//
کدخبر: ۴۶۴۵۱۰ //
آشپزی |کوکی دارک

آموزش کامل کوکی دارک | شیرینی ساده و خوشمزه!

برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کوکی دارک در ادامه با ما همراه باشید.

آموزش کامل کوکی دارک | شیرینی ساده و خوشمزه!
به گزارش فرتاک نیوز،

کوکی دارک یکی از انواع شیرینی های ساده و خوشمزه بین المللی است که با رسپی های متنوعی درست می شود.

مواد لازم برای ۴ نفر

کره ۱۰۰ گرم

پودرقند ۵۰ گرم

تخم مرغ ½ تخم مرغ

وانیل ۱ قاشق چایخوری

آرد سفید قنادی ۱۱۵ گرم

پودر کاکائو ۲۰ گرم

طرز تهیه کوکی دارک

مرحله اول

برای تهیه کوکی دارک خوشمزه ابتدای کار کره را از یخچال خارج می کنیم، سپس در فضای آشپزخانه قرار داده و اجازه می دهیم با دمای محیط هماهنگ شده و نرم شود. در ادامه یک کاسه مناسب انتخاب می کنیم.

 

مرحله دوم

حالا پودر قند را درون کاسه حاوی کره اضافه می کنیم و با همزن دستی به مدت ۱۰ دقیقه مخلوط می کنیم تا مواد سفید و یکدست شود. در ادامه تخم مرغ را درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس هم می زنیم تا بافت آن از لختگی خارج شود.

 

مرحله سوم

در این مرحله تخم مرغ را به همراه وانیل درون مخلوط کره و پودر قند می ریزیم، سپس مجددا با همزن دستی مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. در ادامه درون یک کاسه مناسب آرد را به همراه پودر کاکائو می ریزیم.

 

مرحله چهارم

حالا آرد و پودر کاکائو را با هم مخلوط می کنیم، سپس درون الک می ریزیم و ۳ مرتبه الک می کنیم. در ادامه مخلوط آرد را به صورت یک باره درون مخلوط کره می ریزیم، سپس با نوک انگشت ورز می دهیم تا خمیر درون کاسه جمع شود.

 

مرحله پنجم

در این مرحله فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم به طور کامل گرم شود. در ادامه روی سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم، سپس مقداری از خمیر کوکی را بر می داریم و در دست گرد می کنیم.

 

مرحله ششم

حالا کوکی های دارک را درون سینی فر می چینیم، سپس روی خمیر یک حفره سطحی ایجاد می کنیم. در ادامه سینی فر را طبقه وسط فر قرار می دهیم و اجازه می دهیم کوکی ها به مدت ۱۵ تا ۱۷ دقیقه درون فر بمانند تا کاملا بپزند.

 

مرحله هفتم

در این مرحله زمانی که روی کوکی ها کاملا پخته شدند از فر خارج می کنیم و بدون دست زدن به کوکی ها اجازه می دهیم در دمای محیط کاملا خنک شوند، سپس از کاغذ روغنی جدا می کنیم و درون ظرف مورد نظرمان می چینیم.

 

مرحله هشتم

در نهایت به دلیل شیرینی کم کوکی ها بسته به سلیقه درون حفره های روی کوکی را با عسل، مارمالاد یا عسل سفید پر می کنیم. در ادامه کوکی های دارک را در ظرف مورد نظرمان می چینیم و به همراه چای سرو می کنیم. نوش جان.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۶۴۵۱۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان