//
کدخبر: ۴۶۶۲۷۷ //

گزارشی از تور گردشگری رسانه‌های کرمانشاه و بازدید از صنعت چاپ و نشر و تمدن تاریخی همدان

در راستای آشنایی خبرنگاران استان کرمانشاه با صنعت چاپ و نشر، همچنین بازدید از برخی اماکن تاریخی و گردشگری استان همدان، تور گردشگری به همت خانه مطبوعات استان کرمانشاه و همدان و چاپخانه " همدان پیام" با مساعدت شهرداری این استان برگزار شد.

گزارشی از تور گردشگری رسانه‌های کرمانشاه و بازدید از صنعت چاپ و نشر و تمدن تاریخی همدان
به گزارش فرتاک نیوز،

 با هماهنگی دوستان فعال در حوزه خبر و خبرنویسی و براساس هماهنگی انجام شده توسط مدیران خانه مطبوعات استان کرمانشاه، ساعت شش صبح، درب ورودی پارک شاهد با گروه شاداب و سرحال خبرنگاران همراه شدیم تا راهی همدان، استانی با فرهنگ و تمدن باستانی شویم. استانی که از دیرباز قرابتی دیرینه با کرمانشاه دارد و همکاری و مساعدت این دو استان در حوزه گردشگری، می‌تواند،جذب گردشگر و توسعه اقتصادی را در پی داشته باشد.

مسیر جاده کرمانشاه- همدان را در کنار همکاران خوش فکر و فعال رسانه با صحبت در مورد مسائل مهم و روز کشور طی کردیم و با ورود به شهر همدان به چاپخانه "پیام همدان" می‌رویم، چاپخانه‌ای واقع در شهرک صنعتی بهاران که به گفته مدیر مسئول این چاپخانه، در راستای چاپ، هفته‌ نامه‌ای به همین‌نام که بعدا به صورت روزنامه منتشر شد، راه‌اندازی شده است. فضایی مطلوب و مرتب با سبک‌کاری مشخص و دقیق در این مجموعه حاکم است که نشان از مدیریت خوب  آن دارد.

 به گفته "نصرت‌الله طاقتی"، مدیر مسئول چاپخانه "همدان پیام"، سال ۸۳، در راستای کمک به اقتصاد هفته‌نامه همدان ‌پیام، یک دستگاه‌خریداری می‌شود،در ابتدای کار تنها نیت تسهیل امور و کاهش هزینه‌های چاپ هفته‌نامه بوده اما بعد‌ها با گسترش این مجموعه و تلاش همکاران ساعی آن، چاپخانه همدان پیام  راه‌اندازی و هفته‌نامه نیز، به روزنامه‌ای برند در استان همدان تبدیل می‌شود که در حال حاضر پرمخاطب‌ترین روزنامه استان است.

طاقتی می‌گوید: در این مجموعه که شامل؛  چاپخانه، یک شرکت فناور و خلاق در حوزه چاپ و بسته‌بندی، یک اندیشکده، و روزنامه همدان پیام است، حدود ۲۳۵ نفر اشتغال دارند و  برخی مطبوعات ۱۲ استان کشور نیز در این مجموعه به چاپ می‌رسند.

 وی می‌افزاید: چاپخانه همدان پیام در بین ۵۶۰۰ چاپخانه کشور رتبه ۲۳ را دارد که بر‌اساس سرمایه‌گذاری انجام شده قصد داریم این رتبه را به ۱۵ کشوری ارتقا دهیم.

مدیر‌مسئول چاپخانه همدان پیام می‌گوید: در این چاپخانه فاز ویژه‌ای برای چاپ دیجیتال در نظر گرفته شده که کمک کرد در این عرصه نیز به خوبی ظاهر شوند.

طاقتی رشد و ترقی این مجموعه را مدیون اصحاب رسانه غرب کشور دانست و گفت: مطبوعات غرب کشور با چاپ نشریه‌های خود در این مجموعه ما را حمایت کردند و مدیون  حضور آنها هستیم.

پس از صرف صبحانه، از قسمت‌های مختلف چاپخانه بازدید کردیم و راهی مقصد بعدی یعنی دفتر روزنامه "همدان پیام" که یکی از پرتیراژترین روزنامه‌های این استان است می‌شویم، ساختمانی قدیمی که در دل آن افرادی از جنس فرهنگ و ادب و تمدن مشغول فعالیت هستند، گپ و گفتی دوستانه شکل می‌گیرد و با نحوه کارشان در قسمت‌های مختلف این ساختمان آشنا می‌شویم و پس از معرفی کامل و آشنایی با فعالیت‌های این مجموعه، برای صرف ناهار راهی رستورانی سنتی در محیط شیک و کاملا آرام در شهر همدان می‌رویم.

 با حضور در این مجموعه، شهردار همدان و مسئول بسیج رسانه و مدیرمسئول، سردبیر، و مدیرچاپ نشریه همدان پیام به جمع ما می‌پیوندد.

"سیدمسعود حسینی"، شهردار همدان با تقدیر و تشکر از همراهی و حضور اصحاب‌رسانه به عنوان کسانی که با قلمشان وقایع مختلف جامعه را به نحو شایسته بازتاب می‌دهند می‌گوید: به دلیل قرابت و نزدیکی فرهنگ و تمدن مردمان خطه غرب تصمیم گرفتیم مسیر گردشگری غرب کشور در همدان، کرمانشاه و سنندج را راه‌اندازی کنیم و در این راستا تفاهم‌نامه‌ای با شهرداران این مناطق منعقد شد که قرار است با انجام کار کارشناسی اتفاقات خوبی در این مسیر رقم بخورد و درحوزه گردشگری، سرمایه‌گذاری‌هایی را در راستای توسعه گردشگری و در پی آن توسعه اقتصادی در این سه شهر انجام دهیم.

شهردار همدان افزود: سال‌هاست که استان‌هایی همچون یزد، اصفهان و شیراز به عنوان مسیر گردشگری کشور شناخته می‌شوند و هر ساله گردشگران بسیاری از این شهرها بازدید می‌کنند که با تکمیل و توسعه مسیر گردشگری غرب کشور می‌توان مسیر طلایی وجایگزینی را در راستای جذب گردشگر در سطح ملی و بین‌المللی در این منطقه ایجاد کرد.

وی یکی از فعالیت‌های شهرداری همدان در حوزه گردشگری را برگزاری جشنواره تئاتر کودک و نوجوانان عنوان کرد و گفت:بر ‌اساس برنامه‌ریزی انجام شده بیست و نهمین  جشنواره تئاتر کودک و نوجوان به زودی در همدان اجرا خواهد شد.

 به گفته حسینی، توجه به گردشگری ادیان و استفاده از ظرفیت‌ و پتانسیل آن‌ها، با توجه به حضور و تردد ادیان، و وجود مقبره‌ها و جایگاه‌های متفاوت آنها در همدان، لازم و ضروری است و در این زمینه گردشگری ادیان در همدان راه‌اندازی شده و کارهای خوبی نیز انجام گرفته است.

 شهردار همدان در پایان ضمن تقدیر از حضور اصحاب رسانه کرمانشاه در استان همدان، بر راه‌اندزی مسیر گردشگری غرب کشور تاکید کرد و افزود: امیدواریم با همدلی و مشارکت شهرداران این سه شهر بتوانیم این مسیر را با بهترین امکانات در کوتاه‌ترین زمان ممکن به ثمر برسانیم.

در ادامه "فریدون‌ معتمدیان"، رئیس هیات مدیره خانه مطبوعات استان کرمانشاه نیز، با اشاره به قدمت خانه‌های مطبوعات در استان کرمانشاه و همدان اظهار داشت: نخستین روزنامه دیواری، در کتیبه بیستون و در استان کرمانشاه قرار دارد که نشان از پیشینه کهن این دیار در حوزه رسانه است.

وی با تاکید بر نقش رسانه در راستای آگاهی و اطلاع‌رسانی به اقشار مختلف جامعه گفت: هر کجا مطبوعات بر کاری نظارت داشته باشند، فساد در آن مجموعه مشاهده نخواهد شد و در این زمینه توجه به حوزه رسانه و جایگاه آن می‌تواند مشکلات کشور را مرتفع نماید. 

 پس از صرف ناهار،مقصد بعدی ما بازدید از آرامگاه ابوعلی‌سینا طبیب حاذق کشورمان است،که سالهاست در شهر همدان سر بر بالین خاک نهاده و به واسطه خدمات شایسته و فاخرش در علوم مختلف، یکی از پربازدیدترین اماکن تاریخی استان همدان محسوب می‌شود. 

پس از بازدید و ثبت عکس‌های یادگاری به سمت تپه هگمتانه، تپه‌ای که در دل آن، موزه، کلیسا و سایت هگمتانه، که انبوهی از خاطرات کهن و دیرین پیشینان در آن نهفته است راهی می‌شویم.

 دو ،سه ساعتی را هم با گشت و‌گذار در این مجموعه سپری می‌کنیم و در نهایت با امید به آینده‌ای روشن در راستای ارتقا فرهنگ و تمدن ایرانی و توسعه گردشگری استان‌های غرب کشور، راه بازگشت به کرمانشاه را در پیش می‌گیریم و تور گردشگری کرمانشاه به همدان در پایان روز به اتمام می‌رسد.

خبرنگار:طیبه دولت‌‌آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۶۶۲۷۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد