//
کدخبر: ۴۱۶۶۴۷ //
آشپزی | بورانی مرغ

طرز تهیه یک غذای لذیذ و ساده | بورانی مرغ رو یکبارم که شده امتحان کن!

در اینجا می خواهیم یکی دیگر از بورانی مرغ لذیذ را که قابل تهیه با مرغ است را به شما معرفی نماییم. مهمترین نکته در تهیه انواع بورانی استفاده از ماست چکیده یا ماست یونانی شیرین است. ماست ترش برای تهیه بورانی مناسب نیست.

طرز تهیه یک غذای لذیذ و ساده | بورانی مرغ رو یکبارم که شده امتحان کن!
به گزارش فرتاک نیوز،

بورانی در نوع سرد و گرم قابل تهیه و سرو است. همانگونه که گفتیم بورانی را می توان به گونه ای تهیه کرد که بتوان از آن به عنوان غذای اصلی استفاده کرد ولی در بیشتر حالات بیشتر بصورت مزه و پیش غذا مصرف می گردد.

مواد اولیه برای تهیه بورانی مرغ

سینه مرغ : 1 عدد

ماست (چکیده، یونانی یا سون) : 2 پیمانه

گردو : 6 عدد

سیر : 3 حبه

سبزیجات معطر (نعناع، شوید، گشنیز، جعفری) : 2 قاشق غذا خوری

سس مایونز : 2 قاشق غذا خوری ( در صورت تمایل)

پیاز : 1 عدد

نمک و فلفل و زرد چوبه : به مقدار لازم

زعفران دم کرده : به مقدار لازم

آموزش مراحل تهیه بورانی مرغ

مرحله اول

یا قابلمه مناسب برای پخت مرغ انتخاب کنید. پیاز را پوست گرفته و بشویید و به چهار قسمت تقسیم کنید. درون قابلمه کمی روغت بریزید و روی حرارت ملایم اجاق قرار دهید تا روغن داغ شود.

پیاز را به قابلمه اضافه کنید و کمی تفت دهید. نمک، فلفل و زرد چوبه ( و در صورت تمایل ادویه های دیگر) را به پیاز اضافه کنید و به همراه آن کمی تفت دهید.

مرحله دوم

پس از اینکه بوی ادویه های بلند شد، سینه مرغ را دو تکه کنید و به قابلمه اضافه نمایید. وقتی مرغ را نیز کمی به همراه مواد دیگر کمی تفت دادید، دو لیوان آب جوش به آن اضافه کرده و درب قابلمه را بگذارید ا مرغ با شعله ملایم بپزد. پس از اینکه مرغ به طور کامل پخت، آن را از درون قابلمه خارج کنید و بعد از سرد شدن مرغ ها، آن ها را به صورت تکه های ریز یا ریش ریش در بیاورید و کنار بگذارید.

مرحله سوم

سیر ها را پوست گرفته و رنده کنید ( یا له کنید). گردو ها را  نیز خورد کنید و کنار بگذارید. سبزیجات معطر را اگر تازه هستند پاک کنید و بشویید و سپس خورد کنید.

مرحله چهارم

مرغ های ریش ریش شده، سبزیجات معطر، سیر رنده شده، مغز گردوی خورد شده و نمک و فلفل را درون یک کاسه بزرگ ریخته و با هم مخلوط کنید. سپس ماست و سس مایونز را به مواد درون کاسه اضافه کنید و هم بزنید تا مواد به طور یکدست و کامل با هم مخلوط شوند.

مرحله پنجم

روی کاسه یک لایه نایلون سلفون بکشید و به مدت چند ساعت درون یخچال قرار دهید تا طعم واد به خورد یکدیگر برود. پس از چند ساعت می توانید بورانی را در ظرف مورد نظر ریخته و با استفاده از زعفران و مغز گردو روی بورانی مرغ را تزئین و سرو نمایید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۱۶۶۴۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان