//
کدخبر: ۴۶۴۳۹۱ //
آشپزی | چلو گوشت با سس نارنج

چلو گوشت با سس نارنج | واقعا منحصر به فرده!!

چلو گوشت با سس نارنج یکی از خوش طعم‌ترین و منحصر به فردترین غذاهای ایرانی است که با ترکیبی از گوشت نرم و آبدار گوساله و طعم دلنشین سس نارنج تهیه می‌شود.

چلو گوشت با سس نارنج | واقعا منحصر به فرده!!
به گزارش فرتاک نیوز،

این غذا، مخلوطی از طعم‌ها و عطرهای گرم است که در کنار هم، یک وعده غذایی کامل و لذیذ را ارائه می‌دهند. ترکیب زعفران، دارچین، و رب نارنج، این غذا را به انتخابی عالی برای مهمانی‌ها و مناسبت‌های خاص تبدیل می‌کند.

برای تهیه چلو گوشت با سس نارنج، ابتدا سیر را در روغن تفت دهید، سپس گوشت مزه‌دار شده با نمک و فلفل را اضافه کرده و تفت دهید. پس از تغییر رنگ گوشت، آن را خارج کرده و پیاز، برگ کرفس، تره فرنگی و زردچوبه را تفت دهید. گوشت را به همراه آب جوش به مواد اضافه کنید و 2 ساعت بپزید. نیم ساعت پایانی، آب نارنج را اضافه و طعم‌دار کنید. سپس، سس نارنج را با خلال پرتقال، شکر، رب نارنج، و کره تهیه کنید و در نهایت، دارچین و زعفران را اضافه کرده و با برنج چلو سرو نمایید

مواد لازم مقدار

روغن به میزان لازم

پیاز قرمز متوسط ۱ عدد، نگینی خرد شده

زعفران دم کرده غلیظ ۴ قاشق غذاخوری

گوشت گوساله مغز ران یا سردست ۶۰۰ گرم

زردچوبه ۲ قاشق چایخوری

برگ کرفس ساطوری، یک لیوان

خلال پرتقال ۴ قاشق غذاخوری، جوش خورده

آب نارنج ۶ قاشق غذاخوری

رب نارنج ۳ قاشق غذاخوری

زرشک ۲ قاشق غذاخوری

پودر دارچین یک قاشق چایخوری

کره ۵۰ گرم

شکر یک قاشق غذاخوری

تره فرنگی کوچک ۱ عدد، نگینی خرد شده

سیر ۲ حبه

طرز تهیه چلو گوشت با سس نارنج

مرحله 1: تفت دادن سیر

ابتدا در یک قابلمه متوسط، مقداری روغن بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید. حبه‌های سیر را با چاقو به شکل نگینی خرد کنید و در روغن داغ شده بریزید. به آرامی سیرها را تفت دهید تا عطر آنها آزاد شود اما مراقب باشید که رنگ آن تیره نشود.

 

مرحله 2: اضافه کردن گوشت

به سیر تفت داده شده، تکه‌های گوشت گوساله را اضافه کنید. کمی نمک و فلفل بر روی گوشت‌ها بپاشید و همه چیز را به خوبی با هم تفت دهید تا رنگ گوشت از صورتی به قهوه‌ای تغییر کند. سپس گوشت‌ها را از قابلمه خارج کرده و کنار بگذارید.

 

مرحله 3: تفت دادن پیاز و سبزیجات

در همان قابلمه، پیاز قرمز نگینی خرد شده را اضافه کنید و تا زمانی که نرم و شفاف شود، تفت دهید. پس از آن، برگ کرفس و تره فرنگی خرد شده و کمی زردچوبه را اضافه کنید و تا زمانی که بوی خامی زردچوبه گرفته شود و سبزیجات نرم شوند، تفت دهید.

 

مرحله 4: پخت گوشت با سبزیجات

گوشت را دوباره به قابلمه حاوی پیاز و سبزیجات اضافه کرده، سپس یک لیوان آب جوش را به آن اضافه کنید. حرارت را کم کرده و اجازه دهید گوشت و سبزیجات به مدت 2 ساعت با هم بپزند. در طول این زمان، در صورت نیاز، آب بیشتری اضافه کنید تا گوشت کاملاً پخته و نرم شود.

 

مرحله 5: اضافه کردن آب نارنج

پس از گذشت 2 ساعت، آب نارنج را به قابلمه اضافه کرده و بگذارید ترکیب به مدت نیم ساعت دیگر بپزد. در این مرحله، طعم گوشت را با نمک و فلفل تنظیم کنید.

 

مرحله 6: تهیه سس نارنج

در یک تابه جداگانه، کره را ذوب کرده و خلال پرتقال جوشانده را اضافه کنید. پس از تفت دادن خلال پرتقال در کره، شکر، رب نارنج، نمک و کمی فلفل را به آن اضافه کنید و ترکیب را به خوبی هم بزنید تا سسی غلیظ و معطر حاصل شود.

 

مرحله 7: سرو غذا

در ده دقیقه پایانی پخت گوشت، پودر دارچین و زعفران دم کرده را اضافه کنید تا عطر و طعم غذا تکمیل شود. چلو گوشت با سس نارنج را با برنج سفید سرو کرده و با خلال پرتقال و زرشک تزئین نمایید. سس نارنج تهیه شده را در کنار غذا به عنوان چاشنی سرو کنید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۶۴۳۹۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان