//
کدخبر: ۴۶۵۳۵۳ //
آشپزی | ته چین رشته پلو

ته چین رشته پلو خیلی شیک و مجلسیه+ دستور پخت

ته چین رشته پلو یک غذای ایرانی لذیذ است که ترکیبی از برنج، رشته پلویی، و گوشت چرخ کرده است و با موادی چون زعفران و گلاب معطر شده است. این غذا، انتخابی عالی برای مهمانی‌ها و مجالس خاص به شمار می‌رود.

ته چین رشته پلو خیلی شیک و مجلسیه+ دستور پخت
به گزارش فرتاک نیوز،

برای تهیه ته چین رشته پلو، ابتدا پیاز را با کمی روغن و زردچوبه تفت دهید، سپس گوشت چرخ کرده و ادویه‌ها را اضافه کنید. پس از سرخ کردن گوشت، رب گوجه فرنگی را بیفزایید و تفت دهید. در کاسه‌ای، زرده تخم مرغ، ماست، زعفران، نمک، گلاب، و روغن مایع را مخلوط کنید. رشته‌های پلویی را خرد کرده و به همراه برنج که از قبل خیس خورده، بپزید. در قابلمه‌ای، لایه‌ای از مخلوط رشته و برنج، مخلوط تخم مرغ و ماست، و مواد گوشتی را بچینید و بگذارید تا دم بکشد. در نهایت، کشمش پلویی تفت داده شده را روی آن بریزید.

مواد لازم مقدار

روغن مایع ۳ قاشق غذاخوری

کشمش پلویی ۳ قاشق غذاخوری

گوشت چرخ کرده ۱۵۰ گرم

برنج ۲ پیمانه

پیاز ۱ عدد

زعفران به مقدار لازم

زرده تخم مرغ ۲ عدد

نمک، فلفل سیاه، دارچین، پاپریکا به مقدار لازم

ماست ۱/۲ پیمانه

گلاب ۱ قاشق غذاخوری

رب گوجه فرنگی ۱ قاشق غذاخوری

رشته پلویی ۱۵۰ گرم

طرز تهیه ته چین رشته پلو

مرحله 1: تفت دادن پیاز و اضافه کردن گوشت

ابتدا پیاز را پوست بکنید و به صورت نگینی ریز خرد نمایید. سپس، در تابه‌ای مناسب، کمی روغن ریخته و پیاز خرد شده را به همراه مقداری زردچوبه تفت دهید تا حدی که پیاز سبک و طلایی‌رنگ شود. در این مرحله، گوشت چرخ‌کرده را به همراه ادویه‌های دلخواه اضافه کنید و تفت دهید تا گوشت به خوبی سرخ شود.

مرحله 2: افزودن رب گوجه‌فرنگی

پس از سرخ شدن گوشت، رب گوجه‌فرنگی را به مخلوط گوشت و پیاز اضافه کنید. رب را به خوبی با سایر مواد تفت دهید تا بوی خامی آن گرفته شود. این کار به غنی شدن طعم کمک شایانی خواهد کرد. سپس، تابه را از روی حرارت بردارید و مواد را کنار بگذارید.

مرحله 3: آماده‌سازی مواد ته چین

در این مرحله، زرده‌های تخم‌مرغ را از سفیده‌ها جدا کرده و آن‌ها را به همراه ماست، زعفران دم‌کشیده، نمک، گلاب و روغن مایع در کاسه‌ای بریزید و به خوبی هم بزنید تا تخم‌مرغ‌ها یکدست شوند و از لختگی خارج گردند. رشته‌های پلویی را نیز نصف کرده و در بشقابی بریزید.

مرحله 4: پخت برنج و اضافه کردن رشته

برنج را پس از خیساندن، درون یک قابلمه آب بر روی حرارت قرار دهید. زمانی که کف روی سطح آب تشکیل شد، کف ها را دور بریزید و اجازه دهید برنج حدود 6 تا 10 دقیقه بپزد. در دو دقیقه پایانی، رشته‌های خرد شده را به برنج اضافه کنید. پس از نرم شدن رشته‌ها، برنج را آبکش کنید و با آب سرد بشویید.

مرحله 5: تهیه لایه‌های ته چین

کف قابلمه‌ای را با کمی روغن و زعفران آغشته کنید. نیمی از ترکیب برنج و رشته را در قابلمه بریزید و روی آن مخلوط ماست و تخم‌مرغ بریزید و خوب ترکیب کنید. پس از فشار دادن مواد در کف قابلمه، مواد گوشتی تهیه شده در مرحله اول را افزوده و باقیمانده ترکیب رشته و برنج را روی مواد بریزید و فشار دهید.

مرحله 6: پخت ته چین

قابلمه را روی حرارت متوسط قرار دهید و اجازه دهید ته چین برای مدت 40 دقیقه دم بکشد.

مرحله 7: تزئین ته چین

در آخر، کشمش‌ها را با کمی روغن در تابه‌ای تفت دهید تا پف کنند. سپس، کشمش‌های تفت داده شده را بر روی ته چین قرار دهید تا زیبایی و طعم آن را افزایش دهید. حالا ته چین شما آماده سرو است. نوش جان!

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۶۵۳۵۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان