//
کدخبر: ۴۶۴۳۹۸ //
نکات خانه داری

سبد گل زیبا و طبیعی خودتون رو با این ترفندها سالم نگهدار!

در صورتی که با این مشکل مواجه هستید و گل‌های طبیعی شما بعد از چند روز از بین می‌روند، با ما همراه باشید.

سبد گل زیبا و طبیعی خودتون رو با این ترفندها سالم نگهدار!
به گزارش فرتاک نیوز،

برای همه ما پیش آمده که یک سبد گل زیبا و طبیعی را از عزیزان خود هدیه بگیریم؛ اما با نگهداری آن در خانه دچار مشکل شویم. گل‌های طبیعی زیبا و ارزشمند هستند اما طول عمر کوتاهی دارند و همین مسئله موجب می‌شود که سبد گل زیبای ما بعد از چند روز ظاهر اولیه خود را از دست بدهد و چاره‌ای جز دور انداختن آن وجود نداشته باشد. البته تکنیک‌هایی هم برای تازه نگه داشتن سبد گل طبیعی در خانه وجود دارد که در این مطلب قصد صحبت در مورد آن‌ها را داریم. 

تازه نگه داشتن سبد گل

طول عمر گل‌هایی که از شاخه جدا می‌شوند و در دسته یا سبدهای گل قرار می‌گیرند، بسیار کوتاه است. بیشتر این گل‌ها بعد از چند روز خشک و پلاسیده می‌شوند و در نهایت باید آن‌ها را دور انداخت. البته روش‌ها و ترفندهایی هم وجود دارند که با استفاده از آن‌ها می‌توان طول عمر گرل‌های شاخه بریده را نیز افزایش داد و از سبد گل خود برای مدت طولانی‌تر استفاده کرد. این ترفندها عبارتند از:

استفاده از گل‌های بدون عطر در سبد

گل‌های شاخه بریده معطر، عمر کوتاه‌تری نسبت به گل‌های بدون عطر دارند. به همین دلیل برای افزایش ماندگاری سبد گل و استفاده طولانی مدت از زیبایی‌های آن بهتر است که گل‌های سبد را از میان گل‌های بدون عطر و بو انتخاب کرد.

نگهداری گل‌ها در سایه

یکی دیگر از نکات مهمی که به تازه ماندن سبد گل برای مدت زمان طولانی کمک می‌کند، نگهداری از سبد گل در سایه است. بسیاری از افراد تصور می‌کنند که گل‌ها به نور خورشید نیاز دارند و سبد خود را در معرض آفتاب قرار می‌دهند که این مسئله موجب خشک و پژمرده شدن گل‌های آن‌ می‌شود. نور خورشید نیاز گل‌هایی است که به شاخه وصل هستند و به ریشه خود دسترسی دارند. در مورد گل‌های شاخه بریده اما نور خورشید باعث پژمردگی آن‌ها می‌شود و سایه گزینه مناسب‌تری است.

جدا کردن گل‌های پژمرده

یکی دیگر از ترفندهای تازه نگه داشتن سبد گل طبیعی، جدا گردن گل‌های پژمرده از سبد است. یک گل پژمرده در سبد، این توانایی را دارد که بقیه گل‌ها را نیز پژمرده کند، به همین دلیل به محض مشاهده اولین گل پژمرده در سبد گل باید آن را از دیگر گل‌ها جدا کنید تا آسیبی به دیگر گیاهان سبد وارد نشود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۶۴۳۹۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان