//
کدخبر: ۴۳۳۱۸۷ //

روغن کرچک برای چه مواردی استفاده می‌شود؟

سال‌هاست که این روغن محبوب به عنوان درمانی برای نگرانی‌های مختلف بهداشتی و آرایشی استفاده می‌شود. اما آیا کار می کند؟

روغن کرچک برای چه مواردی استفاده می‌شود؟

روغن کرچک یک روغن گیاهی است که از دانه های Ricinus communis، گیاهی که معمولاً به عنوان "گیاه روغن کرچک" شناخته می شود، در سراسر آفریقا، هند و مناطق گرمسیری در سراسر جهان یافت می شود. رنگ روغن از زرد کم رنگ تا به گفته  PubChem ، یک پایگاه داده باز شیمی که توسط مؤسسه ملی بهداشت (NIH) نگهداری می شود، بی رنگ و دارای "طعم تهوع آوری" است.

بر اساس بررسی منتشر شده در Clinical and Experimental Optometry ، روغن کرچک غنی از اسید ریسینولئیک است، یک اسید چرب که ممکن است دارای توانایی‌های ضد التهابی، ضد میکروبی و تسکین درد باشد . به گفته PubChem، معمولاً به عنوان یک افزودنی غذایی، در ساخت محصولات مختلف، و همچنین در بسیاری از محصولات تجاری مو، صابون ها و لوازم آرایشی پوست استفاده می شود. بسته به نوع استفاده، روغن کرچک را می توان به صورت موضعی روی پوست مالید یا به صورت خوراکی مصرف کرد.

طبق گفته وزارت کشاورزی ایالات متحده (USDA) فرهنگ های سراسر جهان هزاران سال است که از آن به عنوان درمانی برای انواع شرایط و بیماری ها استفاده کرده اند .

مدت‌ها پیش، مردم از روغن کرچک استفاده می‌کردند، زیرا فکر می‌کردند که روغن کرچک آنها را سالم‌تر می‌کند. کاترین بولینگ، پزشک خانواده، پزشک خانواده مرسی Personal Physicians در لوترویل، مریلند، می‌گوید: «آنها قبل از اینکه واقعاً چیزهای زیادی در مورد آن بفهمند، هر روز یک قاشق غذاخوری از آن می‌خورند .

اما اخیراً، علاقه مردم به مزایای ادعایی آن افزایش یافته است، تا حد زیادی به لطف پوشش در رسانه‌های اجتماعی. تا 29 اوت 2023 بیش از 783 میلیون بازدید به #کرچک در TikTok اختصاص داشت و نزدیک به 264000 پست در اینستاگرام ظاهر شد . اینفلوئنسرهای آنلاین ادعا می کنند که روغن کرچک به عنوان درمانی برای همه چیز از یبوست گرفته تا کاهش سلولیت عمل می کند.

اما این ادعاها چقدر درست است؟ در اینجا یک مرور کلی از آنچه تحقیقات در مورد برخی از محبوب ترین کاربردهای روغن کرچک می گوید آورده شده است:

8 کاربرد احتمالی روغن کرچک

1. ملین برای یبوست

طبق گزارش StatPearls ، سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) روغن کرچک را برای یک کاربرد دارویی تایید کرده است: به عنوان یک ملین محرک برای تسکین یبوست های گاه به گاه . بر اساس پایگاه داده DailyMed کتابخانه ملی پزشکی ، انتظار می رود این روغن در صورت مصرف خوراکی ظرف 6 تا 12 ساعت باعث ایجاد حرکات روده شود .

تحقیقات بر روی بیماران مسن مبتلا به یبوست مزمن نشان داده است که روغن کرچک می تواند فشار را در حین اجابت مزاج کاهش دهد و مدفوع نرم تری ایجاد کند. و در مطالعه‌ای که در مجله جهانی فارماکولوژی و درمان گوارشی منتشر شد، محققان گزارش دادند که وقتی روغن کرچک به داروهای استاندارد آندوسکوپی کپسولی - روشی که در آن یک دوربین کوچک از دستگاه گوارش شما عکس می‌گیرد - اضافه شد، به تمیز کردن آن کمک کرد. روده ها به طور کامل تر

این قطعا یکی از چیزهایی است که می توانید مصرف کنید و به شما در درمان یبوست کمک می کند، اما طعم چندان خوبی ندارد. دکتر بولینگ می‌گوید درمان‌های زیادی برای یبوست وجود دارد – درمان‌هایی که عوارض جانبی کمتری دارند.

طبق StatPearls، استفاده از روغن کرچک برای یبوست در طول سال ها کاهش یافته است، زیرا گزینه های موثرتری در دسترس قرار گرفته است. علاوه بر این، عوارض جانبی، که شامل گرفتگی شکم، استفراغ، نفخ ، و سرگیجه است، ممکن است برخی را از نوشیدن روغن منصرف کند.

اگر می خواهید روغن کرچک را برای یبوست امتحان کنید، بهتر است ابتدا این موضوع را با پزشک خود در میان بگذارید. برچسب دارو دوز بین 1 تا 4 قاشق غذاخوری را برای بزرگسالان و کودکان بالای 12 سال پیشنهاد می‌کند که فقط برای یک هفته مصرف می‌شود، هر DailyMed.

2. محرک کار

در طول تاریخ، زنان باردار روغن کرچک را به امید القای زایمان مصرف کرده اند. در حالی که زمانی این روش مرسوم تلقی می شد، بسیاری از پزشکان نسبت به عوارض جانبی ناخوشایند روغن کرچک مانند تهوع، استفراغ و اسهال هشدار می دهند. برخی تحقیقات همچنین نشان می دهد که استفاده از روغن کرچک برای القای زایمان ممکن است خطر دفع مکونیوم (اولین حرکت روده) را قبل از تولد در کودک افزایش دهد که می تواند مضر باشد.

من می گویم، آن را برای شروع زایمان خود قبول نکنید. بولینگ می‌گوید: فکر نمی‌کنم بی‌خطر باشد. شاید اگر در کشوری بدون منابع پزشکی بودم و مستاصل بودم و روغن کرچک تنها چیزی بود که در دسترس بود، ممکن بود آن را مصرف کنم. اما در غیر این صورت، بسیاری از گزینه‌های بهتر [پشتیبانی از شواهد] وجود دارد.»

اعتقاد بر این است که روغن کرچک از طریق اثرات ملین خود به القای زایمان کمک می کند، که می تواند رحم را تحریک کند. بولینگ توضیح می‌دهد: «اگر رحم را با مالش آن با دست یا با فعالیت فوق‌العاده روده‌هایتان تحریک کنید، ممکن است برخی انقباضات شما را تحریک کند.

در حالی که برخی تحقیقات اولیه نشان می دهد زنانی که در هفته 40 تا 41 بارداری هستند و روغن کرچک مصرف می کنند، شانس بیشتری برای زایمان در عرض 24 ساعت دارند، تحقیقات دیگر نشان داده است که زنان در هفته 40 یا بیشتر که روغن کرچک مصرف کرده اند، زودتر زایمان نکرده اند. نسبت به کسانی که روغن نداشتند

3. تمیز کننده دندان مصنوعی

دندان مصنوعی می‌تواند حاوی باکتری‌ها و قارچ‌های زیادی باشد، بنابراین تمیز نگه داشتن آن‌ها مهم است. برخی تحقیقات نشان می‌دهد که روغن کرچک ممکن است راهی موثر برای نگه داشتن پروتزهای مصنوعی در نوک شکل باشد.

یک مطالعه آزمایشگاهی منتشر شده در Brazil Oral Research نشان داد که خیساندن یک قالب آلوده به باکتری و قارچ شبیه به دندان مصنوعی در محلول 10 درصد روغن کرچک مقداری از آلودگی را کاهش می‌دهد، اما به اندازه هیپوکلریت سدیم در از بین بردن قارچ‌ها و باکتری‌ها موثر نیست. راه حل.

یک مطالعه منتشر شده در مجله علمی کاربردی دهان نشان داد که مسواک زدن و خیساندن دندان مصنوعی در محلول روغن کرچک منجر به کاهش کاندیدا، یک عفونت قارچی ناشی از مخمر می شود.

4. درمان سلولیت

اگر خیلی خوب به نظر می‌رسد که درست باشد، ممکن است درست باشد. در حالی که برخی از اینفلوئنسرها و پوسترهای آنلاین ادعاهای حکایتی دارند مبنی بر اینکه روغن کرچک می‌تواند سلولیت را از بین ببرد، بولینگ می گوید هیچ مدرکی برای حمایت از آنها وجود ندارد.

بولینگ می‌گوید: «این چیزی است که به بیمارانم می‌گویم: وقتی چیزی وجود دارد که از شر سلولیت خلاص می‌شود، می‌دانید، زیرا به اطراف نگاه می‌کنید و می‌بینید که هیچ‌کس سلولیت نخواهد داشت». اما تا زمانی که این اتفاق نیفتد، هیچ چیز نمی‌تواند از شر آن خلاص شود.»

علیرغم فقدان تحقیقات منتشر شده در حمایت از استفاده موضعی از روغن کرچک برای درمان سلولیت، برخی از مردم هنوز معتقدند که ماساژ روغن روی نواحی توده‌دار و دارای فرورفتگی پوست می‌تواند گردش خون را بهبود بخشد، که به اعتقاد آنها ظاهر سلولیت را کاهش می‌دهد.

5. درمان آرتریت

روغن کرچک ممکن است برای افرادی که از درد آرتروز رنج می‌برند تسکین دهد. آرتریت التهابی است. این چیزی است که باعث درد می‌شود. بولینگ توضیح می‌دهد که شما التهاب دارید. بنابراین هر چیزی که دارای یک ضد التهاب باشد، مانند روغن کرچک، ممکن است به آرتریت کمک کند.

در یک مطالعه، شرکت کنندگان مبتلا به استئوآرتریت زانو کپسول‌های حاوی روغن کرچک یا دیکلوفناک سدیم (دارویی که برای درمان آرتروز استفاده می شود) سه بار در روز به مدت چهار هفته مصرف کردند. نتایج نشان داد که هر دو گروه بهبود قابل مقایسه و قابل توجهی را در سطوح درد آرتریت تجربه کردند. اما افراد گروه روغن کرچک عوارض جانبی کمتری را گزارش کردند.

تحقیقات دیگر نشان داده است که استفاده از روغن کرچک به صورت موضعی ممکن است درد و التهاب مفاصل را کاهش دهد.

با این حال، با توجه به تحقیقات محدود در این زمینه، بهتر است قبل از مصرف روغن کرچک برای آرتریت با پزشک خود صحبت کنید.

6. آبرسان پوست

در حالی که هیچ مدرکی وجود ندارد که روغن کرچک بتواند تمام چین و چروک‌ها را از بین ببرد، همانطور که برخی حساب‌های کاربری آنلاین ادعا می‌کنند، این روغن دارای خواصی است که می تواند به حفظ رطوبت و حفظ رطوبت پوست شما کمک کند.

روغن کرچک معمولا در بسیاری از محصولات آرایشی مانند لوسیون‌ها و پاک کننده‌ها استفاده می‌شود، اما تحقیقات در مورد فواید آن برای پوست نسبتا محدود است.

بر اساس یک بررسی مطالعه ، اسیدهای چرب موجود در روغن کرچک ممکن است صافی و نرمی پوست را افزایش دهد. علاوه بر این، نویسندگان خاطرنشان می‌کنند که این روغن ممکن است از طریق توانایی‌های مرطوب‌کننده، پاک‌کننده و آب‌رسانی، باعث افزایش منافذ سالم و بافت پوست شود.

روغن کرچک را می توان به تنهایی یا مخلوط با روغن دیگری مانند روغن نارگیل یا روغن بادام، قبل از استفاده استفاده کرد. از آنجایی که روغن کرچک می تواند تحریک کننده باشد و ممکن است در برخی افراد واکنش آلرژیک ایجاد کند ، بهتر است قبل از استفاده از آن، ناحیه کوچکی از پوست را آزمایش کنید.

7. تسکین دهنده چشم

به گفته آکادمی چشم پزشکی آمریکا ، حدود 20 میلیون نفر در ایالات متحده با بیماری خشکی چشم زندگی می کنند . برخی تحقیقات نشان می دهد که روغن کرچک ممکن است به تسکین علائم این بیماری رایج کمک کند. علاوه بر این، روغن کرچک معمولاً به عنوان یک عنصر در بسیاری از قطره های چشم استفاده می شود.

یک مطالعه کوچک نشان داد که فرمول قطره چشم حاوی روغن کرچک که مخصوصاً برای این مطالعه ایجاد شده بود، با تولید یک لایه اشکی پایدارتر، علائم خشکی چشم را کاهش داد. و بررسی اپتومتری بالینی و تجربی  به این نتیجه رسید که روغن کرچک می‌تواند علائم و نشانه‌های بالینی خشکی چشم را تسکین دهد، اما توصیه می‌کند تحقیقات بیشتری برای تعیین اثربخشی آن انجام شود.

در حالی که برخی از حساب‌های آنلاین پیشنهاد کرده‌اند که روغن کرچک را مستقیماً در چشم قرار دهید، کارشناسان توصیه می‌کنند این توصیه را رد کنید. اگر به فکر استفاده از روغن کرچک برای علائم خشکی چشم هستید، حتما با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود صحبت کنید. پزشک می تواند به شما بگوید که کدام محصولات ایمن و موثر هستند.

8. رشد دهنده مو

ممکن است ویدیوهایی را به صورت آنلاین دیده باشید که استفاده از روغن کرچک را برای موهای ضخیم تر، ابروهای پرتر یا مژه های بلندتر تبلیغ می کند. علیرغم ادعاهای حکایتی مختلف، هیچ مدرک علمی محکمی وجود ندارد که ثابت کند روغن کرچک می تواند رشد مو را تحریک کند. در واقع، مروری بر تحقیقاتی که محصولات طبیعی مختلف را بررسی کرده بود، هیچ مدرکی برای حمایت از استفاده از روغن کرچک برای درمان ریزش مو پیدا نکرد.

بولینگ می‌گوید: متأسفانه موها دوباره رشد نمی‌کنند.

با این حال، برخی از افراد از روغن کرچک روی موهای خود برای روان کردن و مرطوب کردن پوست سر خود استفاده می کنند. اگر پوست خشک و تحریک شده روی سر خود دارید، این به طور بالقوه می تواند مفید باشد. برخی از پست‌های آنلاین به ماساژ چند قطره روغن کرچک مستقیماً روی پوست سر به مدت چند ساعت اشاره می‌کنند تا به کاهش خشکی کمک کند.

خط پایین

سال هاست که روغن کرچک به عنوان یک هک زیبایی یا درمان دارویی برای بیماری های مختلف استفاده می شود. اخیراً، پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی آنلاین علاقه‌ای دوباره به مزایای این روغن برانگیخته‌اند، اگرچه این ادعاها همیشه درست نیستند یا توسط تحقیقات منتشر شده پشتیبانی نمی‌شوند.

در حالی که روغن کرچک توسط FDA برای استفاده محدود در تسکین یبوست تایید شده است، هیچ شواهد محکم و ثابتی در حال حاضر وجود ندارد که نشان دهد این روغن قطعا می تواند به هر چیز دیگری که در بالا ذکر شد کمک کند.

اگر می خواهید روغن کرچک یا هر مکمل دیگری را به رژیم غذایی یا مراقبت از پوست خود اضافه کنید، بولینگ می گوید که همیشه ایده خوبی است که ابتدا با پزشک خود صحبت کنید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۳۳۱۸۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد