//
کدخبر: ۴۶۴۱۳۷ //
مدیرکل پزشکی قانونی استان خبر داد؛

تشکیل ۱۲ پرونده "قصور پزشکی" در پزشکی قانونی استان و محکومیت هفت نفر

مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه از تشکیل ۱۲ پرونده قصور پزشکی در پزشکی قانونی استان و محکومیت هفت نفر طی دو ماهه اول سال‌جاری خبر داد.

 تشکیل ۱۲ پرونده "قصور پزشکی" در پزشکی قانونی استان و محکومیت هفت نفر
به گزارش فرتاک نیوز،

نشست خبری مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه به مناسبت هفته قوه قضائیه با اصحاب رسانه امروز(چهارم تیرماه) برگزار شد.

دکتر سلیم خانی با اشاره به برخی اقدامات انجام شده طی مدت مدیریتش در پزشکی قانونی استان این اقدامات را شامل؛ رسیدگی  کاهش زمان رسیدگی کمیسیون‌ها به ۱۶ روز،  کاهش حجم نمونه‌های باقی‌مانده در بخش آسیب‌شناسی، کاهش زمان پاسخگویی علت فوت اجساد به  کمتر از۵۰ روز، معرفی کرمانشاه به عنوان مرکز ژنتیک غرب کشور و ساخت وتجهیز مراکز پزشکی قانونی در شهرستان‌های سرپل‌ذهاب،جوانرود،صحنه‌و...  عنوان کرد.

وی افزود: بر اساس پیش‌بینی انجام شده در هفته‌دولت سال‌جاری، کلنگ ساخت مراکز تملیکی پزشکی قانونی در شهرستان‌های کنگاور و سنقر نیز به زمین زده خواهد شد. 

مدیرکل پزشکی قانونی استان اضافه کرد: طی این مدت تلاش‌های زیادی هم برای ساخت سوله‌بحران در کرمانشاه انجام گرفت و در حال حاضر اداره کل  اوقاف استان موافقت خود را برای واگذاری زمین این سوله به پزشکی قانونی اعلام کرده و منتظر امضای رئیس سازمان اوقاف کشور هستیم که در صورت انجام، هزینه زمین پرداخت و سوله بحران تکمیل می‌شود.

خانی در ادامه با اشاره به اینکه بر اساس توافقات انجام شده قرار است زمین ۳۵۰۰ متری در انتهای آرامستان بریموند برای ساخت سالن تشریح به پزشکی قانونی اختصاص یابد گفت: همچنین مقرر شده زمین ۳۰۰۰هزار متری نیز در شهرک بسیج برای ساخت ساختمان شماره دو پزشکی‌قانونی در نظر گرفته شود که با ساخت و تجهیز این دو مرکز حجم کارهای انجام شده در مرکز شماره یک پزشکی قانونی، تقسیم، و روند انجام خدمات محوله تسریع خواهد شد.

وی یکی از مشکلات پزشکی قانونی کرمانشاه را کمبود پزشک عنوان کرد و گفت: هرچند این کمبود چشمگیر است و هفت پزشک معاضدتی با پزشکی قانونی همکاری می‌کنند اما کمبود پزشک خدشه و خللی در انجام وظایف محوله ایجاد نکرده و کمبودی در این زمینه حس نشده است.

 خانی در گوشه دیگری از سخنانش تعداد مراجعین به مراکز پزشکی قانونی طی دو ماه گذشته را  هفت هزار و ۳۴۶ نفر عنوان کرد و افزود: از این تعداد دو هزار و ۲۸۸ نفر زن و پنج هزارو ۵۹ نفر مرد بوده‌اند‌.

وی همچنین تعداد معاینات روانپزشکی را ۲۰۹ نفر شامل ۱۳۹ نفر زن و ۷۰ نفر مرد عنوان کرد و گفت: همچنین هفت هزار و ۱۳۷ نفر شامل؛ چهار هزارو ۹۲۰ مرد و دو هزار و ۲۱۷ زن برای انجام معاینات بالینی، تخصصی و عمومی به پزشکی قانونی مراجعه کرده‌اند.

 به گفته مدیرکل پزشکی قانونی استان در دو ماهه اول سال‌جاری ۱۵ نفر شامل؛ ۹ زن و شش مرد با علائم سوختگی به پزشکی قانونی مراجعه کرده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل که شش نفر بوده کاهش داشته است.

خانی همچنین تعداد پرونده‌های قصور پزشکی طی دو ماهه سال جاری را نیز۱۲ مورد عنوان کرد و افزود: از این تعداد هفت پرونده محکوم و پنج پرونده تبرئه شدند.

 وی اشاره‌ای هم به تعداد جانباختگان تصادفات داشت و گفت:طی دو ماهه سال جاری ۱۸ نفر در تصادفات درون شهری و ۳۸ نفر در تصادفات برون شهری فوت کرده‌اند.

 مدیرکل پزشکی قانونی استان تعداد افراد فوت شده بر اثر تصادفات جاده‌ای در نوروز۱۴۰۳ را هم ۲۱ نفر عنوان کرد و گفت: پنج نفر از جانباختگان در تصادفات درون شهری و  ۱۶ نفر در تصادفات برون شهری فوت شده‌اند.

 وی همچنین تعداد پرونده‌های تشکیل شده در پزشکی قانونی با موضوع سقط جنین‌ درمانی، طی اردیبهشت‌ماه سال جاری را ۲۴ پرونده عنوان کرد و بیان داشت: از این تعداد ۱۶ مورد مجوز سقط درمانی دریافت کردند.

خانی در پایان تعداد افراد غرق شده طی دو ماهه اول سال جاری را  پنج مورد عنوان کرد و گفت: از این تعداد چهار مورد در رودخانه و یک مورد در حوضچه غرق شده‌اند.

 خبرنگار:طیبه دولت‌آبادی

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۶۴۱۳۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان