//
کدخبر: ۴۱۴۷۸۵ //
آشپزی |مربای پوست هندوانه

مربای جدید و خوش طعم |مربای پوست هندوانه!!

امروز قصد داریم طرز تهیه مربای پوست هندوانه را به شما آموزش دهیم.با ما همراه شوید.

مربای جدید و خوش طعم |مربای پوست هندوانه!!
به گزارش فرتاک نیوز،

سلام و صد سلام خدمت همه ی همراهان عزیز و دوست داشتنی ، امروز با یک مربای خیلی خوش مزه و عالی برای صبحانه هاتون آمدم ، مربای پوست هندوانه که تقریبا شکل و مزش مثل مربای بالنگ می مونه .

مواد لازم:

هندوانه یک دوم

شکرپنج لیوان

زعفران دمکرده به میزان لازم

گلاب یک قاشق غذاخوری

پودر هل نصف قاشق چای خوری

آب به میزان لازم

آب لیموی تازه یک عدد

جوش شیرین یک قاشق غذا خوری

طرز تهیه و دستور پخت:

مرحله ی اول

اول از همه یک هندوانه را کامل داخلش را خالی می کنیم ، بعد پوست رویی یعنی پوست سبز نصف هندوانه را می گیریم تا اون قسمت سفید پوستش باقی بمونه . البته شما می توانید همه ی هندوانه را هم درست کنید و پوستش را مربا کنید ،  من این جا فقط نصف پوست هندوانه را برداشتم . حالا پوست سبز هندوانه را که جدا کردیم ، اون قسمت سفید رنگ را به قطعه های مساوی و یا به هر شکلی که دوست داریم برش می دهیم . 

مرحله ی دوم

پوست های سفید تکه تکه شده را خوب می شوییم و داخل یک ظرف پر از آب قرار می دهیم و یک قاشق غذا خوری جوش شیرین داخل آن می ریزیم . ( می توانید اصلا این کار را نکنید و یک سره پوست را بجوشانید و مربا کنید . ) حدود چهار ساعت اجازه می دهیم تا پوست هندوانه داخل آب بماند ، بعد از چهار ساعت پوست ها را آب کشی کنید و کامل بشویید .  داخل قابلمه یا ظرف مورد نظرتان بریزید و تا روی پوست ها را از آب پر کنید ، شعله ی گاز را روشن کرده و حرارت را زیاد کنید ، وقتی آب به جوش آمد ، حدود پنج دقیقه بگذارید تا بجوشند و بعد داخل سبد آب کش کنید . 

مرحله ی سوم

پوست ها را که آب کش کردید ، دوباره داخل قابلمه بریزید ، داخل یک کاسه آب و پنج لیوان شکر را بریزید ، تا روی پوست ها داخل قابلمه آب بریزید و حرارت را زیاد کنید و وقتی آب و شکر جوش آمد این بار حرارت را خیلی کم کنید و در قابلمه را بگذارید تا یک ساعت و نیم برای خودش بجوشد و آبش  به نیمه برسد .

مرحله ی چهارم

وقتی یک ساعت از پختن پوست ها گذشت ، در قابلمه را برداشته و در واقع در نیم ساعت آخر یک قاشق غذا خوری گلاب و نصف قاشق چای خوری پودر هل و آب یک عدد لیمو ترش را به مخلوط پوست هندوانه و آب و شکر اضافه کرده و در صورت تمایل می توانیم مقداری عصاره ی زعفران نیز اضافه کنیم .  

مرحله ی پنجم 

وقتی حدود نیم ساعت دیگر مواد داخل قابلمه با هم جوشیدند ، مقدار آب داخل قابلمه را نگاه می کنیم و اگر غلیظ شده بود می توانیم زیر قابلمه را خاموش کنیم . اگر می خواهید از غلظت آب مربا مطمئن شوید ، می توانید از آب آن داخل یک ظرف بریزید و کمی صبر کنید تا خنک شود و بعد کامل غلظت آن مشخص خواهد شد . 

مرحله ی ششم 

وقتی مربا به غلظت مناسب و مورد نظر رسید حرارت را خاموش کرده و اجازه می دهیم تا مربا کاملا خنک شود . بعد داخل یک ظرف در بسته یا شیشه درون فریزر یا یخچال نگه داری می کنیم . حتما در ظرف در بسته مربا را نگه داری کنید ، چون اگر در ظرف باز بگذارید ، روی مربا خشک خواهد شد . بفرمایید این مربای خوش مزه را با کره یا خامه در صبحانه هایتان می توانید استفاده و نوش جان کنید . در روزگاران قدیم ، پوست هندوانه را داخل آب آهک برای ترد تر شدن و نرم تر شدن می گذاشتند ولی من بدون این کار درست کردم و خیلی هم خوب و ترد شد . امیدوارم این مربای خوش مزه را  درستش کنید و از خوردنش لذت ببرید . حتما نظراتتونو بهم بگید ، خیلی خیلی خوش حال میشم و با احترام پاسخ گویتان هستم .

نکته : می توانید به جای آب لیموی تازه از آب لیموی صنعتی هم استفاده کنید ، ولی آب لیموی تازه مربا را بهتر و خوش طعم تر خواهد کرد . از جوهر لیمو نیز می توانید برای جلوگیری از کپک زدن مربا استفاده کنید . در کل استفاده از لیمو یا جوهر لیمو یا آب لیمو برای این است که مربا بعدا کپک نزند . 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۱۴۷۸۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد