//
کدخبر: ۴۶۲۴۴۲ //
نکات خانه داری

مهارت های خانه داری | چند نکته ضروری!

اگر به دنبال بهبود و افزایش مهارت‌های خانه داری خود هستید با ما همراه باشید تا در ادامه با چند ترفند مهم خانه داری آشنا شوید.

مهارت های خانه داری | چند نکته ضروری!
به گزارش فرتاک نیوز،

نظافت خانه راهی آسان برای کاهش استرس‌های روزمره است اما همین نظافت خانه ممکن است برخی افراد را سردرگم و پریشان کند. شاید شما هم هنگامی که دست به کار می‌شوید، این احساس سردرگمی را تجربه کرده‌اید و نمی‌دانید از کجا شروع کنید، یا هر چند وقت یک بار باید به کارهای منزل رسیدگی کنید.

کارهای روتین و ساده را بلافاصله و به صورت مکرر انجام دهید

به طور کلی خود را با کارهایی که به صورت روزمره و همیشگی وجود دارد، هماهنگ کنید و بی وقفه و بلافاصله آن‌ها را انجام دهید. در غیر این صورت تمام این خرده کاری‌ها روی هم انباشته می‌شود و رسیدگی به آن‌ها سخت‌تر است. به عنوان مثال، بعد از هر وعده غذایی، ظرف‌هایتان را بشویید یا سعی کنید همیشه زباله‌های خود را سر وقت بیرون بگذارید تا روی هم انباشته نشود.

راه حل بسیار ساده برای آسان‌تر کردن نظافت آشپزخانه به اصطلاح عامیانه این است که، دست دست نکنید. کارهایی مانند جارو کردن آشپزخانه در پایان هر روز و گردگیری سطوح به خصوص لوازم آشپزخانه برقی به صورت روزانه، باعث می‌شود آشپزخانه همیشه تمیز و مرتب باشد، بدون اینکه هر بار وقت زیادی صرف کنید.

جوش شیرین و سرکه را برای برق انداختن سطوح امتحان کنید

همان‌طور که برای از بین بردن گرد و غبار سطحی یک دستمال تمیز کافی است، با استفاده از جوش شیرین و سرکه می‌توانید آلودگی‌ها و لکه‌های سخت‌تر مانند چربی حاصل از غذا را به راحتی برطرف کنید.

حمام و دستشویی را فراموش نکنید

قسمت‌هایی که هنگام نظافت معمولاً فراموش می‌شوند شامل تهویه هوا، فیلتر دوش، شیرآلات، سرویس بهداشتی و جامسواکی می باشد و لازم است شما چند وقت یک بار آن ها را تمیز و ضدعفونی کنید.

شاید ندانید که جای مسواک‌ها در واقع سومین مکان آلوده‌ خانه شماست. بنابراین باید بیشتر در ضدعفونی کردن آن دقت کنید. شما با استفاده از یک مسواک کهنه و پودر تمیز‌کننده یا مایع سفید‌کننده می‌توانید گوشه و کنار حمام، دستشویی و شیرآلات را تمیز کنید.

شست و شوی مرتب روبالشتی‌ و ملحفه‌های خود را در اولویت قرار دهید

تمیز نگه داشتن روبالشتی و ملحفه‌ها مهم‌ترین قسمت در نظافت اتاق خواب است. شاید شما هم هنگام نظافت اتاق خوابتان زمان بیش‌تری را به گردگیری و تمیز کردن در و پنجره، سطوح و سرویس خواب اختصاص دهید ولی از شستشوی مرتب روبالشتی و ملحفه‌ها غافل شوید.

در حالی که نظافت ملحفه‌ها به دلیل تماس مستقیمی که با بدن شما و اعضای خانواده‌تان دارد و هم‌چنین رعایت مسائل بهداشتی از اهمیت بیش‌تری برخوردار است.

کارهای ساده و کوچک را عقب نیندازید

به تعویق انداختن کارها باعث می‌شود اکثر مردم نتوانند خانه خود را تمیز و مرتب نگه دارند. زمانی که کارهای کوچک و ساده را در وقت خود انجام ندهید، روی هم انباشته می‌شوند و انجام آن‌ها زمان و انرژی بیش‌تری می‌ طلبد.

برای شروع می‌توانید صبح ها پس از بیدار شدن، تخت خواب‌ها را مرتب کنید و روزانه حدود ۱۰ دقیقه زمان برای جمع و جور کردن اتاق‌ها و پذیرایی صرف کنید. حداقل یک بار امتحان کنید و مطمئنا به سرعت تفاوت آن را احساس می‌کنید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۶۲۴۴۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد