//
کدخبر: ۵۸۷۱۸ //
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه:

اقدامی قابل تحسین ؛ ۴۰میلیارد ریال برای تامین روشنایی زیرساخت های اربعین هزینه شد

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه از سرمایه گذاری ۴۰میلیارد ریالی برای اجرای ۵۰ طرح عمرانی تامین روشنایی مربوط به احداث زیرساخت های اربعین در مرز رسمی خسروی خبر داد.

اقدامی قابل تحسین ؛ ۴۰میلیارد ریال برای تامین روشنایی زیرساخت های اربعین هزینه شد
به گزارش فرتاک نیوز،

مهندس علیمراد مرادی در جمع  خبرنگاران رسانه های  استان کرمانشاه که برای بازدید  از  زیر ساخت ها و آماده سازی امکانات جهت  پذیرایی از زائرین در اربعین امسال توسط شرکت توزیع نیروی برق استان بطور شبانه روزی انجام گرفته از قصرشیرین و مرز رسمی خسروی بازدید کردند

 

در حاشیه این بازدید   که با همت روابط عمومی این شرکت میسر گردید مهندس علیمراد مرادی مجد با اشاره به تلاش کارشناسان ؛تکنسین ها وکارگران این شرکت در آماده سازی امکانات و انجام وظائف محوله گفت :توفیق  خدمت به زائرین حرم مطهر سید الشهدا(ع)و آقا ابوالفضل العباس (ع) امام موسی کاظم (ع)وامام جواد الائمه(ع)موهبتی الهی و افتخاری ابدی است که نصیب شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه شد  و خدا را شاکریم که مجموعه  شریف و تلاشگر این شرکت با اعتقاد راسخ و عاشق خاندان  عصمت و طهارت (علیهم السلام) به منظور خدمت به زائرین اربعین شبانه روز نسبت به آماده سازی  امکانات و روشنایی محل اسکان و پارکینگ ها اقدام کرده اند.

 

photo_۲۰۱۷-۱۰-۲۶_۰۷-۴۶-۰۳

 

وی گفت: برای تامین روشنایی و بازسازی مسیر خطوط و افزایش و تقویت زیرساخت های اربعین در قصرشیرین مسیری به طول  بیش از ۱۵کیلومتر  و خط موازی با شبکه فرعی برق احداث شده است.

 

وی همچنین روشنایی ۲۰ کیلومتر خط ۲۰ کیلو ولت برای تقویت شبکه های برق قصرشیرین به خسروی و تامین روشنایی بیش از ۱۵۰هکتار از توقفگاه های خودروی سواری زائران اربعین در بیش از پنج نقطه با احداث ۱۶ برج نوری ۴۰۰وات سدیمی با ارتفاع ۲۲متر را نیز از دیگر اقدام های شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه بیان کرد.

 

وی در ادامه از تامین روشنایی ۱۰هکتار توقفگاه برای اتوبوس های زائران، جایگاه های سوخت و اردوگاه جمعیت هلال احمر با نصب ۶۰پایه با ۱۲۰ چراغ و همچنین تامین روشنایی ۱۰ نقطه استقرار مرکز فوریت های پزشکی در مسیر قصرشیرین به خسروی خبر داد.

 

 

 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه بیان کرد: همچنین این شرکت با برپایی ۱۰موکب در مسیر کرمانشاه تا خسروی با همکاری بیش از ۵۰ دستگاه اجرایی در خدمت زائران اربعین حسینی خواهد بود.

 

 مهندس مرادی مجد  اظهار داشت: در ایام اربعین، هزینه برق مصرفی تمامی هیئت های مذهبی رایگان است و بر اساس رضایت و تقدیر مسئولین ذیربط و  معاون وزیر کشور، بهترین روشنایی برای خدمات دهی به زائران در قصرشیرین و مرز خسروی وجود دارد.

 

مهندس مرادی مجد گفت: پیش  از مسدود شدن موقت مرز خسروی، روزانه  حدود سه هزار زائر از این معبر رسمی به عراق و داخل کشورمان تردد می کردند که. بنا بر  تصمیم ستاد مرکزی اربعین قرار است امسال ۵۰۰ هزار   از زائران جمهوری اسلامی و زائران اتباع خارجی از مرز رسمی خسروی در ایام اربعین حسینی به کربلای معلا عزیمت کنند.

 

photo_۲۰۱۷-۱۰-۲۷_۱۴-۲۱-۲۳

 

که این مهم نیازمند آماده سازی امکانات و شرایط لازمی است که یکی از این شرایط تامین روشنایی  مسیر و عبور و اسکان زائران و تقویت و افزایش   زیر ساخت هاو تامین برق پایدار بویژه در این ایام  در این شهرمرزی  است که همانطور که گفته شد با تلاش همه کارشناسان و کارگران موفق به اجرای این همه شدیم و همچنان تا بازگشت همه زائران از این مسیر در محل حضور شبانه روزی خواهیم داشت.

 

گفتنی است شهرستان قصرشیرین دارای  واحد های  اقامتی شامل هتل و مهمانپذیر درجه یک تا سه با ۳۲۲ اتاق و یک هزار و ۱۲۰۰تخت آماده پذیرایی از زائران عتبات عالیات است.

 

نکته قابل توجه اینکه  در کنار این اماکن با همت هلال احمر و شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه  با نصب چادر و تامین روشنایی محل اسکان ،زائران عتبات عالیات  در مسیر تردد خود به عراق  با آسایش و امنیت می توانند  در این منطقه مرزی اقامت داشته باشند.

 

فرماندار قصرشیرین از تلاش و اقدام های شرکت توزیع نیروی برق در تامین روشنایی زیرساخت های اربعین  برای خدمات رسانی به زائران در شهرستان قصرشیرین و خسروی  تقدیر کرد .

 

فرامرز اکبری با اشاره به اقدام های انجام گرفته از سوی دستگاه های مختلف در تسهیل تردد و اسکان  زائران عتبات عالیات در اربعین  در شهرستان قصر شیرین و شهر مرزی خسروی از اقدام های ارزشمند شرکت توزیع نیروی برق در تامین  روشنایی مسیر قصرشیرین به خسروی با اعتبار  ۶ میلیارد ریال که سالها در خاموشی فرو رفته بود  تقدیر کرد.

 

وی همچنین   اقدام ارزشمند شرکت توزیع نیروی برق در ایجاد خط اضطراری قصرشیرین به خسروی را قابل تقدی دانست.

 

وی گفت: اقدامی که شرکت توزیع نیروی برق در تامین روشنایی توقف گاه های قصرشیرین به خسروی انجام داده و نصب برج های نوری که در این توقف گاه ها را در نوع خود بی نظیر عنوان کرد وگفت :  مرز مهران که چندین سال است محل تردد زایران اربعین است چنین زیرساختی را برای تامین روشنایی توقف گاه های خود ندارد.

 

وی گفت: هرجا که نیاز به برق داشتیم شرکت توزیع نیروی برق خوب وارد عمل شده و در تامین روشنایی اردوگاه های اضطراری ، سرویس های بهداشتی سیار ،  تامین برق موکب های پذیرایی از زایران و خدمات رسانی به آن ها نیز به طور جدی وارد عمل شده که امید است این خدمات رسانی  ادامه یابد زیرا برق یکی از نیازهای اصلی ما در بحث زیرساخت های اربعین  است.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۵۸۷۱۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد