقه با ترموود و دیگر متریال‌ها

علاوه بر سبک طرح نمای چوبی ترموود ساختمان یک طبقه، باید به عناصر و فاکتورهای مهم دیگری نیز توجه داشته باشید. نورپردازی در طراحی نمای ساختمان یک طبقه به سبک مدرن و کلاسیک اهمیت زیادی دارد. لازم به‌ذکر است که در ساختمان یک طبقه، نباید تمام بخش‌های نما نورپردازی شده باشند و بهتر است که نور فقط به بخش‌های خاصی از نمای چوبی اختصاص داشته باشد. برای مثال ورودی ساختمان یک طبقه یکی از بهترین بخش‌ها برای نورپردازی است؛ چرا که با چشمگیر و نورانی بودن ورودی ساختمان یک طبقه، چشمگیر و مهمان‌پذیر به‌نظر می‌رسد.

نکات عمومی دیگر در طراحی چوبی نمای ساختمان یک طبقه عبارتند از:

  • رعایت مقیاس و تناسبات ابعادی

  • توجه به ارتفاع و فرم ساختمان با نوع کاربری

  • تناسب نمای بیرونی ساختمان یک طبقه با طراحی دکوراسیون داخلی

اجرای ترموود در نمای ساختمان یک طبقه توسط پارس آرای کوهستان

نمای ساختمان اهمیت زیادی در زیبایی و کارکرد آن دارد و معماران و کارفرمایان در طراحی ساختمان‌ها، بخش زیادی از تمرکز و زمان خود را صرف طراحی نما می‌کنند. نمای ساختمان‌های یک طبقه نسبت به آپارتمان‌های چند طبقه و برج‌ها، بیشتر جلوه‌ دارد. همچنین مقاومت و زیبایی ترموود پای این متریال را در بین متریال‌های مرسوم در طراحی نمای ساختمان باز کرده است.

پارس آرای کوهستان، مجموعه‌ای منسجم و فعال در زمینه فروش بهترین و باکیفیت‌ترین انواع ترموود و پارکت چوبی در ایران است. شما می‌توانید با مراجعه به سایت مجموعه ما و برقراری تماس با کارشناسان برای تهیه الوارهای ترموود به رنگ، ابعاد و شکل دلخواه خود اقدام کنید. همچنین می‌توانید سفارش خود را برای اجرای نمای چوبی ترموود ساختمان یک طبقه یا چند طبقه ثبت کنید.

سوالات متداول

چه ویژگی‌هایی ترموود را برای طراحی نمای ساختمان یک طبقه مناسب کرده است؟

خالص و طبیعی بودن، ثبات ابعاد، مقاومت بالا در برابر عوامل محیطی، مقاومت مکانیکی بالا، دوام و ماندگاری، تنوع در رنگ و فرم و ... برخی از ویژگی‌های ترموود به‌عنوان متریال غالب در طراحی نمای ساختمان هستند.

چگونه می‌توان دوام ترموود در نمای ساختمان را در برابر اشعه UV خورشید افزایش داد؟

با استفاده از رنگ‌های روغنی مخصوص ترموود می‌توان بر سطح چوب لایه‌ای مقاوم ایجاد کرد. با این کار از آثار مخرب اشعه UV خورشید را به کل جلوگیری می‌شود.

در طراحی نمای ساختمان یک طبقه با ترموود چه استانداردهایی را باید رعایت کرد؟

روش برش چوب، روش استفاده از پیچ‌های اتصال، فاصله پیچ‌ها از یکدیگر، استفاده از زیرسازی اصولی، جنس پیچ‌های مورداستفاده و... برخی از نکاتی است که در هنگام طراحی نما با ترموود باید مورد توجه قرار بگیرند.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۵۷۴۰۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان