//
کدخبر: ۴۶۴۰۳۶ //
دادستان نظامی استان خبرداد:

رضایت۹۲ درصدی مراجعین به سازمان قضایی نیروهای مسلح استان کرمانشاه

دادستان نظامی استان کرمانشاه از رضایت۹۲ درصدی مراجعین به سازمان قضایی نیروهای مسلح در این استان خبر داد.

 رضایت۹۲ درصدی مراجعین به سازمان قضایی نیروهای مسلح استان کرمانشاه
به گزارش فرتاک نیوز،

نشست خبری دادستان نظامی کرمانشاه، با اصحاب رسانه به مناسبت هفته قوه قضاییه امروز (سوم تیر) برگزار شد.

" سید سعید موسوی " دادستان نظامی کرمانشاه، اظهار کرد: سازمان قضایی نیروهای مسلح مسئول رسیدگی به شکایات مردمی از دستگاه‌های نظامی و انتظامی و زیر‌ مجموعه‌های این ارگان‌های دولتی به دو روش حضوری و ثبت شکایت در دفتر خدمات قضایی و سامانه سخا است.

وی اشاره‌ای به شرح وظایف سازمان قضایی نیروهای مسلح داشت و افزود: تمامی وظایف در دستگاه قضا بر مبنای اجرای سند تحول قضایی پیش‌بینی شده است و بر این اساس پذیرش تامین وثیقه، توجه به اموال بیت‌المال، توجه ویژه به زندانیان و بازداشتی‌ها، استفاده از نهادهای ارفاقی، توجه به آزادی مشروع زندانیان، انجام کار فرهنگی و باز‌اجتماعی کردن زندانیان، انجام کارهای پیشگیرانه، برگزاری کلاس‌های آگاه‌سازی،نظارت و رسیدگی به پرونده‌های مسن، تکریم ارباب رجوع و رعایت حقوق شهروندی از جمله وظایف این سازمان است.

 به گفته دادستان نظامی استان، هیچ متهم امنیتی در کنار متهم غیر‌امنیتی در استان نگهداری نمی‌شود و هیچ متشاکی نیز بدون دلیل و مدرک به سازمان قضایی نیروهای مسلح احضار نمی‌شود. همچنین شاکیان به سازمان احضار نمی‌شوند بلکه از آنها دعوت به عمل می‌آید که حضور یابند.

 موسوی از اظهار رضایت ۹۲درصد از مراجعین به سازمان قضایی نیروهای مسلح بر اساس نظر‌سنجی‌های انجام گرفته خبر داد و گفت: در سال ۱۴۰۲ طی مدت ۵۰۰ ساعت در ۹۱۵ ملاقات مردمی یک‌هزار و شش نفر با دادستان نظامی استان ملاقات کردند.

دادستان نظامی استان، در ادامه رتبه استان کرمانشاه در زمینه عملکرد سازمان قضایی نیروهای مسلح با توجه به شاخص‌های مهم دستگاه قضا در بین یازده استان‌ گروه اول که بیشترین فراوانی نیروهای مسلح را در خود دارند رتبه متغیر بین یک تا پنج عنوان کرد.

 خبرنگار:طیبه دولت آبادی

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۶۴۰۳۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان