//
کدخبر: ۴۶۹۹۰۹ //

زن آمریکایی با این اشتباه عجیب بینایی‌اش را از دست داد!

ریچل پروچنو، بلاگر حوزه سبک زندگی از شهر آستین تگزاس، سال گذشته پس از یک اشتباه رایج در کار کردن با لنزهای تماسی خود، بینایی یک چشم خود را از دست داد.

 زن آمریکایی با این اشتباه عجیب بینایی‌اش را از دست داد!
به گزارش فرتاک نیوز،

او بدون خارج کردن لنزها دوش گرفت، کاری که بارها قبلاً انجام داده بود. آنچه با کمی تحریک در چشم راست او شروع شد، به سرعت وخیم شد.

پروچنو که در آن زمان ۳۴ هفته باردار بود، گفت: درد آن زایمان را مانند پیاده‌روی در پارک جلوه می‌دهد. درد کاملاً غیرواقعی بود. در عرض دو هفته، او کاملاً بینایی آن چشم را از دست داد.

پزشکان به او گفتند که یک انگل موجود در آب، احتمالاً هنگام دوش گرفتن، وارد چشم او شده و با نفوذ به بافت ظریف چشم، به آن آسیب زده است. تشخیص نهایی آکانتامبا کراتیتیس بود، وضعیتی که توسط انگل تک سلولی آکانتامبا ایجاد می‌شود.

طبق گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا (CDC)، این انگل در دریاچه‌ها، اقیانوس‌ها، آب شیر، خاک و هوا یافت می‌شود. تخمین زده می‌شود سالانه ۱۵۰۰ آمریکایی به این بیماری مبتلا می‌شوند که حدود ۹۰ درصد موارد در افرادی که از لنزهای تماسی استفاده می‌کنند، رخ می‌دهد.

پس از تشخیص اشتباه توسط پنج پزشک مختلف، پروچنو با متخصصان مشورت کرد و قرنیه او تراشیده شد. او سپس یک دوره سخت قطره چشمی را شروع کرد که باید هر ۳۰ دقیقه به مدت سه ماه استفاده می‌شد. همچنین داروهای قوی مشابه داروهای درمان سرطان دریافت کرد.

یک سال و ۸۲ ویزیت پس از زمان تشخیص اولیه، پروچنو تحت عمل جراحی قرار گرفت تا قرنیه‌اش با قرنیه یک اهداکننده فوت شده جایگزین شود. جراحی موفقیت‌آمیز بود و اکنون او می‌تواند بزرگترین حروف روی نمودار بینایی را ببیند و بخواند.

پروچنو اکنون بر افزایش آگاهی درباره این بیماری و مراقبت از پسر یک ساله‌اش، لاکلان، که در ژوئیه ۲۰۲۳ متولد شد، تمرکز کرده است.

او توصیه می‌کند که افراد قبل از دوش گرفتن لنزهای خود را خارج کنند، از شنا کردن با لنز خودداری کنند، هرگز از آب شیر برای لنزها یا تمیز کردن جعبه لنز استفاده نکنند و لنزها را بیش از حد لازم نپوشند.

داستان این مادر تگزاسی در پستی در اینستاگرام بیش از ۷۴۲,۰۰۰ لایک دریافت کرده است. او امیدوار است با به اشتراک گذاشتن تجربه دردناکش، دیگران را از خطرات احتمالی استفاده نادرست از لنزهای تماسی آگاه کند.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۶۹۹۰۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد