//
کدخبر: ۴۶۶۴۴۰ //

بازدید از برج الماس دبی: تجربه ای لوکس در شهر آسمان‌خراش

بازدید از برج الماس دبی: تجربه ای لوکس در شهر آسمان‌خراش
به گزارش فرتاک نیوز،

برج الماس دومین برج مرتفع دبی و نماد دیگری از زیبایی و شکوه امارات متحده عربی است که توسط متخصصان به‌عنوان یکی از بهترین آسمان‌خراش‌های سال ۲۰۰۹ شناخته شد. بازدید از این شاهکار معماری، بدون شک تجربه‌ای متفاوت و لوکس در شهر آسمان‌خراش‌ها خواهد بود. در این مطلب، با برج الماس آشنا می‌شوید و در انتها نیز اطلاعات کاملی از هتل شرایتون گرند دبی که یکی از بهترین هتل‌های این شهر است را در اختیارتان می‌گذاریم.

آسمان خراش های دبی در ابرها: برج الماس

دبی یکی از هفت امارت کشور امارات متحده عربی، ترکیبی بی‌نظیر از تاریخ و نوآوری را در خود جای داده است و چشم‌اندازهای شگفت‌انگیزی را در معرض دید می‌گذارد. این شهر توریستی منحصربه‌فرد، خانه چندین شگفتی معماری و آسمان‌خراش‌های زیبا است که هرکدام نقش بسزایی در هویت این شهر دارند.

معماری سازه‌های دبی متأثر از سبک‌های سنتی فرهنگی، منظره بیابانی و سبک‌های مدرن هستند که قد علم کرده‌اند و به نمادهایی تبدیل شده‌اند. برج الماس (Diamond Tower) یکی از چند ساختمان برتر دنیا و بلندترین ساختمان اداری دبی است که با معماری حیرت‌انگیز خود، سهمی در زیبایی و عظمت منظره این شهر جذاب دارد.

اطلاعات برج الماس دبی

برج الماس در منطقه آزاد برج‌های دریاچه جمیرا (JLT) و در ساحل دریاچه مصنوعی جمیرا واقع شده است. در این ساحل ۷۹ برج سربه‌فلک‌کشیده وجود دارد که برج الماس مرتفع‌ترین آن‌ها است. ساخت‌وساز این آسمان‌خراش فوق‌العاده بلند در سال ۲۰۰۵ آغاز شد و در سال ۲۰۰۸ پایان یافت. برای طراحی این شاهکار معماری، از شکل الماس (diamond) الهام گرفته شده است. یک سکوی دو طبقه که برشی از الماس را در خود جای داده است را می‌توان قابل توجه‌ترین ویژگی این سازه دانست.

شرکت سازنده

آسمان خراش الماس توسط مرکز چند کالای دبی (Dubai Multi Commodities Center) ساخته شده است. این سازمان به‌طور خاص برای شرکت‌هایی که خدماتی در طیف الماس، مروارید و سنگ‌های قیمتی ارائه می‌دهند ساخت‌وساز انجام می‌دهد؛ بنابراین، دلیل نام‌گذاری برج نیز همین است.

ارتفاع برج الماس دبی: یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد سازه

ارتفاع برج الماس دبی ۶۸ طبقه با ارتفاع ۳۶۰ متر برابر با ۱۱۸۱ فوت است که آن را به بلندترین ساختمان روی زمین پس از برج خلیفه و دومین برج بزرگ دبی تبدیل می‌کند. البته سازندگان فقط روی ارتفاع متمرکز نبوده‌اند؛ چراکه برای خاص‌بودن، ارتفاع تنها هدف نیست. بنابراین اگرچه ساخت برج الماس در سال ۲۰۰۸ پایان یافت، یک سال دیگر صرف دکوراسیون داخلی و خارجی این سازه گردید و بالاخره در سال ۲۰۰۹ بازگشایی شد.

کاربری برج الماس دبی

ساختمان دیاموند تاور دبی کاربری تجاری دارد. مرکز چند کالای دبی (DDMC) اولین کسی بود که وارد آن شد. DDMC در ۱۵ نوامبر ۲۰۰۸، دفاتر شرکت خود را همراه با بورس الماس دبی به این ساختمان که آن موقع هنوز ناتمام بود، منتقل کرد. برج الماس اکنون دارای امکاناتی است که طیف وسیعی از خدمات را برای صنایع الماس، سنگ‌های قیمتی رنگی و مرواید منطقه ارائه می‌دهد. علاوه‌بر بورس الماس دبی، باشگاه سنگ‌های قیمتی دبی، بورس مروارید دبی، دفاتر صدور گواهینامه فرایند کیمبرلی، دسترسی به آژانس‌های حمل‌ونقل ایمن مانند Brinks  و Transguard و همچنین اتاق‌های جلسه در ساختمان دیاموند تاور وجود دارد.

برش و تعویض الماس در دیاموند تاور انجام می‌شود. باتوجه‌به نوع معاملات انجام‌شده، سطح امنیتی بالایی در این ساختمان تعبیه شده است. برج الماس در سال ۲۰۰۹ در جوایز آسمان‌خراش Emporis، رتبه ۸ را کسب کرد.

معرفی هتل شرایتون گرند: یکی از بهترین هتل های دبی برای ایرانیان

شرایتون گرند یکی از هتل های ۵ ستاره دبی است که اقامتی لوکس و آرامش‌بخش را برای مهمانان خلق می‌کند. بسیاری از گردشگران و به‌ویژه ایرانیان برای دسترسی عالی به نقاط مختلف شهر، ازجمله برج خلیفه، دبی مال و پارک‌های تفریحی مهیج، ترجیح می‌دهند در هتل شرایتون گرند دبی اتاق یا سوئیت رزرو کنند؛ البته این هتل علاوه‌بر موقعیت مکانی خوب، با ارائه امکانات و خدمات سطح بالا، تجربه‌ سفری به‌یادماندنی را برای گردشگران رقم می‌زند. در این بخش با برخی از مهم‌ترین ویژگی‌ها، خدمات و امکانات هتل شرایتون گرند آشنا می‌شوید.

اتاق های متنوع

یکی از بهترین ویژگی‌های هتل Sheraton Grand دبی، واحدهای اقامتی متنوع آن است که چندین اتاق کلاب، دلکوس دونفره و سه‌نفره، آپارتمان ۵ و ۷نفره، سوئیت‌های متنوع اگزکیوتیو، پرزیدنتال، دلکوس و گرند با ظرفیت‌های متنوع را شامل می‌شود. علاوه‌بر ظرفیت، امکانات و به تبع قیمت این واحدهای اقامتی متفاوت است؛ بنابراین، هتل شرایتون گرند می‌تواند پاسخگوی مسافران با نیازها و بودجه‌های مختلف باشد.

امکانات و خدمات سطح بالا

در هتل شرایتون گرند، خدمات مهمان ازجمله خشک‌شویی و لباسشویی، خدمات مراسم عروسی، سالن عروسی، نگهبان ورودی، انبار چمدان، دستیار تور و پذیرش ۲۴ساعته ارائه می‌شود. این هتل همچنین دارای آسانسور، کتابخانه، روزنامه رایگان در لابی، صندوق امانات در پذیرش و خدمات بانک‌داری است.

سرگرمی‌ و تفریحات

در هتل شرایتون گرند، ضمن این‌که با چک‌این و چک‌اوت سریع، وقت مهمانان گرفته نمی‌شود، خدمات تفریحی متنوعی هم برای لذت‌بردن از لحظات و صرفه‌جویی در وقت مهیا شده است. این هتل دارای استخر، امکانات بدن‌سازی، اسپا با خدمات کافی، بار، کافی‌شاپ و اسنک‌بار است و به این ترتیب مهمانان بدون نیاز به بیرون‌رفتن از هتل، لحظات مفرح و مفیدی را سپری خواهند کرد.

رزرو هتل دبی در فلای تودی فقط با چند کلیک

در این مطلب، با یکی از حیرت‌انگیزترین سازه‌های دبی، یعنی Diamond Tower آشنا شدید. این سازه از مرتفع‌ترین برج‌های دنیا با معماری داخلی و خارجی بی‌نظیر است که بازدید از آن در سفر امارات خالی از لطف نخواهد بود؛ همچنین، شما می‌توانید دوران اقامت خود را در هتل شرایتون گرند دبی به سر ببرید و دسترسی آسانی را به مراکز مهم شهر ازجمله برج الماس برای خود فراهم کنید. برای رزرو هتل های دبی می‌توانید به سایت فلای تودی سر بزنید. در فلای تودی شرایط برای رزرو هتل و خرید بلیط هواپیما دبی فقط با چند کلیک و در چند دقیقه امکان‌پذیر شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۶۶۴۴۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد