//
کدخبر: ۴۲۴۰۶۸ //
آشپزی| پتله پلو

طرز تهیه پتله پلو | خیلی عالیه !

در مقاله حاضر طرز تهیه پتله پلو اصل برای 6 نفر را برایتان بصورت کاملا سنتی قم قرار داده ایم.

طرز تهیه  پتله پلو | خیلی عالیه !
به گزارش فرتاک نیوز،

 شما بعد از مطالعه این مقاله می توانید دستور پخت و طرز تهیه پتله پلو را بصورت کامل و جامع آموزش دیده و آن را فرا بیاموزید.

مواد لازم برای طرز تهیه پتله پلو

1 و 1/2 پیمانه گندم آسیاب شده

3 پیمانه برنج

1 عدد پیاز بزرگ

1/2 پیمانه گردو خرد شده

1/2 پیمانه کشمش

پیازداغ به میزان لازم

زغفران دم کرده و کره به میزان لازم

نمک، فلفل و زردچوبه به میزان لازم

آموزش طرز تهیه پتله پلو

مرحله اول طرز تهیه پتله پلو:

گندم و برنج را جداگانه به مدت 2 الی 3 ساعت در آب خیس کنید. پیاز را نگینی خرد کنید و داخل تابه کمی روغن بریزید. صبر کنید تا روغن داغ شود سپس پیاز را همراه فلفل و زردچوبه تفت دهید تا طلایی رنگ شود. سپس گندم را همراه دو پیمانه آب داخل تابه ریخته و هم بزنید. حرارت را کم  کنید و اجازه دهید به مدت 40 الی 50 دقیقه گندم به آرامی پخته شود.

مرحله دوم طرز تهیه پتله پلو:

داخل یک قابلمه برنج را همراه آب و کمی نمک روی حرارت گذاشته و بعد از اینکه آب جوش آمد به آن زردچوبه اضافه کنید تا برنج زرد شود. برنج را آبکش کنید و کف قابلمه را با روغن چرب کنید. برنج و مخلوط گندم را به صورت لایه لایه داخل قابلمه بریزید. درب قابلمه را ببندید و حرارت را کم کنید تا برنج به آرامی پخته شود.

مرحله سوم طرز تهیه پتله پلو:

در مرحله آخر داخل یک تابه کره، کشمش و گردو را کمی تفت دهید تا کشمش پف کند. در یک ظرف دیگرکمی کره و زعفران دم کرده را مخلوط کرده و کنار بگذارید. برنج را با مخلوط کشمش و کره زعفران تزئین کرده و سرو کنید.


 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۲۴۰۶۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد