//
کدخبر: ۴۶۶۵۲۶ //
آشپزی | خورشت غوره

طرز تهیه خورشت غوره| حتما درستش کن!

در دل غذاهای ایرانی، خورشت‌ها جایگاه ویژه‌ای دارند و خورشت غوره یکی از این غنای بی‌نظیر است. ترکیب مزه‌های ترش و ملس این خورشت، لذتی بی‌بدیل را به هر سفره‌ای اضافه می‌کند.

طرز تهیه خورشت غوره| حتما درستش کن!
به گزارش فرتاک نیوز،

این خورشت، با بهره‌گیری از غوره‌های ناب و تازه، گوشت خوش‌طعم، و مجموعه‌ای از سبزیجات معطر، تداعی‌کننده طعم‌های اصیل و خاطره‌انگیز است. در ادامه، با دقت و حوصله، قدم به قدم در کنار شما هستیم تا با هم این خورشت پرطرفدار و دوست‌داشتنی را آماده کنیم. بگذارید طعم‌های ترش و شیرین غوره، در کنار عطر نعنا و جعفری، حکایتی نو را در آشپزخانه شما به تصویر بکشند.

برای تهیه خورشت غوره، ابتدا پیاز نگینی را در روغن تفت دهید تا نرم شود. سپس زردچوبه و گوشت را اضافه کرده و تفت دهید. رب گوجه‌فرنگی و فلفل سیاه را اضافه کنید و تفت دهید تا رنگ رب تیره شود. آب جوش اضافه کنید و بگذارید با حرارت کم بپزد. نعنا و جعفری خرد شده را جداگانه تفت داده و به قابلمه اضافه کنید. در نهایت، غوره، نمک و فلفل را افزوده و پس از ۱۵-۲۰ دقیقه خورشت را با برنج سرو کنید.

مواد لازم برای 6 نفر مقدار

جعفری ۵۰۰ گرم

رب گوجه فرنگی ۲ قاشق غذاخوری

پیاز بزرگ ۱ عدد

روغن مایع به اندازه کافی

غوره ۲۵۰ گرم

گوشت خورشتی ۴۰۰ گرم

نعنا ۱۰۰ گرم

نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به اندازه کافی

طرز تهیه خورشت غوره

مرحله 1: آماده‌سازی و تفت دادن پیاز

ابتدا پیاز را پوست بگیرید و به صورت نگینی ریز خرد کنید. سپس، یک قابلمه مناسب انتخاب کنید و مقداری روغن مایع در آن بریزید. قابلمه را روی حرارت قرار دهید تا روغن کاملاً داغ شود. پیاز خرد شده را به روغن اضافه کنید و آن را به مدتی کافی تفت دهید تا نرم و شفاف شود.

مرحله 2: اضافه کردن زردچوبه و گوشت

پس از اینکه پیاز به خوبی نرم شد، مقداری زردچوبه به آن اضافه کنید و ادامه دهید به تفت دادن تا زمانی که پیاز و زردچوبه کاملاً با هم ترکیب شوند. سپس، گوشت خورشتی را که پیشتر به صورت قطعات کوچک خرد کرده‌اید، به مخلوط اضافه کنید و تفت دهید تا گوشت سرخ شود و رنگ آن تغییر کند.

مرحله 3: افزودن رب گوجه فرنگی

پس از تغییر رنگ گوشت، رب گوجه فرنگی و مقداری فلفل سیاه به مخلوط اضافه کنید. تفت دادن رب گوجه فرنگی تا حدی است که رنگ آن تیره شود و طعم خامی از بین برود.

مرحله 4: اضافه کردن آب و پخت گوشت

پس از اینکه رب گوجه فرنگی به خوبی با مواد تفت داده شد، چند لیوان آب جوش به قابلمه اضافه کنید و درب آن را بگذارید. حرارت را کم کنید تا گوشت به آرامی و کاملاً بپزد. پختن گوشت با حرارت ملایم باعث می‌شود تا تمام طعم‌ها به خوبی در هم ادغام شوند.

مرحله 5: تفت دادن سبزیجات

در این فاصله، نعنا و جعفری را پاک کنید، بشویید و به صورت ریز خرد کنید. سپس، یک تابه مناسب را با مقداری روغن روی حرارت قرار دهید و پس از داغ شدن، سبزیجات خرد شده را در آن تفت دهید تا کمی سرخ شوند. این کار به آن‌ها فرصت می‌دهد تا عطر و طعم خود را بهتر بروز دهند.

مرحله 6: اضافه کردن سبزیجات و غوره به خورشت

پس از اینکه گوشت کاملاً پخت و نرم شد، سبزیجات تفت داده شده را به قابلمه اضافه کنید. پس از مخلوط کردن خوب، غوره را همراه با مقداری نمک و فلفل به مواد اضافه کنید. حرارت را کمی کم کنید و اجازه دهید خورشت به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه دیگر بپزد تا طعم‌ها به خوبی به هم ملحق شوند.

مرحله 7: سرو خورشت

پس از اینکه خورشت کاملاً جا افتاد و طعم‌های آن با هم ترکیب شدند، خورشت را از روی حرارت بردارید و آن را در کنار برنج سفید دم کشیده سرو کنید. این ترکیب، تجربه‌ای فراموش‌نشدنی از طعم و مزه را برای شما و عزیزانتان رقم خواهد زد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۶۶۵۲۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد