//
کدخبر: ۴۷۷۹۶۷ //

اگر واتس‌اپ متصل نشد، چکار کنیم؟

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که پیام‌رسان واتس‌اپ شما به شبکه متصل نمی‌شود و کار نمی‌کند. این اتفاق چند دلیل داشته و البته راه‌حل‌های ساده‌ای هم برای راه‌اندازی مجدد آن و رفع مشکل وجود دارد.

 اگر واتس‌اپ متصل نشد، چکار کنیم؟
به گزارش فرتاک نیوز،

اگر اختلال در برقراری ارتباط از سوی واتس‌اپ باشد، از طریق شبکه‌های اجتماعی این موضوع اعلام می‌شود. اما زمانی که با یک قطعی طولانی‌مدت مواجه شدید، بهتر است از طریق سرویس‌هایی مانند Down Detector وضعیت واتس‌اپ را بررسی کنید.

اگر متوجه شدید که فقط واتس‌اپ شما مشکل دارد، توصیه می‌شود برای رفع این مسئله، نرم‌افزار خود را پاک کرده و دوباره نصب و راه‌اندازی کنید. در برخی مواقع نیز بروزرسانی نرم‌افزار و سیستم عامل گوشی می‌تواند کارساز باشد.

ریست‌کردن گوشی یکی از اولین راه‌های عیب‌یابی است که باید آن را امتحان کنید. شاید از نظر برخی، راه‌اندازی مجدد راه مناسب و تأثیرگذاری نباشد اما برعکس بسیاری از مشکلات در گوشی‌های هوشمند تنها با یک ریست کردن ساده برطرف می‌شوند.

حافظه کش یک روش عالی برای حفظ سلامت گوشی شما است، اما داده‌های قدیمی ممکن است خراب شوند و دلیل کارنکردن واتس‌اپ باشند.

در گوشی‌های اندرویدی از طریق تنظیمات و جستجوی عبارت Clear Cache فایل‌های ذخیره‌شده روی کش را حذف کنید، اما در گوشی‌های iOS چنین قابلیتی وجود ندارد و باید یک‌بار اپلیکیشن را حذف و مجدداً نصب کنید. همچنین بهتر است از وجود حافظه کافی روی دستگاه خود اطمینان داشته باشید.

برخی مواقع عدم اتصال به اینترنت یا اختلالات اینترنتی ممکن است باعث کار نکردن واتس‌اپ باشد. در این حالت می‌توانید با مرورگرها یا برنامه‌های دیگر تست کنید تا از اتصال اینترنتی خود مطمئن شوید.

عدم ارائه مجوزهای لازم به واتس‌اپ برای دسترسی به اطلاعات ضروری می‌تواند در این پیام‌رسان مشکل‌ساز باشد. مثلا اگر به‌طور ناخواسته اجازه دسترسی به مخاطبین گوشی خود را رد کنید، ممکن است واتس‌اپ نتواند فهرست مخاطبین شما را دریافت کند و یا داده‌های پس‌زمینه را غیرفعال کنید.

مشکل وصل نشدن واتس‌اپ ممکن است به اپلیکیشن، دستگاه، شبکه یا خودِ سرویس واتس‌اپ ارتباط داشته باشد.

برخی از دلایل وصل‌نشدن این سرویس پیام‌رسان شامل موارد زیر می‌شود:

- واتس‌اپ مشکل گسترده‌تری دارد که از دسترس شما خارج است

- اتصال اینترنت شما دچار مشکل شده است

- گوشی شما در استفاده کامل از برنامه با مشکل مواجه شده است

- حافظه کش اپلیکیشن معیوب شده است

- واتس‌اپ حساب شما را حذف کرده است

- مجوزهای ضروری ارائه نشده‌اند

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۷۷۹۶۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد