//
کدخبر: ۴۲۳۱۸۰ //
آشپزی | رشته پلو مخصوص اردبیلی

طرز تهیه رشته پلو مخصوص اردبیلی | خوشمزه و خوش طعم !

طرز تهیه رشته پلو مخصوص اردبیلی برای 5 نفر را برای شما عزیزان بصورت کاملا حرفه ای و ساده تهیه کرده ایم.

طرز تهیه رشته پلو مخصوص اردبیلی | خوشمزه و خوش طعم !
به گزارش فرتاک نیوز،

 امیدواریم که این بخش از آموزش آنلاین را آموخته و این رشته پلوی خوشمزه را در منزل تهیه و نوش جان نمایید. رشته پلو از غذاهای محلی و اصیلی است که در استان های مختلف با دستور پخت های مختلف وجود دارد. 

مواد لازم در طرز تهیه رشته پلو مخصوص اردبیلی سنتی

200 گرم رشته پلویی

190 گرم قیسی

100 گرم کره

400 گرم برنج ایرانی

1 قاشق سوپخوری پودر دارچین

1 قاشق سوپخوری شکر سفید

300 گرم گوشت چرخ کرده

2 عدد پیاز کوچک

4 قاشق سوپخوری پیاز سرخ شده

به میزان دلخواه روغن گیاهی

به میزان دلخواه فلفل سیاه، زردچوبه و نمک دریا

دستور پخت در طرز تهیه رشته پلو مخصوص اردبیلی

در این مرحله برای شما مراحل پخت و طرز تهیه رشته پلو مخصوص اردبیلی را به صورت مرحله به مرحله برایتان شرح خواهیم داد. امیدواریم که این بخش از آموزش آنلاین را آموخته و در منزل آنرا بکار برید.

مرحله اول : آماده سازی مواد اولیه

در گام نخست برنج ایرانی پس از شستن کناری گذاشته و اجازه می دهیم خیس بخورد. در ادامه پیاز ها را رنده کرده و به همراه گوشت چرخ کرده و فلفل سیاه ترکیب کرده و آنها را کاملا با دست ورز می دهیم. در گام بعدی گوشت ها را گرد کرده و در روغن گیاهی سرخ می کنیم و در کناری آنها را قرار می دهیم.

مرحله دوم : آماده سازی برنج رشته پلو

در گام دوم برنج را درون قابلمه ریخته و با شعله ملایم روی اجاق گاز قرار داده و پس از نیم پز شدن به آن رشته پلویی را افزوده و پس از 2 دقیقه از روی شعله بر می داریم.

مرحله سوم : پخت اولیه مایه رشته پلو قیسی

در گام سوم تابه ای را برداشته و قیسی ها را پس شستن، با کره تفت داده و شکر سفید، فلفل سیاه، زردچوبه و پیاز را نیز سرخ می نماییم. در ادامه به آن زعفران دم کرده را می افزاییم.

مرحله چهارم : پخت نهایی رشته پلو قیسی

در گام چهارم کف قابلمه ای مناسب را مواد ته دیگ مورد علاقه را چیده و اندکی از برنج آبکش شده را کف آن می ریزیم. در ادامه گوشت های قلقلی را به همراه مواد به برنج اضافه می کنیم. در گام پنجم اجازه می دهیم تا برنج دم کشیده و در ادامه با گوشت قلقلی، قیسی، دارچین و خلال پسته تزئین می نماییم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۲۳۱۸۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد