//
کدخبر: ۳۹۵۹۸۳ //
بورانی بادمجان

بورانی بادمجان مجلسی با طعم فوق‌العاده| این طرز تهیه را از دست ندهید

از پیش غذاهای گیلانی، بورانی بادمجان خوشمزه و مقوی است که با عطر و طعم فوق‌العاده‌اش، همه را جذب می‌کند و به راحتی درست می‌شود.

 بورانی بادمجان مجلسی با طعم فوق‌العاده| این طرز تهیه را از دست ندهید
به گزارش فرتاک نیوز،

بورانی بادمجان یکی از انواع پیش غذاهای خوشمزه و اصیل گیلانی است که طعم و عطر فوق‌العاده‌ای دارد و خیلی راحت و سریع آماده و درست می‌شود، بورانی بادمجان یک پیش غذای مقوی و پرخاصیت است که طرفداران زیادی دارد. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه بورانی بادمجان در ادامه با ما همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
بادمجان کبابی ۴ عدد
ماست چکیده ۳۰۰ گرم
هویج خام رنده شده ۱ تا ۲ عدد
نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم
گلپر و پول بیبر به مقدار لازم
پودر موسیر به مقدار لازم

طرز تهیه بورانی بادمجان

مرحله اول

برای تهیه بورانی بادمجان ابتدا بادمجان‌ها را تمیز بشورید و خشک کنید، توجه کنید کلاهک سبز آن کنده نشود، سپس روی منقل یا گاز کبابی کنید، اگر نمی‌خواهید بادمجان‌ها بوی دود بدهد می‌توانید در فر قرار دهید و آن‌ها را بپزید، بعد از آن پوست بادمجان‌ها را جدا کنید.

مرحله دوم

سپس بادمجان‌ها را روی یک سطح صاف قرار دهید و با چاقوی تیز ریز خرد و ساطوری کنید، می‌توانید با گوشتکوب، بادمجان‌ها را بکوبید و له کنید و بعد در یک ظرف بریزید و ماست را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا با هم مخلوط شوند.

مرحله سوم

بعد با توجه به ذائقه و سلیقه خودتان می‌توانید یک تا دو هویج را بشورید و پوست بگیرید و با رنده ریز رنده کنید و در ظرف بادمجان و ماست بریزید و با هم مخلوط کنید، اگر مزه شیرین هویج با ذائقه شما سازگار نیست می‌توانید هویج را اضافه نکنید.

بورانی اسفناج یکی از پیش غذاهای خوشمزه و لذیذ است که معمولا در کنار غذاهای سنتی و محلی سرو

مرحله چهارم

سپس مقداری نمک و فلفل سیاه به مواد اضافه کنید و هم بزنید و بعد با توجه به ذائقه و سلیقه خودتان مقداری، گل‌پر، پول‌بیبر و پودر سیر را هم روی مواد بریزید و هم بزنید تا عطر ادویه ها آزاد شود و همه مواد و ادویه‌ها کاملا با هم مخلوط شوند.

مرحله پنجم

 

بعد مقداری مغز گردو را به اندازه‌ای که زیر دندان بیاید خرد کنید و در یک تابه بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید و هم بزنید تا تفت داده شود و سپس مقداری روغن زیتون، پاپریکا و پول‌بیبر به آن اضافه کنید تا خوشرنگ شود و از روی حرارت بردارید.

مرحله ششم

سپس گردوها را به ماست اضافه کنید و هم بزنید تا همه مواد با هم مخلوط شوند و بعد ظرف بورانی بادمجان را در یخچال قرار دهید تا به مدت ۱ ساعت استراحت کند و طعم و عطر همه مواد با هم مخلوط شود و بعد از یخچال بیرون بیاورید و هم بزنید.

مرحله هفتم

بعد از آن بورانی بادمجان را در ظرف مناسب بریزید و با مقداری مغز گردو خرد شده و چند برگ نعناع، شوید و ریحان تازه یا برگ گل محمدی تزئین کنید و به عنوان یک پیش غذای خوش طعم و مقوی و یا یک غذای ساده و رژیمی سرو کنید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۹۵۹۸۳ //
ارسال نظر
 
  • ناشناس

    خوب بود

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد