//
کدخبر: ۴۶۱۶۶۰ //

صرافی بینگ ایکس برای کجاست؟

صرافی بینگ ایکس برای کجاست؟
به گزارش فرتاک نیوز،

بینگ ایکس یکی از صرافی‌های نام‌آشنا در میان معامله‌گران ایرانی بازار ارزهای دیجیتال است. این صرافی که در بسیاری از کشورهای دنیا کاربر فعال دارد، ابتدا در کشور سنگاپور راه‌اندازی شد. صرافی BingX فعالیت خود را از سال 2018 آغاز کرد و به‌دلایل مختلفی مانند سادگی در استفاده، پشتیبانی از زبان فارسی و عدم نیاز به احراز هویت برای برداشت تا سقف مشخصی مورد توجه کاربران ایرانی قرار گرفت. در این مقاله، با ما همراه باشید تا شما را با کشورهایی که صرافی بینگ ایکس در آن‌ها فعال است یا بخش‌هایی که تحت‌ پوشش این صرافی قرار نمی‌گیرند، آشنا کنیم.

بینگ ایکس در کدام کشور راه‌اندازی شد؟

این صرافی اولین‌بار در کشور سنگاپور و توسط «جاش لو» (Josh Lu) راه‌اندازی شد؛ اما ثبت آن در جمهوری استونی صورت گرفت. صرافی بینگ ایکس فقط در سنگاپور محدود نشد. درحال‌حاضر، این صرافی در کنار حضور فعال در سنگاپور به کاربران خود در سرتاسر جهان، خدمات ارائه می‌دهد. دفترهای فیزیکی صرافی BingX در کشورهایی مثل تایوان، هنگ‌کنگ، آمریکای شمالی و امارات متحده عربی دایر هستند.

صرافی بینگ ایکس به چه کشورهایی خدمات ارائه نمی‌دهد؟

این صرافی محبوب هر روز خدمات خود را به بیش از 10 میلیون کاربر در 100 کشور جهان ارائه می‌دهد. BingX با رعایت قوانین و مقررات محلی، به‌عنوان یک پلتفرم معاملاتی قانونی در زمینه رمزارزها فعالیت می‌کند. با‌این‌حال، صرافی بینگ ایکس در برخی از کشورهای جهان به‌دلایل متفاوتی مانند مسائل سیاسی یا ممنوع بودن معامله ارزهای دیجیتال در آن محدوده جغرافیایی از دسترس کاربران آن منطقه خارج شده‌ است. این کشورها عبارت‌اند از:

  • عربستان سعودی؛

  • لوکزامبورگ؛

  • دانمارک؛

  • ایسلند؛

  • نامیبیا؛

  • نروژ؛

  • هلند؛

  • نیوزیلند؛

  • ژاپن؛

  • بوسنی و هرزگوین.

بینگ ایکس در چه کشورهایی محدود شده است؟

صرافی BingX به‌دلیل محدودیت‌های قانونی و نگرانی‌های مربوط به نوسانات بازار، در برخی از کشورها هیچ خدماتی را به‌شکل مستقیم ارائه نمی‌دهد. این محدودیت‌ها شامل کشورهایی می‌شوند که به‌دلایل مختلف، ازجمله قوانین داخلی یا عدم علاقه به دارایی‌های دیجیتال، دسترسی به پلتفرم BingX در آن‌ها ممکن نیست.

در کشورهایی مانند کانادا و ایران، هرچند ممنوعیت مستقیم داخلی برای دسترسی به صرافی وجود ندارد؛ اما به‌دلیل مسائل مربوط به تحریم‌ها و محدودیت‌های بین‌المللی، دسترسی به پلتفرم از طریق آی‌پی‌های محلی محدود شده است. باوجوداینکه، صرافی BingX به‌طور خودکار حساب‌ ایرانی‌ها را مسدود نمی‌کند؛ اما دسترسی به وب‌سایت از راه آی‌پی‌های ایرانی ممکن نیست و کاربران باید از روش‌های تغییر آی‌پی برای ورود به پلتفرم استفاده کنند.

فعالیت در بینگ ایکس در چه کشورهایی ممنوع است؟

سال‌ها از ورود ارزهای دیجیتال به دنیای بازارهای مالی می‌گذرد و کشورهای زیادی آن را به‌عنوان بخشی جدید از بازارهای مالی پذیرفته‌اند؛ اما هنوز هم کشورهایی هستند که در مقابل ورود ارزهای دیجیتال به اقتصاد خود، مقاومت می‌کنند. به همین دلیل، در کنار ایجاد محدودیت برای دسترسی شهروندان خود به صرافی بینگ ایکس، مجازات‌هایی را هم برای این موضوع در نظر گرفته‌اند.

تا اطلاع ثانوی، فعالیت در صرافی BingX در کشورهایی مانند افغانستان، کنگو، چین، هنگ‌کنگ، ماکائو، بوروندی و جمهوری آفریقای مرکزی، ممنوع و با پیگرد قضایی همراه است. گفتنی است، مشخص نیست که این ممنوع بودن تا چه زمانی ادامه پیدا می‌کند؛ چون تغییر قدرت‌های سیاسی یا حتی تغییر رویکرد اقتصادی مسئولان این کشورها می‌تواند در عرض یک شب، فعالیت در ارزهای دیجیتال را قانونی کند.

آیا کاربران آمریکایی به صرافی بینگ ایکس دسترسی دارند؟

صرافی BingX که یک پلتفرم مبادلات رمزارز بین‌المللی است، خدمات خود را با رعایت برخی از شرایط خاص به کاربرانش در ایالات متحده ارائه می‌دهد. اگرچه، معامله‌های با اهرم برای کاربران آمریکایی محدود شده‌اند؛ اما به‌طورکلی، BingX برای آمریکایی‌ها قابل‌دسترس است و این پلتفرم به کاربران امکان می‌دهد تا مجموعه‌ای از دارایی‌های دیجیتالی را معامله کنند. این موضوع نشان‌دهنده تلاش‌های BingX برای رعایت مقررات داخلی و ارائه خدمات به کاربران آمریکایی است. در مقایسه با سایر صرافی‌های بزرگ مانند Binance که برای کاربران آمریکایی محدودیت‌هایی دارند، BingX یک گزینه قابل‌دسترس برای آمریکایی‌ها محسوب می‌شود.

آیا پلتفرم بینگ ایکس در بریتانیا و اتحادیه اروپا در دسترس است؟

بریتانیا و کشورهای عضو اتحادیه اروپا قوانین سخت‌گیرانه‌ای در زمینه ارزهای دیجیتال دارند. فعالیت صرافی بینگ ایکس در بریتانیا به دریافت مجوز از سازمان (Financial Conduct Authority) بستگی دارد که تا لحظه نگارش این مقاله، چنین مجوزی را دریافت نکرده است؛ اما در اتحادیه اروپا بینگ ایکس به‌عنوان یک شرکت خدمات مالی ثبت‌شده در لیتوانی، توسط سازمان خدمات تحقیقات جرایم مالی (FSIC) به‌طور قانونی با عنوان یک صرافی ارز دیجیتال به فعالیت قانونی ادامه می‌دهد و تحت‌نظر این سازمان است.

کاربران ایرانی چطور از خدمات صرافی بینگ ایکس استفاده می‌کنند؟

باوجودآنکه، بینگ ایکس به‌طور قانونی خدماتی را به کاربران ایرانی ارائه نمی‌دهد و بارها این موضوع را به‌شکل رسمی اعلام کرده است، ولی راه‌هایی را برای ارائه خدمات به معامله‌گران باز گذاشته است. ازاین‌دست می‌توانیم به برداشت تا سقف 50 هزار دلار بدون نیاز به احراز هویت، بلوکه نکردن حساب و دارایی کاربران ایرانی درصورت شناسایی آن‌ها و امکان فعالیت ایرانی‌ها با استفاده از نرم‌افزارهای تغییر آی‌پی اشاره کنیم.

کاربران ایرانی به‌دلیل چالش‌های تحریم نمی‌توانند با اطلاعات هویتی خودشان در این صرافی فعالیت کنند؛ البته، اگر به‌عنوان یک ایرانی در کشور دیگری حضور دارید می‌توانید باتوجه‌به قوانین آن کشور در مورد فعالیت قانونی در صرافی بینگ ایکس، احراز هویت کنید و تا سقف پنج میلیون دلار را از حساب خود، برداشت داشته باشید.

با احتیاط در بینگ ایکس فعالیت کنید

در این مقاله، نگاهی به صرافی بینگ ایکس از دریچه کشورهای مختلف انداختیم. خوشبختانه، بینگ ایکس قدم‌های مثبتی را برای حمایت غیرمستقیم از کاربران ایرانی برداشته است؛ ولی تجربه صرافی‌های قدیمی‌تر ثابت می‌کند که آن‌ها می‌توانند در عرض یک روز، رویکرد خود را کاملا عوض کنند. در این صورت، اولین کاری که انجام می‌دهند، بلوکه کردن حساب‌های شما با هر مقدار دارایی دیجیتال است. به همین دلیل، همیشه قبل از فعالیت در صرافی‌های خارجی ارزهای دیجیتال، حتما از ابزارهای تغییر آی‌پی برای پنهان‌ کردن موقعیت جغرافیایی ایران کمک بگیرید.

شاید این سوال برای شما ایجاد شود که چگونه از صرافی بینگ ایکس 120 دلار جایزه بگیریم؟ کافیست سایت https://sarafionline.io/ را در گوگل سرچ کنید تا آموزش کامل آن را بخوانید.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۶۱۶۶۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان