//
کدخبر: ۲۵۷۹۷۵ //

صادرات ۱۱۲ میلیون دلاری کالا از طریق گمرکات استان کرمانشاه در فروردین ماه

مدیر کل گمرکات استان کرمانشاه ازصادرات میلیون دلاری کالا از طریق گمرکات استان کرمانشاه در فروردین ماه خبر داد.

صادرات 112 میلیون دلاری کالا از طریق گمرکات استان کرمانشاه در فروردین ماه
به گزارش فرتاک نیوز،

خلیل حیدری ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک کرمانشاه گفت : در یکماهه نخست سال جاری 112 میلیون و 868 هزارو 233  دلار کالا به وزن 284 هزارو 410  تن از گمرکات استان کرمانشاه به خارج از کشورصادر شد است .

خلیل حیدری گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و به تبع آن ایجاد محدودیتهای تردد مرزی ، کشور عراق فعالیت های تجاری خود را باکشور ایران محدود نموده است به این جهت از بین گمرکات مرزی خسروی و پرویزخان و بازارچه مرزی سومار ، شوشمی و شیخ صله ، تنها گمرک مرزی پرویزخان در حال تبادل کالا با کشور عراق است. لذا68 میلیون و 19 هزارو 671 دلار با وزن 191 هزارو 675 تن  از کالاهای فوق درگمرکات کرمانشاه و  پرویزخان، اظهار و صادر شده است .

وی ادامه داد: سایر گمرکات کشور نیز در این مدت 44 میلیون و 991 هزارو 527 دلار کالا با وزن 93 هزارو 117 تن از طریق مرزپرویزخان به خارج از کشور صادر کرده اند .  

photo_2020-04-25_10-57-07

 ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک کرمانشاه عمده کالاهای صادراتی از طریق این گمرکات را رب گوجه فرنگی، هندوانه تازه ، پنیر، فرآورده های مخصوص تغذیه کودکان شیرخوار،خربزه ، سیب تازه ، شیر و خامه شیر که میزان مواد چرب آن مساوی یک درصد یاکمتر باشد، بیسکویت هایی که به آنها مواد شیرین کننده افزوده اند، خیاروخیارترشی تازه یا سردکرده ، کولرهای آبی خانه با هوادهی حداکثر 8000فوت مکعب در دقیقه ، بادمجان تازه یا سرد کرده ، انواع شیر و خامه  ، گریدلوله به صورت پودر، عنوان نموده و افزود: بیشتر کالاهای فوق به کشور عراق صادر می شود. 

وی بیان داشت: مجموع اقلام صادراتی  اظهار شده در یک ماهه نخست سال 1399 ازگمرکات کرمانشاه و پرویزخان را 198 نوع کالا عنوان نمود و افزود  در یک ماهه نخست سال جاری در مجموع از گمرکات استان کرمانشاه به 8 کشور صادرات قطعی صورت گردیده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۵۷۹۷۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد