//
کدخبر: ۴۶۹۱۲۶ //
مدیرعامل شرکت قند بیستون:

بی‌تدبیری مدیران استانی در کشت بی‌رویه چغندرقند کشاورزان را گرفتار کرد/ تحویل ۲۲۱ هزارتن چغندر از کشاورزان سرپل‌ذهابی

مدیرعامل شرکت قند بیستون، با اشاره به بی‌تدبیری مدیران استانی در کشت بی‌رویه چغندرقند گفت: شرکت قند بیستون به دلیل داشتن، تعهد اخلاقی و جلوگیری از ضرر و زیان به کشاورزان، تمامی محصول چغندرقند را از کشاورزان سرپل‌ذهابی خریداری کرد.

 بی‌تدبیری مدیران استانی در کشت بی‌رویه چغندرقند کشاورزان را گرفتار کرد/ تحویل ۲۲۱ هزارتن چغندر از کشاورزان سرپل‌ذهابی
به گزارش فرتاک نیوز،

نشست خبری مدیر‌عامل شرکت قند بیستون با اصحاب‌ رسانه عصر امروز (هشتم مرداد) برگزار شد.

"بهرام رمضانی" با اشاره به کاشت بی‌رویه چغندرقند در سرپل‌ ذهاب و قصرشیرین اظهار داشت:بر اساس تعهد انجام شده با کشاورزان سرپل‌ذهاب، شرکت قند بیستون ۷۰ تا ۷۵ هزارتن چغندر‌قند را از کشاورزان خریداری کرد و در این زمینه به تعهد خود عمل نمود، اما برخی کارخانه‌ها در استان‌های دیگر کشور، این تعهد را نادیده گرفته وچغندر مازاد روی دست کشاورزان ماند.

وی افزود: شرکت قند بیستون اجباری برای خرید چغندرقند از کشاورزان این مناطق را نداشت اما به دلیل اینکه نگران کشاورزان بودیم و می‌دانیم در نهایت این کشاورزان هستند که متضرر می‌شوند، تصمیم گرفتیم تمامی چغندرقند‌ها را خریداری نماییم.

 به گفته مدیرعامل شرکت قند بیستون تا امروز ۲۲۱ هزار تن چغندر از کشاورزان تحویل گرفته شده و بر اساس پیش‌بینی انجام‌ شده این میزان به ۲۳۰‌هزار تن خواهد رسید که نشان از بالاترین میزان مصرف در شرکت قند بیستون طی ۱۰ سال گذشته دارد.

رمضانی با اشاره به اینکه گوش شنوایی برای شنیدن و تفکر در مورد کشت بی‌رویه چغندرقند در استان وجود نداشت گفت: مدیران‌ ذی‌ربط استانی بدون توجه به ۱- ظرفیت‌های موجود۲- شناسایی مصرف‌کننده ۳- تامین ادوات مورد نیاز ۴- عدم‌توجه به پیامدهای کشت بی‌رویه، کشاورزان را گرفتار کردند هرچند با خرید این میزان محصول مدت زمان زیادی برای استراحت و اورهال شرکت قند بیستون باقی نمی‌ماند اما تلاش ما، کمک به کشاورزانی است که در حال حاضر نیازمند کمک هستند و در این زمینه نیز کوتاهی نخواهیم کرد.

وی اضافه کرد: بر اساس پیش‌بینی انجام گرفته در کشت بهاره امسال ۱۰‌هزار تن چغندرقند در زمین‌های زراعی استان تولید خواهد شد که تعهد کارخانه قند اسلام‌آباد تحویل سه هزار تن و تعهد شرکت قند بیستون هفت هزار تن است، البته در صورتی که  کارخانه دیگری برای خرید چغندر‌قند به استان وارد نشود و چغندر تولیدی به خارج از استان ارسال‌ نگردد به تعهد خود عمل خواهیم کرد.

 رمضانی در ادامه اشاره‌ای به راه‌اندازی تضفیه‌خانه فاضلاب این شرکت داشت و گفت: عملیات اجرایی ساخت این تصفیه ‌خانه با صرف اعتبار ۱۰ میلیارد تومان در حال اتمام است و به زودی به مرحله بهره‌برداری خواهد رسید.

 مدیرعامل شرکت قند بیستون در ادامه از تولید ۲۴ هزار تن شکر با استفاده از چغندر پاییزه خبر داد و گفت: بر اساس پیش‌بینی انجام شده تولید شکر در دور بعدی تولید به ۳۶ تا ۳۷ هزار تن خواهد رسید.

وی همچنین از پرداخت ۱۰۰ درصدی مطالبات کشاورزان خوزستانی و  ۷۰ درصدی مطالبات کشاورزان سرپل‌ذهابی خبر داد و گفت: به محض اتمام تحویل چغندر‌قند و تسویه حساب با صاحبان ادوات کشاورزی باقیماتده مبلغ نیز به کشاورزان سرپل‌ذهابی پرداخت خواهد شد.

 به گفته این مسئول در حال حاضر  ۲۰‌هزار تن شکرخام به شرکت قند بیستون تحویل داده شده که به دلیل حجم بالای کار در زمینه تحویل چغندرقند از کشاورزان سرپل‌ذهاب، حدود ۵۰۰۰ تن از این شکر تصفیه شده است و مابقی آن نیز تا قبل از بهره‌برداری بهاره تصفیه خواهد شد.

خبرنگار:طیبه دولت‌ آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۶۹۱۲۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد