//
کدخبر: ۴۷۳۸۷۲ //

آیا شما هم جزو افراد باکلاس هستید؟ این ۹ نشانه را بررسی کنید

باور کنید یا نه، کلاس بالا بودن‌تان را نشانه‌های ناخودآگاه لو می‌دهند. اصلا مهم نیست چقدر تلاش کنید با حساب بانکی پر خلاء کلاس‌تان را جبران کنید. در این مطلب ۹ نشانه را با شما در میان می‌گذاریم که باکلاس بودن افراد را نشان می‌دهد.

آیا شما هم جزو افراد باکلاس هستید؟ این ۹ نشانه را بررسی کنید
به گزارش فرتاک نیوز،

بسیاری باور دارند که شخصیت با کلاس به ثروت وابسته است. اما این فکر یک سوء تفاهم بزرگ است. شخصیت  شما را حساب بانکی‌تان تعیین نمی‌کند.

کلاس بالا بودن آدم‌ها را رفتارشان، شیوه تعامل‌شان با دیگران و آنطور که با خودشان رفتار می‌کنند، تعیین می‌کند. کلاس بالا به ارزش‌ها، احترامی که برای خودتان و دیگران قائل هستید و انتخاب‌هایی که می‌کنید، وابسته است.

باور کنید یا نه، کلاس بالا بودن‌تان را نشانه‌های ناخودآگاه لو می‌دهند. اصلا مهم نیست چقدر تلاش کنید با حساب بانکی پر خلاء کلاس‌تان را جبران کنید. ما در این مقاله می‌خواهیم 9نشانه را با شما در میان بگذاریم که حاکی از کلاس بالای افراد هستند:

1.به دیگران احترام می‌گذارید

شخصیت کلاس بالا را ماشین آخرین مدلش یا خانه‌ای که در آن زندگی می‌کند تعیین نمی‌کند. بلکه چگونگی رفتارش با دیگران تعیین می‌کند. یکی از آشکارترین نشانه‌های شخصیت کلاس بالا احترامی است که برای دیگران قائل است. برای او جایگاه یا موقعیت آدم‌ها در زندگی مهم نیستند. آن‌ها به همه روی خوش، مهربانی و توجه نشان می‌دهند. اگر وقتی دیگران صحبت می‌کنند شش‌دانگ به حرف‌هایشان گوش می‌دهید، برای عقاید دیگران ارزش قائل می شوید و هرگز کسی را تحقیر یا مسخره نمی‌کنید، کلاس‌تان بالاست. ادب و نزاکت داشتن و درک دیگران از ویژگی‌های آدم‌های با کلاس است. باکلاسی فراتر از صرفا مهربانی است. با کلاسی یعنی تشخیص انسانیت در دیگران، رفتار بر مبنای مساوات و برابری با همه و نشان دادن اهمیت و ارزش زمان و حضورشان برای ما.

2.در تعاملات‌تان با وقار رفتار می‌کنید

یعنی شأن خودتان را رعایت می‌کنید و در زمان، ادراک و تحسین سخاوتمندانه برخورد می‌کنید. فرض کنید که دیر به جلسه کاری می‌رسید و انتظار دارید که گروهی که انتظار شما را کشیده با بداخلاقی و ترشرویی با شما مواجه شود. اما، برخلاف انتظارتان، از در که وارد می شوید از شما با لبخند استقبال می‌شود و به شما می‌گویند: «خوشحالیم که توانستید بیایید. تازه می‌خواستیم شروع کنیم.» تعجب می‌کنید که هیچ کلامی درباره تأخیر شما گفته نمی‌شود. به شما حس گناه و عذاب وجدان یا معذب بودن داده نمی‌شود. این یعنی رفتار با وقار.

افراد باوقار درک بالایی دارند و بخشنده هستند. آن‌ها کینه به دل نمی‌گیرند یا نمی‌گذارند مسائل کوچک روابط‌شان با دیگران را تخریب کند.

3.برای یادگیری و رشد ارزش قائل هستید

اگر شخصی هستید که برای یادگیری و رشد فردی ارزش زیادی قائل هستید، نشانه دیگری از شخصیت با کلاس‌تان است. افرادی از این دست درک کرده‌اند که دانش صرفا به کلاس درس محدود نمی‌شود. آن‌ها زندگی را سفری بی‌پایان از یادگیری می‌بینند. آن‌ها به روی تجربه‌ها و عقاید تازه گشوده هستند و همیشه به دنبال راه‌هایی برای ارتقا دادن خودشان هستند. این افراد به دنبال هر فرصتی هستند که چیز تازه‌ای یاد بگیرند و با جهان اطراف‌شان در تعامل باشند و از رشد فردی لذت می‌برند.

4.قابل اعتماد و صادق هستند

یکی دیگر از نشانه‌های شخصیت کلاس بالا قابلیت اعتماد و صداقت‌شان است. اگر آدم‌ها می‌توانند روی شما حساب کنند، یعنی شخصیت خیلی والایی دارید. قابل اعتماد بودن یعنی اینکه به قول‌های‌تان عمل می‌کنید، به تعهدات‌تان پایبند هستید و همیشه سعی می‌کنید کار درست را انجام دهید. قابل اعتماد هستید یعنی دیگران می‌توانند روی شما حساب کنند. صادق هستید که یعنی با دیگران شفاف و روراست برخورد می‌کنید. دیگران را فریب نمی‌دهید، آنچه منظورتان است را می‌گویید و منظورتان همان چیزی است که می‌گویید. رفتارتان با گفتارتان همراستا است.

5.همدلانه رفتار می‌کنید

همدلی، یک ویژگی قدرتمند و نشانه واضحی از شخصیت کلاس بالا است. همدلی یعنی توانایی درک احساسات دیگران و شریک شدن در احساسات آن‌ها. همدلی یعنی می‌توانید خودتان را به جای دیگران بگذارید، احساسات آن‌ها را درک کنید و با رفتاری ملاحظه‌کارانه به آن‌ها واکنش نشان دهید. یعنی صادقانه به دیگران گوش می‌دهید، واقعا نگران آن‌ها می‌شوید و اگر کمک بخواهند، کمک‌تان را دریغ نمی‌کنید. همدلی برای ساخت روابط مثبت و قوی ضرورت دارد.

6. چیزهای کوچک هم برایتان تحسین‌برانگیز است

شخصیت والامقام، به معنای بزرگی یا تجملاتی بودن نیست. اغلب به این معنی است که ساده‌ترین چیزها در زندگی برای شما تحسین‌برانگیز هستند. چه یک فنجان قهوه گرم در یک صبح سرد، چه لبخند دلگرم‌کننده یک غریبه و چه سکوت بعدازظهر خانه وقتی دارید کتاب می‌خوانید، برایتان تحسین‌برانگیز هستند. یافتن شادی و لذت در چیزهای کوچک اطلاعات زیادی درباره شخصیت شما به دست می‌دهد. این امر نشان می‌دهد برای شما تجربه در مقایسه مالکیت مادی ارزشمندتر است و می‌توانید شادی را در هر لحظه از زندگی پیدا کنید.

7.از هویت و کیستی خودتان رضایت دارید

یکی از نشانه‌های شخصیت والا مقام آن است که از خودش و هویت‌اش رضایت دارد. یعنی همه نقاط ضعف و قوت، موفقیت‌ها و شکست‌ها و بین این دو را پذیرفته است. مثلا، اگر از سخنرانی در ملاء عام وحشت می‌کنید، دست‌هایتان عرق می‌کند و تکلم‌تان دچار مشکل می‌شود، به خودتان سخت نمی‌گیرید. شما پذیرفته‌اید که با همه این ویژگی‌ها، شما، شما هستید. خودآگاهی و پذیرش خود سطح بالایی از اعتماد به نفس و اصالت را به همراه می‌آورد که بسیار جذابیت دارد. این امر نشان می‌دهد که حس نمی‌کنید نیاز دارید تظاهر کنید آدم دیگری هستید تا مورد پذیرش دیگران قرار بگیرید.

8.ظاهر مثبت‌تان را حفظ می‌کنید

مثبت ماندن، حتی در میانه مشکلات و سختی‌ها، نشانه‌ای از شخصیت باکلاس است. منظور این نیست که کورکورانه خوشبین باشید و همه مشکلات را به زیر فرش بزنید یا تظاهر کنید هیچ مشکلی نیست. بلکه، یعنی امیدوار باشید و نگرشی سازنده داشته باشید. یعنی به جای آنکه روی مشکلات تأکید کنید، روی یافتن راه حل تمرکز کنید و به جای صرفا دیدن موانع، فرصت‌ها را نیز ببینید.

آدم‌هایی که شخصیت‌های باکلاس و با وقار دارند، درک می‌کنند که زندگی مملو از بالا و پایین است. آن‌ها می‌دانند که مهم نیست چه چیزی برایشان اتفاق میفتد، واکنش آن‌ها به آن واقعه است که اهمیت دارد.

9.مهربان و دلسوز هستید

این ویژگی‌ها از همه مرزهای اقتصادی و اجتماعی فراتر می‌روند. این ویژگی‌ها به این معنی است که با دیگران با عشق، درک و سخاوتمندی رفتار می‌کنید. یعنی برای دیگران اهمیت قائل هستید و نشان می‌دهید که آن‌ها برایتان مهم هستند. آدم‌های مهربان و دلسوز در ذهن ما حک و ماندگار می‌شوند. آن‌ها جهان را با رفتارشان، کوچک و بزرگ، به جای بهتری تبدیل می‌کنند. پس اگر شما هم همیشه کوشش می‌کنید که مهربان‌تر و دلسوزتر باشید، انسانی والا مقام و باکلاس هستید.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۷۳۸۷۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد