//
کدخبر: ۴۲۴۳۱۵ //
آشپزی | کیک کاکائویی

آموزش کیک جذاب | طرز تهیه کیک کاکائویی !

طرز تهیه کیک کاکائویی ساده فوری 10 نفره را برایتان قرار داده ایم.

آموزش کیک جذاب | طرز تهیه  کیک کاکائویی !
به گزارش فرتاک نیوز،

 شما عزیزان می توانید با مطالعه این طرز تهیه کیک کاکائویی ساده فوری 10 نفره یک کیک خوشمزه و بینظیر از بهترین کیک کاکائویی را برای خود و عزیزانتان تهیه نمایید.

مواد لازم برای تهیه کیک کاکائویی

آرد 2 پیمانه

شکر یک پیمانه

شیر یک لیوان

پودر کاکائو دو قاشق غذاخوری

روغن مایع  یک پیمانه

تخم‌مرغ ۴ عدد

وانیل نصف قاشق چای‌خوری

بکینگ پودر یک قاشق چای‌خوری

آموزش مراحل تهیه کیک کاکائویی

مرحله اول: گرم کردن فر

قبل از شروع کار برای تهیه کیک کاکائویی ، فر را روشن کنید و دمای آن را بر روی۱۷۰ درجه سانتی‌گراد قرار دهید تا خوب گرم شود.

مرحله دوم: آماده‌سازی مواد کیک کاکائویی

تخم‌مرغ‌ها را در یک ظرف بشکنید و وانیل و شکر را به آن اضافه کنید. مواد را به مدت 5 دقیقه با دور تند هم‌زن برقی بزنید تا خوب ترکیب شود. این کار را تا جایی ادامه دهید که رنگ مواد روشن شده و کمی کشدار شود. در نهایت شیر را به مایه تخم‌مرغی اضافه کنید.

هم‌زن را روی دور کند قرار دهید و به مدت 30 ثانیه هم بزنید تا شیر با بقیه مواد مخلوط شود. روغن را نیز به مواد تخم مرغی اضافه کنید و خوب ترکیب کنید.

مرحله سوم: اضافه کردن آرد و روغن

آرد را به همراه بیکینگ پودر و پودر کاکائو باهم مخلوط کرده و سه بار الک کنید. آرد را کم‌کم و طی چند مرحله اضافه کنید و با لیسک هم بزنید. دقت داشته باشید که لیسک را به صورت دورانی و آرام حرکت دهید تا پف تخم‌مرغ‌ها نخوابد.

مرحله چهارم:  پخت کیک

قالب مورد نظر را با روغن چرب کنید و کف آن کمی آرد بپاشید. مایه کیک کاکائویی را درون قالب بریزید و آن را چند بار به زمین بکوبید تا هوای اضافی از آن خارج شود. قالب را به مدت 40 دقیقه در فر از قبل گرم شده قرار دهید تا کیک به طور کامل بپزد. می‌توانید از خلال دندان برای تست پخت کیک استفاده نمایید. در صورتی که پخت به طور کامل انجام شده بود، کیک را از فر خارج کنید.

کیک شما آماده است. کیک کاکائویی را بر روی یک توری قرار دهید تا سرد شود. سپس آن را در ظرف موردنظر بگذارید. می‌توانید از شکلات آب‌شده  برای تزئین کیک استفاده کنید و آن را در کنار چای داغ  سرو نمایید.

اگر فر ندارید، کیک کاکائویی درون قابلمه بپزید. برای انجام این کار، درون قابلمه یک بند انگشت آب بریزید و قالب را درون آن قرار دهید. زیر قابلمه شعله‌پخش کن بگذارید تا حرارت به صورت یکدست پخش شود. درب قابلمه را نیز با دم‌کنی بپوشانید و اجازه دهید کیک به مدت 30 دقیقه روی اجاق بماند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۲۴۳۱۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان