//
کدخبر: ۴۸۰۸۷۲ //

رنگ کردن ابرو با قهوه؛ روشی طبیعی و آسان برای ابروهایی زیبا

رنگ کردن ابرو موجب می‌شود تا چهره شما جوان‌تر و شاداب‌تر به نظر برسد و از طرفی این کار به هماهنگی بیشتر رنگ ابروها با موهای روشن نیز کمک می کند.

رنگ کردن ابرو با قهوه؛ روشی طبیعی و آسان برای ابروهایی زیبا
به گزارش فرتاک نیوز،

برای رنگ کردن ابروها حتما نباید از رنگ‌های شیمیایی مضر استفاده کنید. یکی از ترفندهای جذاب برای رنگ کردن ابرو استفاده از قهوه است. در این مقاله می‌توانید با ترفند رنگ کردن ابرو با قهوه آشنا شوید.

قهوه یکی از بهترین مواد طبیعی برای رنگ کردن ابروها است و رنگدانه ای طبیعی آن موجب می‌شود تا رنگ ابروی شما قهوه ای شود. رنگ کردن ابرو با قهوه موجب پرپشت شدن موهای ابرو می‌شود و برعکس رنگ های شیمیایی ضرری برای موها ندارد. برای رنگ کردن ابرو با قهوه روش‌های متعددی وجود دارد.

در ادامه می‌توانید با بهترین روش‌های رنگ کردن ابرو با قهوه آشنا شوید.

۱- رنگ کردن ابرو با قهوه دم کرده و روغن نارگیل

یک روش کاملا طبیعی برای رنگ کردن ابرو، استفاده از ترکیب پودر قهوه و روغن نارگیل است. در این روش باید مقداری قهوه را به صورت غلیظ دم کنید. سپس اجازه دهید قهوه شما سرد شود.

حالا می‌توانید قهوه غلیظ را با ۲ قاشق چای‌خوری روغن نارگیل ترکیب کنید و مواد را خوب هم بزنید. با یک برس کوچک مقداری از مواد را روی ابروها قرار دهید. حدود ۱ تا ۲ ساعت صبر کنید و سپس ابروها را با یک پنبه یا دستمال خیس پاک کنید و با آب بشویید.

۲- رنگ کردن ابرو با پودر قهوه و روغن زیتون

در این روش باید برای رنگ کردن ابرو مقداری پودر قهوه را در یک کاسه بریزید و سپس کمی پودر کاکائو و مقداری روغن زیتون طبیعی به مواد اضافه کنید. مواد را به خوبی هم بزنید تا حالت خمیری و رقیق پیدا کنند.

در ادامه کمی عسل نیز به مواد اضافه کنید. حالا می‌توانید این ترکیب را روی ابروها قرار دهید. حدود ۱ تا ۲ ساعت صبر کنید و سپس ابروها را بشویید.

رنگ کردن ابرو با قهوه و اکسیدان

یک روش ساده دیگر که البته مانند روش‌های قبل کاملا بی‌ضرر نیست، استفاده از پودر قهوه با اکسیدان است. در این روش باید ۱ قاشق مرباخوری قهوه را با ۱/۳ لیوان آب جوش مخلوط کنید و اجازه دهید قهوه برای نیم ساعت دم بکشد.

در ادامه قهوه را صاف کنید و در یک کاسه بریزید. صبر کنید تا قهوه خنک شود و سپس به اندازه ۱ قاشق اکسیدان ۳ یا ۶ درصد به قهوه اضافه کنید. مواد را ترکیب کنید و سپس آن را با یک برس یا فرچه کوچک روی ابروها بمالید. حدود نیم ساعت تا ۴۰ دقیقه صبر کنید و سپس ابروها را با آب خنک بشویید.

نکاتی که باید برای رنگ کردن ابرو با قهوه بدانید

در ادامه به چند نکته طلایی برای رنگ کردن ابرو با قهوه اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

قبل از رنگ کردن ابروها با قهوه، حتما ابروهایتان را مرتب کنید و سپس از رنگ استفاده کنید.

برای رنگ کردن ابروها با قهوه و اکسیدان حتما از اکسیدان ۶ درصد استفاده کنید. استفاده از اکسیدان ۹ درصد یا ۱۲ درصد برای ابرو مناسب نیست و موجب آسیب به ابروها می‌شود.

اگر تار ابروهای شما ضخیم است، باید قهوه را برای مدت زمان بیشتری روی ابرو قرار دهید تا رنگ بگیرید.

برای این که ابروهایتان بهتر رنگ بگیرد، می‌توانید ابتدا ابروها را دکلره و سپس از قهوه برای رنگ کردن استفاده کنید.

با رنگ کردن ابرو با قهوه می‌توانید یک تا ۲ درجه ابروها را روشن‌تر کنید، بنابراین انتظار نداشته باشید که ابروهای شما با قهوه خیلی روشن شود.

اگر به دنبال یک راهکار طبیعی برای رنگ کردن موها هستید، بهتر است از ترکیب قهوه و روغن نارگیل یا روغن زیتون استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که اثربخشی این روش کمتر از قهوه و اکسیدان است و برای روشن شدن ابروها باید رنگ را برای مدت زمان بیشتر روی ابرو قرار دهید و در صورت نیاز چند بار این کار را در روزهای متوالی تکرار کنید تا ابروهایتان روشن شود.

به منظور خوشرنگ شدن ابروها می‌توانید هر بار رنگ ابروی خودتان را با قهوه و روغن نارگیل یا روغن زیتون تمدید کنید تا ابروهایتان خوشرنگ شود.

برای رنگ کردن ابرو با قهوه باید از پودر قهوه خالص و دارای کافئین استفاده کنید.

برای اینکه رنگ ابروی شما روشن‌تر شود، می‌توانید مقداری پودر کاکائو نیز در کنار پودر قهوه استفاده کنید.

قبل از رنگ کردن ابروها با قهوه حتما صورتتان را بشویید تا آرایش، آلودگی و هر نوع ماده اضافه‌ای از ابروها پاک شوند.

برای اطمینان از پوشیده شدن کل موهای ابرو با رنگ، حتما از ۲ لایه رنگ روی ابروها استفاده کنید.

به منظور جلوگیری از لک شدن پوست صورت بهتر است قبل از رنگ کردن ابروها با قهوه، پوست اطراف ابرو را به کمی کرم نرم کننده یا وازلین آغشته کنید و از رنگ تنها روی ابرو استفاده کنید.

بعد از رنگ کردن مو با قهوه و اکسیدان، حتما از مقداری روغن نارگیل روی ابروها استفاده کنید تا ابروهایتان خشک نشود.

قبل از رنگ کردن ابرو با قهوه آن را روی بخش کوچکی از پوستتان امتحان کنید تا دچار حساسیت نشوید.

رنگ قهوه معمولا پس از چند بار شستشو از بین می‌رود و از همین رو نیاز به تمدید دارد. به طور کلی قهوه به تنهایی به ساقه مو نفوذ نمی‌کند و از همین رو حتی بعد از رنگ گرفتن نیز ممکن است رنگ ابروهایتان پس از مدتی تغییر پیدا کند. برای افزایش رنگ دهی و ماندگاری رنگ ابرو بهتر است از اکسیدان استفاده کنید.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۸۰۸۷۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد