//
کدخبر: ۴۵۶۸۲۸ //
آشپزی | مربای سیب و زعفران

طرز تهیه مربای سیب و زعفران| برای صبحانه ها عالیه!

در اینجا دستور تهیه مربای سیب و زعفران را بصورت کامل و مرحله به مرحله برای شما دوستان آماده کرده ایم.

طرز تهیه مربای سیب و زعفران| برای صبحانه ها عالیه!
به گزارش فرتاک نیوز،

مربای سیب و زعفران یه مربای خیلی خوشمزه است که برای چاشنی اون هم میشه از زعفران استفاده کرد هم دارچین ، فعلا اینو داشته باشین تا سیب و دارچین رو هم بزارم.

برای رنگش اختیار دست خودتونه، اگه روشن و زرد رنگ میپسندین مقدار زعفرون رو کم بزارید ولی اگه میخواین عطر و رنگ بیشتری داشته باشه از زعفرون بیشتر استفاده کنید.

برای نوع سیب بهتره از سیب زرد استفاده کنید ، من هم با سیب زرد درست کردم هم با سیب عباسی ، از نتیجه دوتاش راضی بودم.

مواد لازم برای مربای سیب و زعفران:

سیب : 1 کیلو

شکر : 1 کیلو

گلاب : 1/4 لیوان

زعفران دم کرده : دو سه ق غ

آبلیمو : 3 ق غ

جوهر لیمو : نوک ق چ (یا 1 ق غ آبلیمو)

آب : 5 لیوان

طرز تهیه :

سیب ها رو پوست میگیریم و و به اندازه مربعهای نه کوچیک و نه بزرگ برش میدیم ، برای اینکه سیبا تیره نشه آبلیمو و یک لیوان از آب تو دستور رو میریزیم روی سیبا و هر چند وقت یکبار هم میزنیم که تمام سیبها به آبلیمو آغشته بشن.

بهتره که وسطای کار به سیبا آب و آبلیمو بزنید چون ممکنه تا به آخرین سیب که برسید اون قبلیا تیره شده باشن.اگه مقدار کم درست میکنید آبلیموی تنها کافیه و احتیاجی نیست با آب ترکیب کنید.

خب کار سیبها که تموم شد میریم سراغ شربت مربا ، تو قابلمه شکر و 4 لیوان آب میریزیم و میزاریم روی حرارت نسبتا ملایم تا وقتی شکرها کاملا حل بشه ، بعد از اینکه شکرها حل شد سیبها رو آبکش میکنیم و به شربت اضافه میکنیم، حدود نیم ساعت اجازه میدیم تا سیبامون پخته بشن.

تست میکنیم هر وقت سیبها نرم شدن وقت اضافه کردن بقیه مواده ، جوهر لیمو یا آبلیمو ، گلاب ، زعفرون دم کرده رو اضافه میکنیم و میزاریم یکی دو دقیقه هم با اونا قل بزنه بعد خاموش میکنیم.

اگه احیانا دیدین سیبها پخته شدن ولی شربت هنوز رقیقه میتونید سیبا رو از داخل شربت در بیارین و اجازه بدین شربت به قوام بیاد ، چون ممکنه سیبها له بشن و شکلشونو از دست بدن ، ضمنا حواستون هم باشه مربا که سرد میشه غلیظتر میشه، در کل با این مقدار آبی که دادم غلظت مناسبی داره.

وقتی خاموش کردیم خلال پسته رو اضافه میکنیم و اجازه میدیم مربامون خنک بشه ، وقتی خوب خنک شد منتقلش میکنیم به شیشه ها.مربای سیب خوشگل و خوشمزه مون آماده است. هر کی خورده پسندیده ، شما هم حتما امتحان کنید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۵۶۸۲۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد