//
کدخبر: ۴۱۵۹۱۲ //
آشپزی | ساندویچ دوروم

ساندویچ دوروم| آموزش طرز تهیه ساندویچ دوروم

با توجه به این‌که در اغلب خانه‌ها کباب‌پز عمودی وجود ندارد، در این مقاله طرز تهیه ساندویچ دوروم به روش خانگی را آموزش می‌دهیم. دوروم را می‌توانید بنا به سلیقه خود با گوشت قرمز یا مرغ درست کنید. ادامه مطلب را دنبال نمایید تا با طرز تهیه دوروم مرغ آشنا شوید.

 ساندویچ دوروم| آموزش طرز تهیه  ساندویچ دوروم
به گزارش فرتاک نیوز،

دوروم (Dürüm) نوعی ساندویچ خیابانی است. برای درست کردن این ساندویچ از نان پیتا استفاده می‌کنند. نان پیتا با تراشه‌های گوشت کبابی، کاهو، گوجه فرنگی و پیاز خرد شده پر می‌شود و با سس دلخواه سرو می‌گردد. نوع گوشت استفاده شده در این ساندویچ دونر کباب است. دونر کباب نوعی کباب ترکی است که بر روی کباب پز عمودی درست می‌شود.

پس از آماده شدن کباب، ورقه‌های باریکی از گوشت را با یک چاقو برش می‌دهند و به صورت ساندویچی یا در بشقاب سرو می‎کنند.

مواد اولیه برای تهیه ساندویچ دوروم

نان پیتا 4 عدد

گوشت مرغ بدون استخوان 500 گرم

پیاز متوسط ۲ عدد

سیر 2 حبه

آب‌لیمو 2 قاشق غذاخوری

نمک و فلفل به اندازه لازم

گشنیز و زیره آسیاب شده به اندازه لازم

گوجه فرنگی 2 عدد

خیار شور 2 عدد

کاهو 4 برگ

پودر پنیر پارمزان به اندازه لازم

آموزش مراحل تهیه دوروم ترکیه ای

مرحله اول: آماده کردن گوشت مرغ

اولین مرحله برای تهیه دوروم، مزه‌دار کردن گوشت مرغ است.

برای این کار گوشت را به صورت نوارهایی باریک و بلند برش بزنید و درون یک کاسه بریزید. آب‌لیمو، نمک،  فلفل، گشنیز و زیره آسیاب شده را به گوشت اضافه کنید و خوب هم بزنید تا کاملا باهم ترکیب شوند. سپس درب ظرف را با یک سلفون بپوشانید و به مدت 3 تا 4 ساعت در یخچال قرار دهید.

مرحله دوم: آماده کردن سبزیجات

یک ماهیتابه بر روی اجاق قرار دهید و مقدار کمی روغن در آن بریزید. پیازها را پوست کنید و پس از شستن به شکل خلالی خرد کنید. پیاز را درون روغن بریزید و اجازه دهید کمی نرم و سبک شود. پیاز را از روغن خارج کنید و کنار بگذارید. فلفل دلمه‌ای را به صورت نگینی خرد کنید و در روغن کمی تفت دهید.

مرحله سوم: پخت مرغ

مرغ مزه‌دار شده را از یخچال خارج کنید. تکه‌های مرغ را در مقدار بسیار کمی روغن تفت دهید. سیر را رنده کنید و به مرغ اضافه کنید و اجازه دهید تا کمی دیگر تفت بخورد. در این مرحله فلفل دلمه‌ای و پیاز را به مرغ اضافه کنید و میزان نمک و فلفل آن را تنظیم کنید. مواد را به خوبی باهم ترکیب نمایید.

مرحله چهارم: درست کردن ساندویچ

نان پیتا را باز کنید و مقداری از مواد گوشتی را در آن بریزید. سپس گوجه‌فرنگی و خیارشور را به صورت ساندویچی برش بزنید و بر روی نان بگذارید. کاهوی خرد شده را نیز اضافه کنید و مقداری پودر پنیر پارمزان روی آن بپاشید. در انتها نان را بپیچید و ساندویچ را سرو کنید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۱۵۹۱۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد