//
کدخبر: ۴۶۷۵۴۳ //
ناگت گوشت

اموزش ناگت متفاوت | همش که نباید ناگت مرغ خورد!

برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه باما همراه باشید.

اموزش ناگت متفاوت | همش که نباید ناگت مرغ خورد!
به گزارش فرتاک نیوز،

ناگت گوشت یکی از انواع غذاهای فوری و خوشمزه در سراسر جهان است که با مواد متنوعی تهیه می شود.

مواد لازم برای ۴ نفر

گوشت چرخ کرده ۴۰۰ گرم

پیاز ۱ عدد متوسط

تخم مرغ ۱ عدد

آرد سفید ½ پیمانه

آرد سوخاری ۱ پیمانه

پنیر چدار ورقه ای ۲ عدد

پنیر پارمسان ½ پیمانه

پودر سیر ۱ قاشق چایخوری

پاپریکا ۱ قاشق چایخوری

نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی

دستور پخت ناگت گوشت

مرحله اول

ابتدا پیاز را رنده می کنیم و با فشار دست آبش را می گیریم، سپس پیاز رنده شده را داخل یک کاسه مناسب می ریزیم. در ادامه گوشت چرخ کرده را به کاسه اضافه می کنیم و کمی با پیاز رنده شده مخلوط می کنیم تا با هم یکدست شوند.

مرحله دوم

در این مرحله پنیر پارمسان را به همراه پودر سیر، نمک، فلفل سیاه و پاپریکا به مخلوط گوشت چرخ کرده و پیاز اضافه می کنیم و با دست چند دقیقه ورز می دهیم تا مایه ناگت منسجم شود. در صورتی که مایه ناگت شل بود کمی آرد سوخاری اضافه می کنیم.

مرحله سوم

در صورتی که زمان کافی داشتیم یک سلفون روی مایه ناگت می کشیم و به مدت ۳۰ دقیقه تا یک ساعت در یخچال قرار می دهیم تا طعم مواد با هم تلفیق شود. در صورتی که عجله داشتیم یک راست به سراغ سرخ کردن ناگت ها می رویم.

مرحله چهارم

در ادامه آرد سفید، آرد سوخاری ( یا پودر سوخاری پانکو) و تخم مرغ را به صورت جداگانه در سه کاسه می ریزیم و جلوی دستمان قرار می دهیم. تخم مرغ را با یک چنگال به خوبی هم می زنیم تا از حالت لختگی خارج شود.

مرحله پنجم

حالا یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و مقداری روغن داخل تابه می ریزیم و صبر می کنیم تا روغن داغ شود. در ادامه به اندازه یک گردوی کوچک از مایه ناگت بر می داریم و آنرا به شکل بیضی کف دستمان پهن می کنیم.

مرحله ششم

در ادامه پنیر چدار ورقه ای را به تکه های کوچک تقسیم می کنیم و یک تکه کوچک پنیر روی مایه ناگت می گذاریم، سپس مجددا به همان اندازه از مایه ناگت بر می داریم و روی پنیر را می پوشانیم و با دست خوب فرم می دهیم تا دو طرف ناگت خوب به هم بچسبد.

مرحله هفتم

اگر دو لایه ناگت به خوبی به هم نچسبند، پنیر در زمان سرخ کردن از ناگت خارج می شود. حالا ناگت اماده شده را ابتدا در آرد سفید، سپس در تخم مرغ و در آخر در آرد سوخاری می غلطانیم تا کاملا پوشش داده شود، سپس در روغن داغ می اندازیم و سرخ می کنیم.

مرحله هشتم

پس از اینکه یک سمت ناگت ها به خوبی سرخ شد، باید آنها را بر گردانیم تا سمت دیگرشان نیز سرخ شود. پس از اینکه ناگت ها سرخ شد آنها را روی توری فلزی یا دستمال حوله ای قرار می دهیم تا روغن اضافی شان گرفته شود، سپس به همراه نان باگت سرو می کنیم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۶۷۵۴۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد