//
کدخبر: ۴۰۵۶۲۳ //
آشپزی | بستنی | بستنی یخی

طرز تهیه بستنی یخی دو رنگ | مزه و شکلش جذابه!

امروز قصد دارم بستنی دو رنگ خوشمزه با ماست رو آموزش بدم که از ترکیب دو میوه پر طرفدار یعنی طالبی و تمشک تهیه می شه و می تونید با همراهی عزیزان و فرزندانتون حسابی از درست کردن و خوردنش لذت ببرید و حتی این بستنی خوش آب و رنگ رو می شه برای مناسبات مختلف مثل تولد بچه ها در شکل ها و اندازه های مختلف سرو کرد و حسابی همه رو هیجان زده و خوشحال کرد.

دربین انواع بستنی که دوستداران فراوان داره خوردن بستنی یخی در یک روز گرم و طاقت فرسای تابستان می تونه حسابی سر حالمون بیاره و کمی حال و هوامون رو عوض کنه به خصوص اگه این بستنی لذیذ توی خونه و با مواد و میوه های مرغوب و سالم تهیه بشه. خوب می دونیم که بستنی یخی رو می شه با مواد مختلف یعنی شیر، شربت، پوره انواع میوه و .. تهیه کرد و از خوردنش حسابی لذت برد. یک نوع بستنی یخی که طرفدار بسیار داره بستنی یخی دو رنگ یا چند رنگه که بیش از هرکسی بچه ها عاشقش می شن و تمایل زیادی به خوردنش دارن.

بستنی یخی دو رنگ یا چند رنگ(رنگین کمان) رو می شه با انواع میوه ها ی ترکیبی تهیه کرد و این حس تازگی و طراوت بستنی خونگی رو چند برابر کرد.

 

مواد لازم برای بستنی یخی دو رنگ

طالبی کوچک 1 عدد

تمشک 1 پیمانه

شکر 1 پیمانه

ماست خامه ای 1/2 پیمانه

طرز تهیه کیک بستنی توت فرنگی

مرحله اول:

طالبی را پوست بکنید و به تکه های کوچک برش بزنید سپس تکه های طالبی ، نصف پیمانهشکر و 2/3 ماست را داخل میکسر بریزید و بزنید تا یکدست شود ، مخلوط را داخل قالب بستنی بریزید و 1-2 ساعت داخل فریزر قرار دهید تا ببندد.

مرحله دوم:

برای لایه بالایی تمشک را بهمراه نصف پیمانه شکر داخل میکسر بریزید ، 1/3 باقی مانده ماست را اضافه کنید و بزنید تا یکدست شود سپس از صافی رد کنید ، این مخلوط را روی بستنی طالبی که یخ زده است بریزید و مجدد داخل فریزر قرار دهید تا لایه بالایی نیز بسته شود. زمانیکه این لایه نیز بسته شد بستنی یخی طالبی شما آماده است.

نکات کلیدی تهیه بستنی یخی دو رنگ

-می توان به جای ماست خامه ای از ماست شیرین پر چرب یا خامه هم استفاده کنید ، میتوانید به جای تمشک از میوه های دیگری مانند شاه توت ، توت فرنگی و … نیز استفاده کنید.

-به جای این میوه ها از هر میوه دیگه مثل توت فرنگی، هندوانه، موز، انبه، شاهتوت و … می توان استفاده کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۰۵۶۲۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد