//
کدخبر: ۴۶۵۳۵۶ //
آشپزی | میگو

غذای استثنایی و لذیذ با میگو| حتما درستش کنید!

امروز می‌خواهیم با هم یک «غذای استثنایی و لذیذ با میگو» را تهیه کنیم. پلو یونانی با میگو ترکیبی فوق‌العاده از میگوهای طعم‌دار شده و برنج است که با دقت و مهارت خاصی پخته می‌شود. بیایید با هم این دستور پخت خوشمزه و منحصر به فرد را آماده کنیم.

غذای استثنایی و لذیذ با میگو| حتما درستش کنید!
به گزارش فرتاک نیوز،

برای تهیه پلو یونانی با میگو، ابتدا پیاز را خرد کرده و با میگو، نمک، فلفل، زعفران و سرکه مخلوط کنید و برای مزه‌دار شدن در یخچال قرار دهید. سپس، سبزیجات خرد شده را با ادویه‌ها تفت داده و میگوها را جداگانه تفت دهید. برنج را پس از خیساندن بپزید، و لایه‌هایی از برنج و مخلوط میگو و سبزیجات در قابلمه بریزید. در نهایت با زعفران دم کرده تزئین کرده و دم کنید تا پلو آماده شود.

مواد لازم مقدار

فلفل دلمه‌ای سبز و قرمز ۱ عدد از هر کدام

زعفران دم کرده به مقدار لازم

پیاز ۱ عدد

برنج ۳ پیمانه

گوجه فرنگی ۲ عدد

جعفری ساطوری شده به مقدار لازم

نمک، فلفل سیاه و پاپریکا به مقدار لازم

سرکه ۱ قاشق غذاخوری

هویج ۱ عدد

میگو ۳۵۰ گرم

ذرت ۱/۲ پیمانه

طرز تهیه پلو یونانی با میگو

مرحله 1: آماده‌سازی میگو و مرینیت کردن

ابتدا پیاز را پوست گرفته و به دو روش می‌توانید آن را آماده کنید: یا با رنده ریز رنده کنید یا به صورت نگینی خرد نمایید. سپس در یک کاسه بزرگ، میگوها را به همراه پیاز خرد شده و مقداری نمک، فلفل سیاه، زعفران دم کرده و سرکه اضافه کنید و همه مواد را خوب با هم مخلوط نمایید. این ترکیب را برای مدت نیم ساعت تا یک ساعت داخل یخچال قرار دهید تا میگوها به خوبی مزه‌دار شوند.

مرحله 2: خرد کردن سبزیجات

فلفل دلمه‌ای‌ها را پس از شستن، به صورت نگینی خرد کنید. گوجه‌فرنگی‌ها را نیز بشویید و به همین شکل خرد نمایید. هویج را پوست بگیرید و به صورت مکعبی ریز تکه تکه کنید. جعفری را پاک کرده و به صورت ساطوری خرد کنید. در صورت استفاده از ذرت تازه، آن را بخارپز کنید و یا می‌توانید از ذرت کنسروی استفاده نمایید.

مرحله 3: تفت دادن سبزیجات

در یک تابه بزرگ، مقداری کره و روغن را داغ کنید. سپس همه سبزیجات خرد شده به همراه ادویه‌جات را اضافه کرده و تفت دهید تا سبزیجات نرم و عطر آن‌ها آزاد شود. در انتهای مرحله، جعفری خرد شده را اضافه کرده و پس از چند دقیقه از روی حرارت بردارید.

مرحله 4: پخت میگو

در یک تابه دیگر، میگوهای مزه‌دار شده را با کمی کره به مدت ۷ دقیقه تفت دهید تا کاملاً پخته و نرم شوند. سپس میگوها را به تابه سبزیجات اضافه کنید و تمام مواد را به خوبی با هم مخلوط نمایید.

مرحله 5: آماده‌سازی برنج

برنجی که از قبل خیس خورده است را در یک قابلمه بزرگ قرار داده و روی حرارت بالا بگذارید تا آب آن به جوش بیاید. پس از اینکه برنج نرم شد، آن را آبکشی کنید.

مرحله 6: دم کردن برنج

در کف قابلمه‌ای دیگر، ته دیگ دلخواه خود را قرار دهید. سپس یک لایه برنج، بعد از آن یک لایه از مخلوط میگو و سبزیجات تهیه شده بریزید و این فرایند را تا پایان مواد ادامه دهید. در انتها، کمی زعفران دم کرده روی برنج بریزید و قابلمه را برای مدت ۴۰ دقیقه روی حرارت ملایم قرار دهید تا پلو به خوبی دم بکشد.

مرحله 7: سرو پلو یونانی

پس از پایان زمان دم کشیدن، پلو یونانی شما آماده است. آن را در ظرف مورد نظر خود کشیده و همراه با سالاد یا مخلفات دلخواه نوش جان کنید. این غذای رنگارنگ و خوش طعم، تجربه‌ای متفاوت از پلوهای سنتی به شما ارائه خواهد داد.

 

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۶۵۳۵۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد