//
کدخبر: ۴۱۹۴۱۰ //
آشپزی | کلوچه گردک

کلوچه گردک | یکبار امتحانش کنی عاشقش میشی!

یکی از انواع خاص و متفاوت کلوچه گردک را اهالی ماسوله درست می‌کنند که محبوبیت زیادی دارد. ما امروز قصد داریم طرز تهیه کلوچه یا شیرینی گردک ماسوله را آموزش دهیم که طرز تهیه بسیار آسانی دارد.

کلوچه گردک | یکبار امتحانش کنی عاشقش میشی!
به گزارش فرتاک نیوز،

کلوچه گردک یا شیرینی آگردک، نوعی شیرینی سنتی است که در بخش‌های مختلف کشورمان درست می‌شود. اهالی استان همدان، شیرینی آگردک را به شکل نوعی دونات درست می‌کنند، در حالی که در استان مرکزی آن را به صورت نانی مسطح و نازک می‌پزند.

شیرینی کردگ با آرد برنج، آرد گندم، خاکه قند، کره، زنجبیل، بکینگ پودر و زعفران دم‌کرده درست می‌شود که در اغلب خانه‌ها پیدا می‌شوند. این شیرینی، بافتی ترد و نرم دارد و زنجبیل، طعمی تند و دلچسب به آن می‌دهد. خوردن یکی از این کلوچه‌های خوشمزه همراه چای در روزهای سرد، حسابی بدن‌تان را گرم می‌کند. همچنین این کلوچه‌ها را می‌توانید برای عیدنوروز و دیگر مناسبت‌ها درست کنید و با آن‌ها از مهمانان‌تان پذیرایی کنید.

مواد لازم برای کلوچه گردک

آرد برنج 300 گرم

آرد گندم 300 گرم

خاکه قند 300 گرم

زنجبیل 30 گرم

کره یا روغن جامد  300 گرم

بکینگ پودر 1/2 قاشق چای‌خوری

زعفران دم‌کرده برای تزئین

طرز تهیه کلوچه گردک

مرحله اول

فر را با دمای 180 درجه سانتی‌گراد روشن کنید تا گرم شود. کره یا روغن جامد را روی حرارت آب کنید، خاکه قند را به آن اضافه کنید و خوب مخلوط نمایید تا خاکه قند در روغن حل شود.

مرحله دوم

آرد گندم، آرد برنج، بکینگ پودر و زنجبیل را مخلوط کنید، قاشق قاشق مخلوط آرد را به خاکه قند حل‌شده بیفزایید و خوب هم بزنید. پس از این‌که تمام مواد آردی را اضافه کردید، شروع به ورز دادن کنید.

آن‌قدر خمیر را ورز دهید تا به روغن بیفتد. پس از به روغن افتادن خمیر، آن را به مدت 2 ساعت کناری قرار دهید تا استراحت کند.

 مرحله سوم

پس از 2 ساعت مجددا خمیر را ورز دهید. بعد از ورز دادن خمیر، تکه‌هایی به اندازه یک پرتقال از آن جدا کنید. سپس روی سطح کار کمی آرد بپاشید و هر تکه خمیر را با وردنه خوب باز کنید تا دایره‌ای به قطر نیم سانتی‌متر شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۱۹۴۱۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد