//
کدخبر: ۴۸۱۳۵۵ //
با حضور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی؛

اولین کنگره ملی ۹۸۰۰ شهید والامقام در کرمانشاه برگزار شد

با حضور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی،اولین کنگره ملی ۹۸۰۰ شهید والامقام در کرمانشاه برگزار شد.

 اولین کنگره ملی ۹۸۰۰ شهید والامقام در کرمانشاه برگزار شد
به گزارش فرتاک نیوز،

کنگره ملی ۹۸۰۰ شهید کرمانشاه امروز( سوم آبان) با حضور سردار سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، مدیران، مسئولین و فرماندهان نظامی و انتظامی در مرکز فرهنگی آیه‌ها برگزار شد.

سردار بهمن ریحانی  فرمانده سپاه نبی‌اکرم‌(ص)، در این اجلاسیه اظهار داشت: حماسه خون‌بار و قهرمانانه دفاع مقدس در ۳۱ شهریورماه ۱۳۵۹ از کرمانشاه آغاز  و در ادامه به دیگر مرزهای ایران عزیزمان تسری یافت و مرزداران استان کرمانشاه از هر قوم و آیینی با شتاب و اشتیاق جامه رزم بر تن کردند، تا مانند گذشته به رسالت تاریخی خود که همانا حراست از مرزهای کشور بود عمل نمایند..

وی افزود: مردم این دیار در دوران دفاع مقدس، با تشکیل ۱۵ یگان و تیپ مردم پایه، سه تیپ از برادران اهل تسنن و یک یگان از برادران اهل‌حق، همپای برادران ارتش و سپاه نه تنها در پاسداری از مرزهای غربی کشورمان بلکه به ضرورت در هر نقطه از جبهه‌های کشور حضور شجاعانه داشتند. 

 به گفته فرمانده سپاه نبی‌اکرم(ص)، مردم استان کرمانشاه در دوران دفاع مقدس در ۲۷ عملیات تاکتیکی، راهبردی، پدافندی و آفندی در ۳۷۱ کیلومتر از مرزهای غربی شرکت کردند و شهدای نام‌آوری را تقدیم اسلام و انقلاب نمودند.

 سردار ریحانی، کرمانشاه را مشهد شهدای فاتح نامید و گفت: تقدیم ۹۸۰۰ شهید، ۱۹ شهید مدافع حرم، ۲۴ هزار جانباز گواه روشنی برای دلیرمردی این خطه از ایران اسلامی است.

0

وی اضافه کرد: استان کرمانشاه مشهد ۱۶‌هزار شهید از سراسر میهن اسلامی نیز هست که در دوران هشت سال دفاع مقدس خون پاکشان در این سرزمین بر زمین ریخته شد.

فرمانده سپاه نبی‌اکرم‌(ص) افزود:در دوران دفاع مقدس دشمن برای در هم‌شکستن این عزم‌آهنین حدود ۱۱۰۰ بار شهرها و روستاها استان را بمباران و موشک‌باران کرد و این اتفاقات وظیفه ما را در قبال زنده‌نگه‌داشتن نام و یاد شهدا دو برابر کرده است.

وی اضافه کرد: در راستای زنده نگه‌داشتن یاد و نام این شهدای گرانقدر ساختار کنگره شهدا در هشت سطح برنامه‌ریزی شد و در این زمینه ستاد معین در استان‌های قم و تهران، شورای سیاست‌گذاری استانی به ریاست نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمانشاه، ستاد کنگره ملی شهدا و شورای اداری استان به ریاست استاندار کرمانشاه، ستاد اجرایی کنگره با دبیرکلی فرمانده سپاه استان، شورای سیاست‌گذاری بزرگداشت شهدای شهرستان در شهرستان‌ها به ریاست ائمه جماعات، ستاد بزرگداشت شهدای شهرستان‌ها به ریاست فرمانداران، ستاد اجرایی بزرگداشت شهدای شهرستان‌ها با مسئولیت فرمانده سپاه شهرستان، ستاد اجرایی بزرگداشت شهدا در بخش‌ها با مسئولیت بخشداران شکل گرفت و برگزاری ۵۰ جلسه کارگروهی و ۲۰ جلسه سه ساعته با حضور نخبگان و اندیشه ورزان برای شناسایی ظرفیت‌های استان انجام شد و در مجموع ۱۶۴ کمیته استانی و شهرستانی تشکیل و ۸۱۵ عنوان برنامه برای اجرا و ابلاغ گردید.

 سردار ریحانی افزود: ساخت محل برگزاری کنگره ملی شهدا در مساحتی بالغ بر هفت هکتار با زیربنای بالغ بر ۵۰۰۰ متر مربع انجام شد و اقداماتی همچون جمع‌‌آوری آثار شهدا، تکریم و سرکشی از خانواده معظم شهدا و جانبازان بالای ۷۰ درصد، برگزاری ۳۰ اجلاسیه و۲۲۶۳ یادواره شهدا( خانگی، خانوادگی، پایگاهی، شهرستانی،یگانی و...) تولید و چاپ ۳۷۰ عنوان کتاب، ساخت فیلم سینمایی بلند ، پیش تولید سریال و و رونمایی از ۵۰ اثر در حوزه کودک و نوجوان، ساخت ۱۰۰ نماهنگ و کلیپ و ۹۰ مستند از زندگینامه شهدا، نام‌گذاری بیش از ۹۸۰۰ کوچه،خیابان و مدرسه به نام شهدا در سراسر استان، تهیه و توزیع ۲۸۰۵ سری جهیزیه به نیابت از شهدا، تهیه ۶۰ هزار بسته‌ آموزشی، تحصیلی و معیشتی، کمک به آزادسازی ۱۹۵۰ زندانیان غیر عمد به نیابت از شهدا، احداث،تعمیر و مرمت و بازسازی ۵۸۰ خانه محرومین به نیابت از شهدا، کاشت ۳۰۰ هزار اصله نهال به نیابت شهدا نیز انجام گرفت.

خبرنگار:طیبه دولت‌آبادی

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۸۱۳۵۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد