//
کدخبر: ۴۷۸۵۸۷ //

ژل ضد بارداری برای مردان

تحقیقات جدیدی که در نشست سالانه انجمن غدد درون ریز ارائه شد، خبر از یک گزینه نوین و موثر در پیشگیری از بارداری مردان می‌دهد. این محصول که یک ژل است، نتایج فوق‌العاده‌ای نسبت به انتظارات اولیه محققان نشان داده است. کارشناسان بر این باورند که در صورت موفقیت در بلندمدت، این روش می‌تواند نقش مهمی در بهبود سلامت باروری مردان ایفا کند.

ژل ضد بارداری برای مردان
به گزارش فرتاک نیوز،

این تحقیق که از سال 2018 آغاز شده و شامل 222 شرکت‌کننده و شرکای آنها است، هنوز در یک مجله معتبر منتشر نشده است. ژل مذکور شامل ترکیبی از نستورون (سگسترون استات) است که با ایجاد یک “حلقه بازخورد” در مغز، تولید اسپرم را سرکوب کرده و تستوسترون لازم برای عملکرد طبیعی را فراهم می‌کند. شرکت‌کنندگان هر روز ژل را به هر دو تیغه شانه خود می‌مالیدند.

دکتر دیانا بلایث، نویسنده اصلی این تحقیق و رئیس برنامه توسعه پیشگیری از بارداری در موسسه ملی بهداشت کودک و توسعه انسانی، می‌گوید که این تحقیق که به دلیل همه‌گیری COVID-19 به تعویق افتاد، منبعی برای امیدواری است، نه فقط برای شرکت‌کنندگان، بلکه برای شرکای آنها.

اهمیت این تحقیق برای زنان

دکتر بلایث توضیح می‌دهد: “آنچه که به وضوح تشخیص داده نمی‌شود، به‌ویژه در نظرات برخی از مقالات منتشر شده در مطبوعات، اهمیت این تحقیق برای زنانی است که با شرکای خود در این مطالعه شرکت کرده‌اند. آنها باید یک سال پس از کنترل بارداری که از آن راضی نبودند، ادامه دهند و این یک بار سنگین است که بتوانند این دوره استراحت را داشته باشند.”

نتایج شگفت‌انگیز

مطالعه نشان داد که 86 درصد از شرکت‌کنندگان پس از 15 هفته استفاده از ژل، تعداد اسپرم‌هایشان به زیر آستانه تشخیص (کمتر از یک میلیون اسپرم در میلی‌لیتر) رسید. این درصد پس از 9 هفته به 64 درصد و پس از 5 هفته به 21 درصد کاهش یافت. این نتایج سریع‌تر از آن چیزی بود که بلایث و تیمش پیش‌بینی می‌کردند.

نگاهی به آینده

دکتر اندرو وای سان، مدیر سلامت مردان در شرکای اورولوژی در شمال تگزاس و دانشیار پزشکی در دانشکده پزشکی آن برنت ماریون دانشگاه مسیحی تگزاس، اشاره می‌کند که این تحقیق باید در زمینه کاهش اخیر حقوق باروری در آمریکا و افزایش وازکتومی مورد بررسی قرار گیرد.

“موضوع پیشگیری از بارداری مردان در گفتگو با بیماران بسیار مطرح می‌شود. به ویژه با تغییرات قانونی اخیر در ایالت‌های خاص، مردم به دنبال روش‌های آسان‌تر و در دسترس‌تر برای پیشگیری از بارداری هستند. متأسفانه، این مسئولیت تاریخی همیشه بر عهده زنان بوده است.”

استفاده از تستوسترون درمانی که در سال‌های اخیر به دلایل مختلف در ایالات متحده افزایش یافته است، با عوارض جانبی کاهش تولید اسپرم همراه است، اما این روند در مقیاس ماه‌ها به جای هفته‌ها اندازه‌گیری می‌شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۷۸۵۸۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد