//
کدخبر: ۴۱۵۸۱۵ //
آشپزی | عرایس

غذای لبنانی فوق العاده | عرایس لبنانی رو حتما درست کن!

طرز تهیه عرایس لبنانی حرفه ای را برایتان آموزش داده ایم. شما عزیزان می توانید با مطالعه این رسپی یک عرایس لبنانی خوشمزه و اصل را در منزل با سبک خانگی برای خود و عزیزانتان طبخ نمایید.

غذای لبنانی فوق العاده | عرایس لبنانی رو حتما درست کن!
به گزارش فرتاک نیوز،

عرایس یک غذای لبنانی است. برای تهیه عرایس نان پیتا را با گوشت و سبزیجات پر می‌کنند و در نهایت در فر قرار می‌دهند تا گریل شود. گوشت در فر کباب می‌شود و آب پس می‌دهد.

مواد اولیه برای تهیه عرایس

گوشت چرخ کرده 450 گرم

 نان پیتا 4 عدد

گوجه فرنگی 2 عدد

جعفری تازه نصف دسته

پیاز کوچک یک عدد

سیر 2 حبه

هفت ادویه 2 قاشق چای‌خوری

نمک نصف قاشق چای‌خوری

فلفل قرمز یک هشتم قاشق چای‌خوری

روغن زیتون 3 قاشق غذاخوری

آموزش مراحل تهیه عرایس

مرحله اول: آماده‌سازی مواد

برای تهیه عرایس، پیاز و سیر را پوست کنید و بشویید. جعفری را تمیز کنید و بشویید. جعفری را به همراه سیر و پیاز در غذاساز بریزید و به صورت ریز خرد کنید. گوجه‌فرنگی‌ها را بشویید و خرد کنید.

مواد خرد شده را به یک کاسه بزرگ انتقال دهید. گوشت چرخ شده را به مواد داخل کاسه اضافه کنید. ادویه‌جات را در کاسه بریزید و خوب باهم مخلوط کنید. مواد را با دست به خوبی ورز دهید تا ترکیب یکنواختی به دست آید.

مرحله دوم: پر کردن نان‌ها

هر نان پیتا را به 4 قسمت تقسیم کنید. یک قسمت آن را بردارید و آن را باز کنید. یک قاشق از مایه گوشتی را درون نان بریزید. سینی فر را بردارید و کف آن را با روغن زیتون کمی چرب کنید. نان‌های پر شده را داخل سینی بچینید و روی آن‌ها کمی روغن زیتون بمالید.

مرحله سوم: پخت عرایس

فر را روی 400 درجه فارنهایت تنظیم کنید و اجازه دهید گرم شود. سینی حاوی عرایس را درون فر بگذارید و کمی صبر کنید تا بپزد. اجازه دهید یک طرف نان‌ها ترد و طلایی‌ رنگ شود. پس از 10 دقیقه نان‌ها را برگردانید تا طرف دیگر آن‌ها نیز برشته شود.

عرایس شما آماده است. آن‌ها را در ظرف مورد نظر بچینید و با برگ  جعفری  و گوجه‌فرنگی خرد شده تزئین کنید. لبنانی‌ها عرایس را به همراه سس تاهینی، ماست یا سالاد تبوله سرو می‌کنند. سس تاهینی یک سس لبنانی بسیار مقوی است.

این سس از ارده تهیه می‌شود و در انواع سالاد و دیگر غذاها مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای تهیه این سس، ارده را با مقداری آب رقیق کرده و مقداری نمک دریا، فلفل سیاه، زیره، آب‌لیمو، روغن زیتون و جعفری خرده شده به آن اضافه می‌کنند تا مزه دار شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۱۵۸۱۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد