//
کدخبر: ۳۴۵۲۳۳ //
با حضور معاون حقوقی امور مجلس و امور استانهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی؛

مدیر کل‌فرهنگ وارشاد اسلامی کرمانشاه معارفه شد

آیین تکریم و معارفه مدیر کل پیشین و جدید اداره‌‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز (هفتم فروردین ماه) با حضور معاون حقوقی امورمجلس و امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونت امنیتی استانداری و مدیران و مسئولین استانی برگزار شد.

مدیر کل‌فرهنگ وارشاد اسلامی کرمانشاه معارفه شد
به گزارش فرتاک نیوز،

بهرام‌ فاضلی‌زاد مدیرکل پیشین اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در ابتدای این مراسم اظهار کرد: استان کرمانشاه با تقدیم ۹۸۰۰ شهید در دوران دفاع مقدس نیازمند توجه بیشتری در سطح ملی است.

وی اعتبار مورد نیاز اجرای یک برنامه فرهنگی در اداره کل‌فرهنگ و ارشاد اسلامی را برابر با مجموع اعتبارات ادارات فرهنگی استان دانست و گفت: اعتبار فصل پنجم این اداره کل در زمان مدیر کل پیشین و در سال ۹۷ یک میلیارد و ۳۶۰ میلیون تومان بود و در سال ۱۳۹۸ با آغاز مدیریت بنده به ۷۵۰ میلیون تومان رسید، همچنین در سال ۹۹ این اعتبار ۲۵۰ میلیون تومان و در سال ۱۴۰۰ به ۴۰۵ میلیون تومان رسید که با توجه به تورم موجود کاهش چشمگیری داشت و در این زمینه حمایت از حوزه فرهنگ، هنر و رسانه با وجود فرهیختگان و افراد قلم به‌ دست در استان، با این اعتبارات امکان‌پذیر نیست.

photo_2022-03-27_14-24-23

فاضلی تصریح کرد: امروز خوشحالم که از این مسئولیت کناره‌گیری می‌کنم چون شرمسار اصحاب فرهنگ و هنر استان بودم امیدوارم که در آینده به مدیران حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی کمک بیشتری شود.

مدیر کل پیشین اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بعضی از مشکلات درحوزه فرهنگ، هنر و رسانه را ساختاری دانست و افزود: تحلیل‌های محرمانه‌ای در این زمینه ارائه داده‌ام که در آن به موضوع پرداخت یارانه به نشریه‌ای که دو سال از آن نامی نشنیده‌ام و تدوین اساس‌نامه‌ای که مناسب کشور ما نبوده اشاره کرده‌ام که برای کمک به مدیران استانی این اساس‌نامه باید اصلاح شود.

وی در پایان تغییر و تحول در دولت‌ها را امری طبیعی دانست و خاطر نشان کرد: خسران متوجه کسی‌ است که بخواهد همیشه ماندگار باشد

در ادامه این مراسم علی صفدری مدیر کل جدید اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه نیز اظهارکرد: بستر اصلی رشد و پیشرفت و امید به آینده  فرهنگ نام دارد که همواره نقطه تمرکز حمله دشمنان بوده است و گاها تنوع این حملات و دشمنی‌ها در عرصه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی‌و نظامی هم مشاهده شده است ولی آنچه که همیشه مورد هجمه دشمنان واقع شده حوزه فرهنگ بوده‌ است.

photo_2022-03-27_14-24-26

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به تعابیر متعددی که درمورد فرهنگ عنوان شده آن را مانند هوایی دانست که نفس می‌کشیم و افزود: کارگردانی پیشرفت و امید به آینده، در گرو اهالی فرهنگ و هنر است و اهمیت آن در حوزه‌های مختلف اقتصادی،اجتماعی و حتی نظامی بسیار چشمگیر و اثر گذار است.

 صفدری خاطر نشان کرد: شان هنر سیاسی نیست و نگاه سیاست‌ مدارانه‌ای در هنر وجود ندارد و رشد برون مایه‌های فرهنگی الویت اول من در استان خواهد بود که با همت و تلاش اهالی فرهنگ استان آن را پیش خواهیم برد.

وی در ادامه با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب که کرمانشاه را چهره زیبا و سینه‌ستبر ایران اسلامی نامیدند گفت: استان کرمانشاه دارای چهره‌های سرشناس در حوزه دینی، فرهنگی و هنری همچون آیت‌الله نجومی، احمد عزیزی،استاد بهزاد و.... است که زبانزد خاص و عام و پرچم‌داران این استان در ایران اسلامی هستند.

صفدری افزود: امیدوارم با مساعدت اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه در استان از تجربیات آنها برای تربیت نسل جوان و انقلاب در استان بهره‌مند شویم و بتوانیم چهره‌های ماندگار دیگری تقدیم به این نظام کنیم.
 

photo_2022-03-27_14-24-25

 وی استفاده از تمام ظرفیت‌های استان با ایجاد نشاط، استفاده از ظرفیت نخبگان، توجه به جوشش‌های فرهنگی، امید به آینده و التزام فرهنگی را از جمله سرفصل‌ها و الویت‌های اصلی خود دانست و گفت: انشاالله این اهداف را با جدیت پیگیری‌خواهیم کرد.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم از زحمات بهرام فاضلی زاد مدیر کل پیشین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه تقدیر و علی صفدری به عنوان مدیر کل جدید معارفه شد.

خبرنگار:طیبه‌ دولت‌آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۴۵۲۳۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد