//
کدخبر: ۴۱۶۲۵۷ //
آشپزی | شیرینی آرد نخودچی

طرز تهیه شیرینی آرد نخودچی | شیرینی خوشمزه!

در این قسمت آموزش شیرینی آرد نخودچی را بصورت گام به گام و کاملا کاربردی برای استفاده شما عزیزان قرار میدهیم و امیدواریم که با طبخ و تهیه آن برای اعضای خانواده خود لحظات خوشی را در کنار هم تجربه کنید.

طرز تهیه شیرینی آرد نخودچی | شیرینی خوشمزه!
به گزارش فرتاک نیوز،

همانگونه که از نام شیرینی آرد نخودچی بر می آید، ترکیب اصلی شیرینی آرد نخودچی و شکر است. شما نیز می توانید با رعایت چند نکته ساده شیرینی آرد نخودچی ساده و خوشمزه را در منزل تهیه کرده و بر سر سفره هفت سین خود قرار دهید.

مواد اولیه برای تهیه شیرینی آرد نخودچی

آرد نخود چی : 500 گرم

پودر قند : 250 گرم

روغن صاف قنادی : 250 گرم

پودر هل : 1 قاشق چایخوری

آرد قنادی 6 قاشق غذا خوری

پودر پسته ، پودر گردو، بذر خرفه : به مقدار لازم

آموزش مراحل تهیه شیرینی آرد نخودچی

مرحله اول

اگر روغن صاف ندارید می توانید خودتان آنرا تهیه کنید. ابتدا به مقدار 250 گرم روغن جامد را درو ن ظرفی ریخته و روی اجاق قرار دهید. اجازه دهید تا روغن جامد با حرارات ملایم ذوب شود. سپس آن را کنار بگذارید تا سرد و جامد گردد. بهترین کار این است که از ترکیب روغن صاف قنادی و روغن جامد استفاده کنید. وقتی هر دو روغن به دمای محیط رسیدند، با همزن دستی یا برقی آنها را خوب هم بزنید تا یکدست شوند.

مرحله دوم

هل را آسیاب کنید. آرد نخودچی و آرد قنادی را مخلوط کنید. آرد  نخودچی، پودر قند و هل آسیاب شده را  جداگانه الک کنید و کنار بگذارید.

پودر قند را با روغن مخلوط کرده و با دور تند همزن همزن برق به مدت 5 دقیقه خوب هم بزنید تا مخلوطی کرم رنگ، پوک و یکدست  داشته باشید.  پودر هل، و مخلوط آرد نخودچی و ارد قنادی را در سه مرحله به مواد داخل ظرف اضافه کنید و به آرامی  هم بزنید.

مرحله سوم

اضافه کردن آرد را تا زمانی ادامه دهید که خمیری نرم بدست بیاید. دقت داشته باشید که خمیر شیرینی نخودچی کمی چسبناک است. کمی با نوک انگشتان خمیر را ورز دهید تا بافت خمیر یکدست شود. خمیر آماده شده را درون نایلون سلفون پیچیده و به مدت 12 ساعت درون یخچال استراحت دهید. پس از گذشت 12 ساعت خمیر را از درون یخچال خارج کنید.

مرحله چهارم

خمیر را پس از گذشت زمان استراحت از داخل سلفون خارج کرده و بین دو نایلون قرار دهید. با استفاده از یک وردنه خمیر را به قطر حدود 1 سانتی متر باز کنید.

مرحله پنجم

در این فاصله فر را با دمای 170 درجه سانتی گراد روشن کنید. یک کاغذ روغنی درون سینی فر بگذارید تا شیرینی ها پس از پخت به راحتی از سینی جدا شوند و به آن نچسبند.

مرحله ششم

با استفاده از قالب دلخواه خمیر را قالب زده و به آرامی و با دقت درون سینی فر بچینید. با استفاده از پودر پسته، پودر گردو و یا بذر خرفه، روی شیرینی های قالب زده را تزیین کنید و سینی را به مدت 15 دقیقه داخل فر قرار دهید. تغییر رنگ شیرینی ها به معنی پختن آنهاست.

مرحله هفتم

زمانی که شیرینی آرد نخودچی شما تغییر رنگ داده و طلایی شدند، سینی را از فر خارج کرده و اجازه دهید تا شیرینی ها  کاملا سرد شوند. پس از اینکه شیرینی آرد نخودچی به طور کامل سرد شد، آنها را به آرامی از داخل سینی برداشته و در ظرف مناسب پذیرایی بچینید. خب شیرینی آرد نخودچی خوشمزه شما آماده است امیدوارم از آن لذت ببرید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۱۶۲۵۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد