//
کدخبر: ۴۲۴۳۱۲ //
آشپزی | کیک نارگیل

کیک نارگیل | حتما برای عزیزانت درستش کن !

در این دستور پخت طرز تهیه کیک نارگیل خانگی را برایتان بصورت کاملا حرفه ای و کاربردی قرار داده ایم.

 کیک نارگیل | حتما برای عزیزانت درستش کن !
به گزارش فرتاک نیوز،

شما می توانید با مطالعه این رسپی کیک نارگیل را بصورت حرفه ای در منزل برای عزیزانتان طبخ نمایید.

مواد لازم برای تهیه کیک نارگیل

3 فنجان (360 گرم) آرد کیک

1 قاشق غذا خوری بیکینگ پودر

نصف قاشق چای خوری نمک

2 فنجان (400 گرم) شکر سفید

سه چهارم فنجان کره بدون نمک در دمای اتاق

یک چهارم فنجان روغن نباتی یا روغن کانولا

1 و 1/3 فنجان آب نارگیل در دمای اتاق

2 عدد تخم مرغ بزرگ در دمای اتاق / زرده و سفیده جدا شود

1 قاشق چای خوری عصاره نارگیل

نصف قاشق چای خوری عصاره وانیل

4 عدد سفیده تخم مرغ بزرگ در دمای اتاق

یک هشتم قاشق چای خوری کرم تار تار

رویه کیک

340 گرم پنیر خامه ای تقریباً در دمای اتاق

سه چهارم فنجان کره بدون نمک در دمای اتاق

1 قاشق چای خوری عصاره نارگیل

5 فنجان (600 گرم) پودر قند

1 و 1/2 فنجان نارگیل رنده شده پودری

آموزش طرز تهیه کیک نارگیل

برای کیک:

مرحله ۱: فر را روی 350 درجه گرم کنید. سه قالب کیک گرد 23 سانتی را کره زده و ته هر کدام را با یک لایه کاغذ روغنی بپوشانید و سپس کاغذ روغنی را با کره چرب کنید و قالب ها را کنار بگذارید.

مرحله ۲: آرد کیک را در یک کاسه بزرگ بریزید و سپس بکینگ پودر و نمک را اضافه کرده و مخلوط را هم بزنید. در کاسه یک مخلوط کن برقی ایستاده، مجهز به چنگک خمیر، شکر، کره و روغن کانولا را با سرعت متوسط ​​مخلوط کنید تا خوب با هم ترکیب شوند.

به یاد داشته باشید که اطراف کاسه را هم تمیز کنید و مواد را وسط کاسه بیاورید و تا کاملا با هم ترکیب شوند.

مرحله ۳: زرده تخم مرغ را یکی یکی اضافه کرده و بعد از هر بار افزودن مخلوط کنید. (2 سفیده تخم مرغ نگهدارید و با مواد ترکیب نکنید) سپس عصاره نارگیل و وانیل را هم به آن اضافه کنید.

مرحله ۴: یک سوم از مخلوط آرد را اضافه کنید و فقط مخلوط کنید تا یکدست شود. نصف آب نارگیل را اضافه کنید و فقط مخلوط کنید تا مخلوط شود. یک سوم دیگر مخلوط آرد را با هم مخلوط کنید و سپس آب نارگیل باقی مانده را مخلوط کنید. کار را با مخلوط کردن یک سوم آخر مخلوط آرد به پایان برسانید.

مرحله ۵: در یک کاسه مخلوط کن جداگانه، با استفاده از همزن برقی دستی، 6 عدد سفیده تخم مرغ را با کرم تارتار با سرعت متوسط ​​به بالا هم بزنید تا قله های سفت و انعطاف پذیر به دست آیند.

مرحله ۶: با استفاده از یک کاردک لاستیکی، یک سوم سفیده تخم مرغ را به طور همزمان در خمیر کیک بریزید و بعد از هر بار افزودن آن را ترکیب کنید (سفیده تخم مرغ را بیش از حد مخلوط نکنید).

مرحله ۷: خمیر را بین قالب های آماده کیک تقسیم کنید. خمیر را به صورت یکنواخت پهن کرده و در فر از قبل گرم شده حدود 19 الی 22 دقیقه قرار دهید. تا زمانی که خلال دندان را وسط کیکی فرو می کنید و تمیز بیرون نیاید، آن را از فر خارج نکنید و بگذارید پخته شود.

مرحله ۸: بعد از پخت، بگذارید کیک حدود 5 الی 10 دقیقه در قالب کیک خنک شود. سپس یک چاقو را در امتداد لبه های کیک بچرخانید و هر کدام را روی یک توری سیمی وارونه کنید تا کاملاً خنک شوند. سپس کیک را به سه لایه برش داده و لایه های بریده شده را تا حد نیاز کاملا خنک کنید.

مرحله ۹: روی یک لایه خامه بزنید و سپس یک لایه دیگر روی آن اضافه کنید و دوباره روی لایه دوم هم خامه بمالید. سپس با گذاشتن آخرین لایه، روی کیک و کناره ها آن را با خامه بپوشانید.

کیک را روی یک سینی پهن لبه دار قرار دهید و پودر نارگیل را در همه جای کیک به طور مساوی پخش کنید و (کمی روی دیواره های کیک فشار دهید تا پودر نارگیل ها بچسبند.

مرحله ۱۰: من فقط این کار را روی یک سینی پخت لبه دار انجام دادم تا تمیز کردن آن راحت تر باش). کیک ها را در ظرف دربسته در یخچال نگهداری کنید (قبل از سرو در دمای اتاق استراحت دهید تا زیاد سرد نباشد).

برای رویه کیک

مرحله ۱۱: در کاسه مخلوط کن برقی که مجهز به چنگک خمیر است، کره را با پنیر خامه ای بزنید تا یکدست شود. عصاره نارگیل را به آن اضافه کنید و مخلوط کنید. پودر قند را اضافه کرده و با سرعت متوسط ​​هم بزنید تا یکدست شود.

مرحله ۱۲: اگر خامه آبکی به نظر آید و وا رود، در صورت لزوم می توانید آن را منجمد کنید. (کمی آبکی بودن خامه مشکلی ندارد و هنگامی که آن را روی کیک مالیدید، نارگیل به آن کمک می کند تا در جای خود بماند و خودش را بگیرد).

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۲۴۳۱۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان