//
کدخبر: ۴۰۱۶۴۱ //
آرایش

روش زدن کانسیلر دور چشم | نحوه زدن کانسیلر زیر چشم

استفاده از کانسیلر می تواند به چهره خسته، طراوت و شادابی ببخشد، لک ها را بپوشاند و تیرگی های زیر چشم را پنهان کند.

روش زدن کانسیلر دور چشم | نحوه زدن کانسیلر زیر چشم
به گزارش فرتاک نیوز،

استفاده از کانسیلر می تواند به چهره خسته، طراوت و شادابی ببخشد، لک ها را بپوشاند و تیرگی های زیر چشم را پنهان کند. اما اگر روش زدن کانسیلر دور چشم را به خوبی ندانید، می تواند نتیجه عکس داشته باشد و باعث مشکلات بیشتری شود! مثلاً ممکن است رنگ آن با بقیه قسمت های صورتتان مطابقت نداشته باشد و توی ذوق بزند یا رد گچی و پودری از خود به جا بگذارد.

اما نگران نباشید! ما اینجا هستیم تا به شما نحوه زدن کانسیلر زیر چشم را قدم به قدم آموزش بدهیم. پس تا پایان مقاله همراه ما باشید.

آموزش نحوه زدن کانسیلر زیر چشم

در ادامه طرز استفاده از کانسیلر را مرحله به مرحله توضیح می دهیم :

گام اول روش زدن کانسیلر دور چشم، تمیز کردن پوست است

قبل از اینکه طرز زدن کانسیلر دور چشم را یاد بگیرید، کار مهمتری دارید : تمیز کردن پوستتان!

پوست تمیز، مهمترین بخش هر روتین آرایشی است. پس قبل از شروع هر آرایشی، پوست خود را با یک شوینده ملایم به خوبی بشویید و بعد از آن از سرم ها و مرطوب کننده های مناسب استفاده کنید.

آبرسانی پوست حساس دور چشم باعث می شود کانسیلر بهتر روی پوست بخوابد. در غیر این صورت، پوست شما رطوبت کانسیلر را جذب می کند و باقی مانده های پودری ناخوشایندی زیر چشم باقی می گذارد.

گام دوم نحوه زدن کانسیلر زیر چشم، آماده سازی پوست است

حتماً شنیدید که : خشت اول چون نهد معمار کج | تا ثریا می رود دیوار کج ! یعنی همه چیز برمی گردد به همان خشت اول و پایه کار!

پس همیشه قبل از استفاده از هر گونه لوازم آرایشی باید پوست خود را به بهترین شکل مهیا کنید. مقدار کمی کرم دور چشم روی نوک انگشت خود بزنید و در ناحیه زیر چشم بمالید (از گوشه داخلی چشم به سمت بیرون).

کرم دور چشم معمولاً پوست را حجیم می کند و در نتیجه رگ های زیر پوست کمتر مشخص می شود. اگر دور چشم شما در اثر نور آفتاب سیاه شود، یک کرم دور چشم با آلفا هیدروکسی اسید به روشن شدن رنگدانه های زیر چشم کمک می کند. با این حال اگر سیاهی دور چشم شما خیلی زیاد است، لازم است به یک متخصص پوست مراجعه کنید.

استفاده از یک پرایمر خوب هم به ماندگاری آرایش شما در طول روز کمک می کند (مخصوصاً اگر هوا گرم باشد).

بعد از پرایمر از یک کرم پودر، سی سی کرم یا بی بی کرم استفاده کنید. گام بعدی مهمترین بخش نحوه زدن کانسیلر زیر چشم است.

گام سوم روش زدن کانسیلر دور چشم، اعمال کانسیلر روی پوست است

بهترین روش زدن کانسیلر دور چشم این است که یک مثلث معکوس زیر چشم بکشید به طوری که گوشه آن وسط گونه شما به پایان برسد. حدود ۱۰ ثانیه صبر کنید. بعد با انگشت ضربه بزنید و کانسیلر را ترکیب (blend) کنید.

درمورد نحوه زدن کانسیلر زیر چشم دقت کافی داشته باشید. نباید در استفاده از آن زیاده روی نکنید. لایه به لایه بمالید و مطمئن شوید که هر لایه را با ضربه ملایم نوک انگشت روی ناحیه موردنظر ترکیب می کنید. به علاوه می توانید با یک اسفنج یا بیوتی بلندر آن را محو کنید.

درمورد انتخاب کانسیلر برای گودی زیر چشم و رفع تیرگی آن بهتر است کانسیلری بگیرید که رنگ آن یک یا دو درجه روشن تر از پوست شما باشد.

۳ نکته برای انتخاب رنگ کانسیلر

انتخاب بهترین کانسیلر بستگی به نیاز پوست شما و رنگ طبیعی آن دارد. برای پیدا کردن کانسیلر مناسب این ۳ نکته را بخاطر بسپارید :

  • نیاز پوست خود را مشخص کنید.

اینکه باید از کانسیلرهای رنگ پوست استفاده کنید یا از کانسیلرهای کالر کورکتور، بستگی به نیاز پوست شما دارد. اگر می‌خواهید قرمزی پوست خود را کم کنید، کانسیلرهای کالر کورکتور (اصلاح کننده رنگ) انتخاب مناسبی برای شما هستند.

کالر کورکتورهای نارنجی و زرد به روشن کردن و پنهان کردن حلقه های تیره زیر چشم کمک می کنند. اگر پوست‌ تیره‌ دارید، کانسیلر نارنجی را امتحان کنید و اگر پوستتان روشن تا متوسط است، از کانسیلر زرد کمک بگیرید.

اگر هدفتان پوشش لکه ها یا فول کاور است، کانسیلری انتخاب کنید که با رنگ پوست شما مطابقت داشته باشد.

نیاز پوست خود را مشخص کنید.

  • کانسیلر را روی گونه خود تست کنید.

درصورت امکان کانسیلر را در امتداد گونه و خط فک خود امتحان کنید. راه دیگر این است که کانسیلر را به قسمت داخلی مچ دست خود بزنید. بعد به نحوه هماهنگی کانسیلر با صورت و گردن در نور طبیعی دقت کنید. این کار به شما کمک می کند کانسیلری انتخاب کنید که با رنگ طبیعی پوست شما مطابقت داشته باشد.

درمورد کانسیلر برای زیر چشم همانطور که گفتیم بهتر است یک یا دو درجه روشن تر از رنگ طبیعی پوست شما باشد.

  • رنگ پوست خود را مشخص کنید.

سه تناژ رنگ پوست وجود دارد: گرم، سرد و خنثی. رنگ های پوستی با تناژ گرم، رگ های آبی با ته رنگ سبز دارند. از طرف دیگر رنگ های پوستی با تناژ سرد دارای رگ های آبی با ته رنگ بنفش هستند. اگر پوست شما تناژ رنگی خنثی دارد، رگ های شما ترکیبی از سبز و بنفش هستند.

کانسیلرها از رنگ های مختلف برای هماهنگی با رنگ پوست گرم، سرد و خنثی استفاده می کنند. بنابراین شناسایی رنگ طبیعی پوستتان می تواند به شما در انتخاب رنگ مناسب کانسیلر کمک کند.

سوالات متداول برای روش زدن کانسیلر دور چشم

طرز زدن کانسیلر زیر چشم چگونه است؟

برای استفاده از کانسیلر می توانید از روش مثلثی استفاده کنید که در گام سوم آموزش نحوه زدن کانسیلر زیر چشم توضیح دادیم. به علاوه می توانید به صورت نقطه ای زیر چشم کانسیلر بزنید و بعد با انگشت یا بیوتی بلندر آن را روی پوست پخش کنید.

 نحوه استفاده از کانسیلر قلمی یا ماتیکی چگونه است؟

استفاده از این کانسیلر بسیار راحت است و به همین علت جزء کانسیلرهای پرطرفدار به حساب می آید. برای محو کردن آن بهتر است از انگشت استفاده کنید. چون بافت متراکمی دارد و با دست بهتر از براش پخش می شود.

    

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۰۱۶۴۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد