//
کدخبر: ۴۶۳۵۹۸ //
نکات خانه داری

ترفندهای تمیزکاری منزل کار شما را به طرز فوق‌العاده‌ای ساده و سریع می‌کنند!!

در این مقاله نکات جدید تمیزکاری برای فضای کلی خانه و البته آشپزخانه و اتاق‌ها را با هم مرور می‌کنیم. با ما همراه باشید.

 ترفندهای تمیزکاری منزل کار شما را به طرز فوق‌العاده‌ای ساده و سریع می‌کنند!!
به گزارش فرتاک نیوز،

اصولا ترفند کلمه جذابی‌ست؛ حالا چه بحثِ ترفند تمیزکاری خانه باشد، چه شکافتن اتم و هوا کردن موشک. فرقی نمی‌کند عادت داشته باشید هرروز نظافت کنید، یا اینکه فقط آخر هفته‌ها یکی دوساعتی را به اینکار اختصاص دهید، ترفندهای تمیزکاری منزل کار شما را به طرز فوق‌العاده‌ای ساده و سریع می‌کنند.

مایکروویو

در یک کاسه آب نصف یک لیمو را با یک فنجان آب ترکیب کنید، و آن را در مایکروویو قرار دهید. حالا دستگاه را روی درجه بالا برای سه دقیقه تنظیم کنید تا محلول به جوش بیاید. وقتی دستگاه خاموش شد، پنج دقیقه صبر کنید. حالا همه آلودگی‌ها سست شده و آماده‌اند تا پاک شوند!

ظروف شکسته

دفعه بعد که لیوانی در آشپزخانه شکست، اصلا نگران جمع کردن تکه‌های ریز آن نباشید. یک ترفند تمیزکاری اشپزخانه برای جمع کردن تکه‌های ریز ظروف شیشه‌ای شکسته‌شده استفاده از نان تست و نمونه‌های مشابه است؛ آنها را روی محل فشار دهید تا شیشه‌ها را به خود جذب کند.

مخلوط کن

مخلوط کن خود را تا نیمه با آب گرم پر کنید، یک قطره مایع ظرفشویی به آن اضافه کنید و آن را روشن کنید. به همین سادگی! اگر مخلوط کن رسوب دارد یا دیگر شفاف نیست، می‌توانید یک قطره سرکه یا مقداری لیمو را هم چاشنی این ترفند تمیزکاری بکنید.

پنکه سقفی

اگر پنکه سقف دارید، روی هریک از پره‌های آن یک روبالشتی قدیمی بکشید و پنکه را روشن کنید. سرعت پنکه را بیشتر کنید تا روبالشی خوب همه گردوغبارها را بگیرد.

کفپوش چوبی

اگر کفپوش چوبی دارید، جدا از مرتب جاروبرقی کشیدن با سری مناسب (سری‌های برسی که هم خوب گردگیری می‌کنند هم سطح را خراش نمی‌دهند)، یک ترفند برای تمیزکاری اتاق این است که با پاک‌کننده‌های ملایم کف را برق بندازید. ضمنا اینکار اصلا هم سطح را لغزنده نمی‌کند.

موی حیوانات خانگی

دستکش‌های یلاستیکی فقط به درد ظرف شستن نمی‌خورند. آنها برای باز کردن شیشه‌های مربا و خلاص شدن از شر موهای حیوانات خانگی هم عالی هستند. یک جفت دستکش بپوشید و دست‌تان را روی محل‌های آلوده بگشید. پلاستیک به در جمع کردن موها و تمیزکاری منزل عالی عمل می‌کند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۶۳۵۹۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان